- 22 sep 2024 01:56
#2850860
Beste Volkswagen owners.
Sinds een half jaar ben ik in bezit van een Volkswagen Passag 3BG uit 2001.
Tijdens de aankoop is me niet opgevallen dat de verwarming niet werkt. Alleen ijskoude airco lucht.
3 weken lang heeft de auto in de stalling gestaan voor verdere diagnose vanuit mijn kant.
Ik ga in stappen uitleggen wat ik gedaan heb en wat de resultaten zijn.
1) De twee leidingen die via het schutbord gespoeld, kwam wat bruine vloeistof uit maar verder geheel schoon. Heeft er na heel even lauw lucht geblazen.
2) Dashboard gedemonteerd om alle kleppen/sensoren te controleren. Alles opent, sluit en kantelt zoals het hoort.
3) Ontlucht. De neus van de auto hoger gezet, koelvloeistof resevoir open en stationair laten lopen. Had niet gehoeven want ontluchtingssysteem gaat automatisch.
Heb vandaag (22-09-24) voor de laatste keer optie 1 uitgevoerd, geheel schoon water. Raar maar waar werkte het. Tot later in de avond. Weer ijskoud.
Nu is mijn idee om weer de kachelradiator te spoelen of eventueel de gehele koelvloeistof systeem.
Wat is jullie idee er over?
Let me know!
Sinds een half jaar ben ik in bezit van een Volkswagen Passag 3BG uit 2001.
Tijdens de aankoop is me niet opgevallen dat de verwarming niet werkt. Alleen ijskoude airco lucht.
3 weken lang heeft de auto in de stalling gestaan voor verdere diagnose vanuit mijn kant.
Ik ga in stappen uitleggen wat ik gedaan heb en wat de resultaten zijn.
1) De twee leidingen die via het schutbord gespoeld, kwam wat bruine vloeistof uit maar verder geheel schoon. Heeft er na heel even lauw lucht geblazen.
2) Dashboard gedemonteerd om alle kleppen/sensoren te controleren. Alles opent, sluit en kantelt zoals het hoort.
3) Ontlucht. De neus van de auto hoger gezet, koelvloeistof resevoir open en stationair laten lopen. Had niet gehoeven want ontluchtingssysteem gaat automatisch.
Heb vandaag (22-09-24) voor de laatste keer optie 1 uitgevoerd, geheel schoon water. Raar maar waar werkte het. Tot later in de avond. Weer ijskoud.
Nu is mijn idee om weer de kachelradiator te spoelen of eventueel de gehele koelvloeistof systeem.
Wat is jullie idee er over?
Let me know!