VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door jonskramer
#1460781
hallo iedereen, even een vragje.....
vandaag is crazydriver (alias dre) bij mij geweest om me te helpen met een probleem aan mijn cabbie.
het betreft een cabbie uit 84 met een PL 16V blok erin. nu weet ik niet of het een scirocco of een golf blok is, zit hierin verschil, zoja, wat is het verschil, en hoe kan ik dit zien? ik weet overigens niet het bj van het blok. wel is het blok goed gereviseerd, samen met de versn. bak.

het probleem zit hem hierin.... toen ik hem kocht, niks aan de hand. tijd stil gestaan en vervolgens niet/moeilijk aan willen slaan bij koude motor. bij warme motor tikkie en lopen. een keer langs gegaan bij crazydriver en toen bleek er een aantal sensoren niet aangesloten te zijn en een ietwat in elkaar geknutselde kabelboom. ik ben dit toen gaan vervangen door een kabelboom voor de motor, verlichtingsboom, computers en zekeringkast met bobine uit een schade golf PL.
alles ingebouwd, maar nog niet willen starten, maar als ik hem aansleep slaat hij aan, maar staat stationair ook heel erg te halen van ongeveer 700 tpm naar 1500tpm. crazydriver is er dus vandaag bij geweest en nu blijkt er toch een andere draadboom weer op te zitten, dus ons vermoeden is dat er een scirocco blok in ligt. maar wat kan nu het probleem zijn...... heeft er iemand toevallig een draadschema van een pl uit een golf of een scirocco dan kan ik de draadbomen naast elkaar leggen, en misschien van 2 een goede maken.

als dit alles niet lukt ga ik misschien toch maar een G60 in bouwen. maar weet iemand of dat je de steunen nu nog aan moet passen aangezien er al een 16V in ligt, en eventueel andere tips, truuks en wetenswaardigheden en eventueel een beetje hulp bij moelijke tijden ?
wat is het beste om te doen,een golf g60 donorauto over te nemen of een corrado donor auto te pakken. de remmerij is btw al aangepast, er zit dus al schijf achter.
ik hoop op wat nuttige reacties, en alvast bij voorbaat dank!!
Gebruikersavatar
door mano
#1460899
Als het scirocco blok is, zou de spinnekop rechts (richting accu) moeten lopen. Das het grootste verschil.

Zit er een lambda-sensor op ? Of een warmloop-regelaar aan de zijkant van t blok ?

Dat halen/zagen kan vals lucht zijn, maar ook je STK (dat sigaar-vomige) ding net voor je onsteking. Schoonmaken kan de remedie zijn.

Je zegt niet willen starten, niet aanslaan of echt een startmotor die je niet hoort ?
Gebruikersavatar
door jonskramer
#1462667
mano, alvast bedankt voor je reactie.

het is een PL uit een golf 2, dat weet ik nu zeker..
de lambdasensor heb ik ook al een keer los gegooit om hem in noodloop te krijgen,maar dat maakt geen verschil. de stappen motor heb ik gereinigd, ook geen verschil.
hij start wel, maar slaat niet aan. als je een tijdje start verzuipt hij.
aanslepen gaat wel, je hebt dan een meter of 10 nodig.

ik ga hem denk ik toch maar ombouwen naar digifant 1. is denk ik de goedkoopste en betrouwbaarste oplossing. voor spullen voor de ombouw die iemand over heeft, ik hou me graag aanbevolen ;)
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]