VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door Djurres
#1968331
Zo, daar was ik weer.

Zit tegenwoordig op een iMac, dus er is een kleine kans dat ik wat typfoutjes maak omdat het toetsenbord heel anders is (teklein :P)

Maaarrr.. Knipperlichtrelais. Welke van de allemaal is het knipperlichtrelais? Heb het gevoel dat hij stuk is omdat mijn knipperlichten het niet meer doen. Nu moet ik wel bekennen dat de complete voorkant eraf licht, dus ook geen knipperlichten voor heb. Maar, dan zou hij toch gewoon snel moeten knipperen?
Achter functioneert gewoon wel.

Ook in mn tellerbak gaat het lampje van mijn knipperlicht branden, hij blijft branden, en knippert niet. Als ik het knipperlicht uit heb, brand hij heel zwakjes. Massa probleempje?


Verder, sinds dat vanmiddag mijn dashboard weer in elkaar zit doet mijn temperatuurmeter ook vreemd. Bij starten springt hij naar 120 graden, en blijft daar ook voor een aantal minuten, en van het een op het andere moment geeft hij gewoon netjes de temperatuur aan. Ik verdenk mijn tempratuursensor, maar kan dit ook wat anders zijn?

Verder, ruitenwissermotor, zijn deze nog ergens te verkrijgen? Ben op de autosloop geweest maar was helaas weinig te vinden. Past een losse motor ook van een golf 2? dus alleen het motortje en niet het mechaniek?

Mvg.
Alvast bedankt voor jullie hulp
#1968429
Hallo,

Hang de knipperlichten eens los eraan aan de voorkant, en kijk even of ze dan wel werken.

Knipperlicht relai is nr 21

Dat de temp meter vol uitslaat kan komen doordat de kabel ervan ergens aan de massa hangt.

Gr Stefan
#1968885
Voor is al niet eens aangesloten omdat er een nieuw frontje ingelast word.
Maar, mijn knipperlichtschakelaar werkt wel, op mijn dashboard gaat het lampje wel branden, maar mijn knipperlicht (achter) doet niets. Voor is niet aangesloten, maar daardoor zou het wel moeten functioneren denk ik.

Verder, temperatuur, heb voor het zekere een nieuwe sensor besteld, maar verder zal ik de kabel ook is nakijken.

Welk relais is het voorgloeirelais trouwens? Deze heb ik ook besteld omdat het voorgloeilampje blijft branden.

Mvg, Djurre
#1968937
Maak eens een foto van je zekeringkast, dan zien we welke relai's erin zitten en ook welke voor te gloeien is..Je problemen kunnen ook samen hangen n.l.

Blijft hij constant gloeien of stopt hij na een 20 a 30 sec ?

Met een beetje pech zijn de gloeistiften ook kapot na het lange gloeien telkens.

Zou niet te moeilijk gaan doen en eerst even de knipperlicht lampjes voor aansluiten, gewoon insteken en kijken wat ze doen.

Heb je niet toevallig de 2 stekkers van de sensoren verwisseld ? Dus van de temp sensor en voor de gloeiers ? ( flens op kop )

Gr Stefan
#1969299
Oh, ik dacht dat je bedoelde om de voorknippers eraf te halen, maar dees waren er al af :P
Ik zal ze van de week is monteren, zal ook even een foto maken van de kast.

Volgens het lampje blijft hij constant gloeien, maar hij start erg goed, gewoon even een paar seconden voorgloeien en het is starten lopen.


Verder heb ik in het motorcompartiment eigenlijk niets gedaan dan alleen een nieuw brandstoffilter, luchtfilter, en olie ververst, dingen als distributie enzo moeten nog gebeuren. Maar welke 2 stekkers zouden dan verkeerd om moeten zitten?

mvg.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]