VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door 20V
#1971238
Kwam er gisteren pas achter dat de verlichting van de Golf wel heel erg zwak is! Heb er gelijk super witte halogeen lampen ingeplugd, nu is het nog niet wat het zal moeten zijn. Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1971249
Wat voor type lampjes heb je er in gezet, kijk of alles goed is aangesloten, anders heb je wellicht problemen met de spanning, dit zou je dan moeten meten, slipt er geen riem zodat de dynamo niet optimaal presteert, wat doet het licht als je het toerental verhoogd?
Gebruikersavatar
door Antera
#1971312
koplampen van een golf 2 hebben geen bergen met licht dit zijn eigenlijk maar simpele pitjes.

meet even de spanning op de lamp en is die 12V of meer is het prima in orde en zal de koplamp zelf misschien ook wel wat geoxideerd enz zijn
Gebruikersavatar
door 20V
#1971371
Riemen nagekeken en slippen niet, doorgemeten 13,4/5 volt. Heb even de koplampen bekeken en die zijn inmiddels ook al bijna 20 jaar en niet meer zo helder, zal kijken of ik nieuwe kan krijgen.
Gebruikersavatar
door 20V
#1973944
MK2-VRT schreef:Slecht zicht op de weg verhelp je ook niet met nieuwe koplampen..Is gewoon waardeloos te noemen bij de Golf 2.
Mee eens! zie het niet zitten om xenon in mijn 2 te plaatsen.. Past gewoon niet dit type VW :tu:
Gebruikersavatar
door NielsG60Turbo
#1973978
Omdat er niet op mijn PB gereageerd werd plaats ik de PB maar even in je topic ;) . Heb je de spanning op de stekker van de lamp zelf gemeten? Tussen massa (op de stekker) en beide plussen van je dim en groot licht?
NielsG60Turbo schreef:Onderwerp: Zwak licht type2
20V schreef:Kwam er gisteren pas achter dat de verlichting van de Golf wel heel erg zwak is! Heb er gelijk super witte halogeen lampen ingeplugd, nu is het nog niet wat het zal moeten zijn. Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn?

Heb je de spanning bij de lampen wel eens gemeten? Ik heb dit destijds ook gehad en had een kleine 12V ipv de +13.8 die de dynamo afgeeft. Heb toen met twee relais de spanning rechtstreeks bij de accu vandaan gehaald waardoor ik dus 13.8V op de lampen kreeg. Echt een enorm verschil.

Gr. Niels.
Gebruikersavatar
door NielsG60Turbo
#1975103
Nynie schreef:Zijn er geen andere type ronde lampen die erin gemaakt kunnen worden? Persoonlijk vind ik het ook wel een probleem bij de mk2.
Gewoon nieuwe lampen in je MK II plaatsen, twee relais plaatsen die je schakelt met je dim en groot licht en je hebt echt een berg licht. Ik had daarnaast nog Philips Nightguide of Blue vision in de koplampen zitten. De juiste spanning en goede units/lampen geeft echt goed licht :tu: .
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1975402
Nynie schreef:Zijn er geen andere type ronde lampen die erin gemaakt kunnen worden? Persoonlijk vind ik het ook wel een probleem bij de mk2.
Ik ga nog eens een paar lampen maken met een lens erin, dus standaard MK2 lampen met lensen van een BMW erin..Dan heb je ook gelijk meer licht en ziet toch vrij apart uit..Ook verblind dat Xenon niet als je die erin zet, hebt een goed lichtbeeld en geen gezeur bij de APK.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1975403
MK2-VRT schreef:
Nynie schreef:Zijn er geen andere type ronde lampen die erin gemaakt kunnen worden? Persoonlijk vind ik het ook wel een probleem bij de mk2.
Ik ga nog eens een paar lampen maken met een lens erin, dus standaard MK2 lampen met lensen van een BMW erin..Dan heb je ook gelijk meer licht en ziet toch vrij apart uit..Ook verblind dat Xenon niet als je die erin zet, hebt een goed lichtbeeld en geen gezeur bij de APK.
Corri lampen kan ook, maar je vroeg 'ronde' :mrgreen:
Gebruikersavatar
door erikbloemberg
#1975407
[quote="MK2-VRT"

Ik ga nog eens een paar lampen maken met een lens erin, dus standaard MK2 lampen met lensen van een BMW erin..Dan heb je ook gelijk meer licht en ziet toch vrij apart uit..Ook verblind dat Xenon niet als je die erin zet, hebt een goed lichtbeeld en geen gezeur bij de APK.[/quote]


daar ben ik ook mee bezig :tu: :tu: :tu: :tu:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]