VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1965812
ik heb zelf altijd met een 3''downpipe gereden met middendemper vervanger

en dat klinkt zeer sportief(geen jappe bak kabaal)

maar een zeer mooi geluid !

heb alle bij te koop voor je ! downpipe en middendemper vervanger
#1965857
beetje afhankelijk of je ook een sport systeem hebt of juist een standaard uitlaat. Bij en standaard uitlaat word hij lichtelijk zwaarder en mijn inziens niet irritant. Bij een goed sportsysteem vind ik hem al snel te luid klinken maar let op dit kan heel erg persoonlijk zijn.
#1966335
Heb onder mijn auto ook een middendemperverv. pijp gemonteerd en echt heel veel verschil merk je niet qua geluid bij een verder standaard systeem.

Bij koude motor is het wel een stukje duidelijker hoorbaar maar eenmaal warm weinig verschil, dus ook niet hinderlijk ;)

Ga ook binnenkort een 3 inch downpipe monteren i.c.m. een 200 cels racekat.

Ben benieuwd in hoeverre het geluid heel anders gaat worden als ik vanaf die racekat met 76 mm buis doorga t/m (Jubi)einddemper... iemand mss hiermee ervaringen?

Groeten,

Matthijs
#1984171
Ik rijd met de 20vt ook zonder middendemper. Klinkt idd met een koude motor luider, maar naarmate hij warm word hoor je haast niks meer. Het is i.i.g. wel een tikkeltje luider dan met de demper ertussen ;)

Dus kat > buis > einddemper met v6 eindstukken. Vind het nu mooi klinken en het 'lijkt' alsof de luchtdoorgang wat soepeler is geworden. Die originele middendemper heeft me een tussenschotten en vreemde bochten zeg, werd er duizelig van :lol:

Heb ook nog dit geprobeerd: Kat> buis > tjoening einddemper met v6 einstukken. Dat was echt klote, veel te luid naar mijn idee. Toen middendemper daar weer tussen gebakken en dan viel het wel iets mee, maar nog niet naar het zin.

Uiteindelijk was ik weer terug bij af; Kat>buis>einddemper met v6 eindstukken, zit zo een aangenaam roffeltje in. En als de turbo goed begint te drukken dan hoor je hem goed blazen aan de achterkant :D

Hoop dat je hier wat aan hebt :tu:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]