VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door VWMilestone
#1814264
hallo vwliefhebbers,

ik ben in bezit van een golf 3 1.6 milestone sport bj 1997, ik heb hem ongeveer 1 maand in mijn bezit.. in het begin liep hij goed, na een paar weken begon hij uit te vallen.. ik heb toen de bougies, rotor en verdeelkap vervangen en hij liep weer prima. maar sinds een paar dagen terug begon hij weer beetje gek te doen..

als hij koud is start hij prima en kan ik rijden zonder problemen, maar wanneer hij een tijdje op tempratuur is dan valt hij uit, ik merkte voor t eerst toen ik op de parkeerplaats stil stond.. hij begon vanzelf toeren te maken zo boven de 2000 soms wel 3000 en viel toen uit, ik kon hem wel direct starten maar kakte daarna gelijk weer in... ook deed hij dat tijdens het ritje naar huis, bij stoplichten ging ik ontkoppelen en hij viel weer uit... zo nu en dan wilt hij wel blijven hangen op 800 en 900 toeren dan valt hij dus net niet uit, maar dat doet hij omdat ik laag in de toeren zit bedenk ik me nu.. als ik dus boven de 4000 zit en wil dan terug schakelen dan valt hij uit.. maar als ik rustig tussen de 2 a 3000 toeren zit dan wil hij nog wel meewerken.. maar dan valt hij wel terug zoals ik net zei op 800 a 900 toeren...

ik ben al paar dagn de forum aan t doorspitten, en wat ik regelmatig zie terug komen is het stappenmotor.. soms wel de gasklephuis, bvp sensor (geloof ik,) halgever, pingelsensor oftwel knocksensor, tempratuursensor en nog aantal relais ik geloof nr 30, 160 of 130 en nog paar...
ik heb hem nog niet doorgemeten, omdat ik als ik het hier lees de probleem niet wordt aangegeven. ik ga het wel doen als de probleem niet is opgelost door middel van het reinigen van de stappenmotor.

ik wil dus graag met het stappenmotor beginnen alleen ik heb ik geen flauw idee waar hij zit bij mij blok, ik heb foto's gezien dat hij boven de blok hoort te zitten, maar ik kan hem niet vinden...
ik wil jullie ook heel graag vertellen wat voor type blok het is, maar ik kan de nr ook niet vinden dus heb wat foto's gemaakt... ik hoop dat jullie mij verder op weg kunnen helpen, want dit is echt een vaag probleem... :SCRATCH:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik hoop dat mijn verhaal beetje duidelijk is, zo niet vraag maar raak....

*edit: volgens dit website http://www.gerritspeek.nl/vag-com_motorcode.html heb ik een AFT blok..
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1814484
Het is inderdaad een AFT motor..de 101 Pk versie.. :D

In eerste instantie dacht ik aan je bdp sensor, maar gezien hij ook raar loopt hij bepaalde toerentallen denk ik niet dat dit het probleem is.

Waar je moet beginnen, controleer alle vacuumslangetjes van de inlaat, goed kijken en controleren wat er zitten er best veel.

Als je niks vind, dan eerst even uitlezen en kijken of er storingen in staan, kun je gelijk wat sensoren bekijken.

Stappenmotor schoonmaken zit er niet in, deze heeft hij niet ( elec gasklep )

Gr Stefan
#1814558
hoi stefan, bedankt voor je reactie...

vandaar dat ik de stappenmotor niet kon vinden, dat is vrij lastig als hij niet erop zit...

echt een vaag probleem, als de motor koud is kan ik gaan en staan waar ik wil zonder problemen.. geen uitval of gekke geluiden helemaal niks...
zodra hij een tijd op 90 graden is ong. 20 min schat ik.. en ik sta ergens stationair bijv. stoplicht of parkeerplaats.. dan als eerst wt gebeurd is vanzelf toeren maken en dat doet hij daarna ook niet meer alleen in het begin... vanzelf toeren maken en dan continu uitvallen, heel soms wil hij nog wel blijven hangen zoals ik beschreef in mijn eerste post...

tijdens het zoeken naar het stappenmotor heb ik geen losse slangetjes gezien, heb zelf alles weer aangeduwd.. alleen 1 slangetje gevonden wat een beetje aan t uidtrogen was..

Afbeelding

ik heb hem rood omcirkeld.., zou dat t misschien zijn..op de foto kan je hem zien aan de linkerkant dat hij beetje donzig aan is..
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1814859
Dat is een slangetje van de carterventilatie, maar ook zonder deze erop blijft hij goed lopen..Het dikke slangetje ernaast gaat ook vaker kapot, deze loopt naar een potje bij het oliefilterhuis.

