VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1906125
Hoi,

Ik rijd sinds een week een golf 4 v6 4motion.
Ik heb al een paar vragen gesteld over deze auto, misschien heb je deze al gezien.
Maar nu weer een andere vraag :oops:
Bij de golf 3 die ik hier voor had duurde het wel even voordat de temperatuur van de motor op 90 graden zat.
Nu bij de golf 4 rijd ik 8 minuten, zonder afgelopen 24 uur gereden te hebben, staat het metertje al weer op 90 graden.. Het is ook nog is 8 graden buiten.
Ik rijd overigens gewoon normaal, rond de 2500 toeren opschakelen!

Is dit niet veels te snel??? :SCRATCH:

Alvast bedankt! :tu:

Groeten Bobby
#1906279
Een V6 is inderdaad heel snel warm (heb er bijna 2 jaar eentje gehad), ik stond er ook van te kijken, want mijn TDI b.v. doet er veeeeeeel langer over. Geweldige auto trouwens, vooral met een KW 35/35-set eronder. :tu:
#1906381
Funswijk schreef:Een V6 is inderdaad heel snel warm (heb er bijna 2 jaar eentje gehad), ik stond er ook van te kijken, want mijn TDI b.v. doet er veeeeeeel langer over. Geweldige auto trouwens, vooral met een KW 35/35-set eronder. :tu:
Oke, dan hoef ik me daar geeen zorgen om te maken!
Ja er moet nog wel wat aan gebeuren!! Heb al wat dingetjes besteld, zoals nieuw middenpaneel en BBS CH 18" velgen. :tu:
#1906471
Bij diesels duurt het altijd wat langer om op temperatuur te komen.

Maar des te sneller, des te beter.. Bedrijfstemperatuur is minste slijtage he ;) Dus alleen maar goed dat hij lekker snel warm word!
#1906537
de golf 4 is dusdanig gebouwd dat de motor behoorlijk wat voorrang krijgt om warm te worden dit door aansturingen van de verschillende kleppen. houd er wel rekening mee als de water temp al goed is dat de motor nog lang niet echt goed op temperatuur is. De olie is bij mij pas rond de 50 graden als het water al 90 is
#1907643
Funswijk schreef:Een V6 is inderdaad heel snel warm (heb er bijna 2 jaar eentje gehad), ik stond er ook van te kijken, want mijn TDI b.v. doet er veeeeeeel langer over. Geweldige auto trouwens, vooral met een KW 35/35-set eronder. :tu:
Hmm ik reed vroeger met mn TDI naar het werk en dat was een kleine 2 a 3 kilometer en toen ik het terrein opreed stond het metertje al perfect in het midden...

Maargoed ik stond er ook gigantisch van te kijken toen ik van mn polo naar de golf ging van was dat wel goed maar is doodnormaal.
#1907739
mark_almelo schreef: Hmm ik reed vroeger met mn TDI naar het werk en dat was een kleine 2 a 3 kilometer en toen ik het terrein opreed stond het metertje al perfect in het midden...
Vast een pittige rijstijl. :mrgreen:

Maar mijn huidige en vorige TDI deden er zo'n 7 km over, voordat het wijzertje in het midden stond. Echter, als het wijzertje de 90°C aantikt, dan is de olietemperatuur nog onder de 60°C! ;)
#1909580
Funswijk schreef:
mark_almelo schreef: Hmm ik reed vroeger met mn TDI naar het werk en dat was een kleine 2 a 3 kilometer en toen ik het terrein opreed stond het metertje al perfect in het midden...
Vast een pittige rijstijl. :mrgreen:

Maar mijn huidige en vorige TDI deden er zo'n 7 km over, voordat het wijzertje in het midden stond. Echter, als het wijzertje de 90°C aantikt, dan is de olietemperatuur nog onder de 60°C! ;)
Nope absoluut niet, Ben zelfs nog nooit boven de 2000 toeren gekomen voordat het wijzertje bij de 90 was (En nee dan ook niet meteen planken want dan is je motor nog niet goed warm)
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]