VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Lourens1992
#1545378
Hoi,

ik zit met een probleempje. Ik heb via een vriend van me een autoradio overgekocht (JVC KD-G731). Ik ben verder totáál niet technisch, laat staan dat ik weet hoe ik een autoradio moet installeren. Een paar vrienden van me willen dat wel voor me fixen, maar ik weet niet of die in mijn Golf2 past... Kan iemand me daar veder mee helpen?

Thanks!
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1545404
Jah hoor, dat is geen probleem..

Je kan de rode en gele kabel bij elkaar maken, dan blijft de radio spelen zonder het contact aan te zetten..

Als het goed is hangen er nu 2 losse blokjes ? Of deze zijn er al af en hangen er nu losse kabels..

Dan neem je de rode ( Constant + ) en de gele ( Geschakelde + ) en de zwarte of bruine ( Massa )

Nu kun je de radio aanzetten, de overige kabels zijn voor de boxen e.d.

Deze moet je uiteraard ook aansluiten, dan hoor je tenminste wat ze zeggen :mrgreen: :LOL: :tu:

Gr Stefan
Gebruikersavatar
door Lourens1992
#1655810
Ah, dank je!

Hij zit er nog niet in. Zoals ik zei ben ik 0% technisch dus die kabels zeggen me nog niet heel veel. De oude radio zit er nog in, zodra het weer wat beter is zal ik er even naar kijken.
(Of gewoon tegen m'n pa zeggen dat hij het maar fixt :P )

In ieder geval bedankt! :D
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1655826
Die blokjes zijn z.g. ISO stekkers een zwarte en een bruine, hierin zitten ook de aansluitingen van de speakers, de aansluitingen in de stekkers moeten overeenkomen met de aansluitingen aan de achterkant van de radio, als dit zo is, kun je de stekkers 1 op 1 overzetten in je radio, en moet ie het doen.
Gebruikersavatar
door jandeman
#1683523
hoi jvc heeft achter op de radio een zekering zitten kun je om zetten als de radio via t kontact speelt weten de meesten niet dus die omsteken en je radio speelt ook zonder contact gr jan
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1684700
Daarvoor zit die zekering niet achterop de radio! Is meer bedoelt voor kortsluiting, de radio zonder contact laten spelen is een kwestie van de gele en rode draad aan elkaar maken, dan is er constant spanning aanwezig.

Maar op deze Golf 2 zul je geen ISO stekker meer vinden ben ik bang, anders zal het één van de weinige zijn, gezien hij al een aantal jaren oud is.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1685138
Dan kun je gewoon zelf de draden trekken, een rode draad vanaf de accu met zweefzekering, een bruine draad voor de massa en de overige draden voor luidsprekers, dan maar geen gele draad.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]