VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door RGENC
#2850860
Beste Volkswagen owners.

Sinds een half jaar ben ik in bezit van een Volkswagen Passag 3BG uit 2001.
Tijdens de aankoop is me niet opgevallen dat de verwarming niet werkt. Alleen ijskoude airco lucht.

3 weken lang heeft de auto in de stalling gestaan voor verdere diagnose vanuit mijn kant.
Ik ga in stappen uitleggen wat ik gedaan heb en wat de resultaten zijn.

1) De twee leidingen die via het schutbord gespoeld, kwam wat bruine vloeistof uit maar verder geheel schoon. Heeft er na heel even lauw lucht geblazen.

2) Dashboard gedemonteerd om alle kleppen/sensoren te controleren. Alles opent, sluit en kantelt zoals het hoort.

3) Ontlucht. De neus van de auto hoger gezet, koelvloeistof resevoir open en stationair laten lopen. Had niet gehoeven want ontluchtingssysteem gaat automatisch.

Heb vandaag (22-09-24) voor de laatste keer optie 1 uitgevoerd, geheel schoon water. Raar maar waar werkte het. Tot later in de avond. Weer ijskoud.

Nu is mijn idee om weer de kachelradiator te spoelen of eventueel de gehele koelvloeistof systeem.

Wat is jullie idee er over?

Let me know!
door Mari
#2850864
Rij de motor warm, zet kachel vol open en voel even of het middendeel van de kachelradiator wel warm wordt. Niet aan de randen voelen, die worden namelijk altijd warm omdat daar de aanvoer, bypass en afvoer zitten... Is middendeel lauw dan kan je de conclusie trekken dat de kachelradiator verstopt zit.

Spoelen van de kachelradiator heeft geen zin, de kanalen zijn zo fijn dat de rommel die erin zit er niet uit zal gaan, vervangen is de enige optie... Je zal wel even de boel goed moeten spoelen.
RGENC vinden dit leuk

Ik gok dat het deze zijn :tu: https://www.temu.co[…]

VW Caddy 2015

Goededag Lezers, Kan iemand mij helpen aan een ele[…]

Interieur kap loshalen

Ja dat is een lastige. Vaak zit hij boven geklikt […]

Golf 6 1,4 tsi 158 pk met 115400 km

Volkswagen golf 1.4 TSI 158 PK Het betreft een v[…]

Ook ik krijg m.i. na de laatste software update de[…]

Passat b7 clima probleem

Goedendag, Ik heb een. Passat uit 2012 waarvan de[…]

vw golf 2013 1.4 tsi

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. ik ben ten ei[…]

Handleiding VW Tiguan

Niet leverbaar? dat lijkt me vreemd. Ik bestelde d[…]