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik hem even uitlezen..

Anders even de dikke slang op het gasklephuis loshalen, als de gasklep erg smerig is, zou ik deze eens schoonmaken en kijken of je verbetering merkt.

Anders even de 4 polige stekker los trekken van de temp sensor, en meet eens de weerstand tussen pen 1 en 3, deze moet bij warme motor tussen de 275 en 375 ohm zitten, de sensor zit rechts in de watermond. ( Zijkant kop )
#1823189
hoi vwliefhebbers,

het heeft even geduurd, hij stond bij de garage om om het uit te lezen, t blijkt nu een storing in het gasklephuis te zitten.. nu wil ik een tijdelijke 2dehands gasklep plaatsen om te kijken of het probleem helpt.. dan plaats ik later in de toekomst wel een nieuwe...

mijn vraag is nu past nu elke gasklephuis van een golf 3 erop? of moet ik een speciale voor een aft blok hebben??
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1823194
Weet je ook nog een storingscode uit het hoofd ? Storingen aan de gasklep komen meer voor, maar hij hoeft niet altijd kapot te zijn ( moet de garage je ook kunnen vertellen )

Hebben ze al geprobeerd om de fout te wissen en het gasklephuis opnieuw in te leren ?

Anders als ze zeker zijn dat deze toch kapot is, dan toch opzoek naar een andere..Je moet ene zoeken van een Golf 3 of Seat Ibiza AFT, niet elke past of is hetzelfde.

Anders eens contact opnemen met : ECU REPAIR CENTER of AC TRONICS, hun repareren ook gasklephuizen / ECU's / ABS etc en is een stuk goedkoper dan een nieuwe kopen bij de dealer.

:tu:
#1823536
nee man, ze hebben mij geen storingscode vermeld.. ze zeiden aleen dat hij een inwendige storing had en niet te fixen was..

ze zijn zelf aan t zoeken geweest naar een ander gasklep, en toen ik ze net belde was er 1 binnen.. ik heb maar meteen erbij vermeld dat het een aft blok en gevraagd of ze de storingscode hadden gewist en opnieuw hadden ingeleerd (als ik t goed heb haha) maar ze hadden een andere gasklep en gaan die proberen... ik moet later op de middag terug bellen..

hij zei ook dat laten maken ook wel redelijk duur kost, je bent gauw paar honderd euro's kwijt.. op internet zelf zag ik er 1 van 300,-... en bij de dealer was het honderden euro's...

die van ebay is wel een stuk goedkoper maarja dan nog verzendkosten enzo.. ben benieuwd hoe duur t dan wordt..

iedergeval thanx voor de reactie's
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1823542
Inwendige storing die niet te maken is word al snel geroepen, de klant betaald tenslotte toch..Maar wat nu als ze je gelijk een nieuwe gasklep erop zetten en de storing er toch nog in staat of hij toch nog niet loopt zoals het hoort ? Dat ga je dan ook betalen en is het ineens 'iets anders'..

Verzendkosten van DE naar NL verschillen nogal, vaak een € 25,- gemiddeld..

Gasklephuis laten maken indien het mogelijk is is lang niet zo duur dan een nieuwe.

Maar ben benieuwt wanneer je hem terug hebt.
Gebruikersavatar
door Red1
#1823569
heej ,

een maatje van mij heeft een seat cordoba met zoon zelfde blok er in en in het begin liep die ook goed en naar aan paar manden begon die ook allemaal gek te doen heel erg in houden soms gewoon in eens uitvallen ze hebben toen uitgelezen en daar kwam uit dat het de klop sensor was maar 2 (namaak en originelen) keer een nieuwe er ingezet en het hielp niks toen de computer open gemaakt bleek dat er vocht is was gekomen dus weg gebracht schoon laten maken en toen de hij het weer goed

misschien kun je er iets mee

Gr Robin
#1826015
hey guys,

het lag dus wel aan de gasklephuis, ze hebben een andere opgezet en hij loopt nu prima valt niet meer uit.. ze hebben alles opnieuw nagemeten en er kwamen geen storingen te voorschijn... nu hopen dat hij het blijft doen..
ik zal ondertussen wat geld opzij leggen voor een nieuwe denk ik... voor t geval dat de tweedehandse toch kapot gaat..

super bedankt voor jullie reacties en adviezen :tu:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]