VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
door bjkli
#1049363
trouwens een punto kun je niet met een vw vergelijken,en als je over andere auto's begint ik had een bmw 525i 560.000km op de teller boven de 260 pk ook nooit problemen gehad. buitenuit sluitage :)). vw heeft veel betere motoren enz...maar tis ook bekend in de geschiedenis van vw als je tot in de jaren 70 en nu komt blijkt het dat de kleinere vw motoren meestal sneller fabrikage fouten en ziektes hebben,tegenover de grotere broers van vw.dit wil zeggen dat er voor de kleinere vw motoren niet genoeg word geinvesteerd.dus als je een auto koopt moet je ook beetje de geschiedenis van die merk gaan onderzoeken vind ik.en voor de opel zou ik zeker niet gaan want ik ken een ingenieur van de motoren van opel.veel pk enz...ma raad eens wat er in zit?een italiaantje alfa.dus koop nooit een sl(opel) vbakken van een ander merk,motoren van een ander merk?klint toch niet betrouwbaar.
door timberland
#1049624
je kan een punto niet met een vw vergelijken dat klopt.
maar het gaat om het technische vlak.
als ze motoren uit 1995 al met zulke vermogens om kunnen laten gaan is dat in 2008/2009 al helemaal goed mogelijk.
motoren van een ander merk is al jaren zo.
wordt een hoop onderling gewisselt. niet alleen opel maar meerdere merken vertrouwen op de italiaanse krachtbronnen, sterker nog de nieuwe diesels van vw hebben de nieuwste inspuit technieken van alfa (bosch) gekocht.
commonrail is door alfa ontwikkeld en variabele nokkenas verstelling is ook al door alfa ontwikkeld (vtec daar buitengelaten).
een ander merk zegt niks over het merk.
versnellingsbakken worden ook ontwikkeld en gebouwt door een ander bedrijf dan vw, zelfde met remmen, electronica etc etc.
alles wordt uitbesteed aan bedrijven die niet alleen voor vw werken maar voor veel meer merken.

VW heeft heel veel ingezet op de 1.4tsi motoren, gezien de downsizing van motoren inhoud nu zeer populair is.
niemand wil grote motoren meer, het moet allemaal kleiner voor het milieu maar wel hetzelfde vermogen.
Gebruikersavatar
door boxyboraman
#1080720
Het is geen golf geworden, maar een A4 avant...............vrijdag 6 maart ga ik hem halen.

Bedankt voor de info........moet nu zeker verhuizen naar het audi-forum :mrgreen:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]