VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Polo, Lupo, Fox & UP!
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2830274
Goedeavond,

Ik heb sinds kort een VW Polo 9N 1.4 16V uit 2004. Graag wil ik hier centrale vergrendeling met afstandsbediening inbouwen (op het moment heeft deze alleen centrale vergrendeling zonder afstandsbediening). Ik heb hiervoor een 1JO 959 753 DA sleutel en een 6Q0 959 433 E Comfort Unit besteld.

Nu heb ik deze onderdelen binnen, het sleutelblad laten namaken en de transponder laten kopiëren, maar nu weet ik niet precies hoe ik verder moet.

Waar kan ik deze comfort unit vinden in een Nederlandse auto? Ik vind alleen maar posts op engelse forums hierover, waar het stuur natuurlijk aan de andere kant zit.

Past dit model dat ik besteld heb wel in een Nederlandse Polo, aangezien deze uit een Engels auto komt als ik me niet vergis. Is de vorm van beide units hetzelfde?

Zijn er verder dingen waar ik op moet letten bij het vervangen van de comfort unit? Kan dit invloed hebben op mijn cruise control bijvoorbeeld? Moet ik de unit vervangen met de sleutel in het contact of juist niet?

Groet,
Elero
#2830392
Ik denk dat je goedkoper en sneller was geweest met een aftermarket module. Deze sluit je aan op je huidige CV en klaar is Kees. Je hebt tegenwoordig ook veel keuze qua sleutels of hangers. Maar goed, dat is mosterd na de maaltijd. Ik ga ervan uit dat de engelse module hetzelfde is, maar ik durf dat niet te bevestigen. Wellicht heeft iemand ander hier meer ervaring mee. Laat ons weten hoe het afloopt.
#2830406
JUUL schreef:Ik denk dat je goedkoper en sneller was geweest met een aftermarket module. Deze sluit je aan op je huidige CV en klaar is Kees. Je hebt tegenwoordig ook veel keuze qua sleutels of hangers. Maar goed, dat is mosterd na de maaltijd. Ik ga ervan uit dat de engelse module hetzelfde is, maar ik durf dat niet te bevestigen. Wellicht heeft iemand ander hier meer ervaring mee. Laat ons weten hoe het afloopt.
Bedankt voor je reactie. Ik heb gekozen voor een originele module zodat ik het soldeerwerk kon besparen en ik had verwacht dat dit ook simpeler zou zijn, maar daar heb ik mij misschien in vergist.

Het is in ieder geval vandaag gelukt! De vorm van mijn module was inderdaad hetzelfde.
Ik zal hier beschrijven hoe ik tot dit resultaat ben gekomen. Verdere informatie is nog te vinden in reacties op ditzelfde topic op het forum van MyPolo: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/p ... wen.17290/
Als ik hier niet naar mag linken, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Op het Duitse forum polo9n.info las ik dat er verschillende varianten bestaan van deze 6Q0 959 433 E comfortmodule, namelijk H01 en H02. De H01 variant communiceert volledig via CAN-BUS. De H02 communiceert via LIN-BUS. De module die ik besteld had is de H02 variant.

Toen ik opnieuw op zoek ging naar de comfort module, kon ik deze niet zien zitten. Dit zag ik:
IMG_20201220_170224.jpg
IMG_20201220_170224.jpg (1.48 MiB) 1989 keer bekeken
Aan de hand van een handleiding op polo9n.info (http://www.polo9n.info/Wissen/anleitung ... en-polo-9n) ben ik erachter gekomen dat de module achter het 'ventilatiemondstuk' zit, op de plek waar ik de rode markering heb gezet.

De comfortmodule die in mijn auto zat heeft het nummer 6Q0 959 433 G variant H02. Omdat ik een twee-deurs polo heb zonder alarm, had mijn module maar één aansluiting en dus ook maar één kabel. De nieuwe module heeft 3 aanslutingen. De 2 andere aanslutingen heb ik onaangesloten gelaten.

Het enige probleem wat ik nu heb is dat het linkerraam opengaat met het knopje voor het rechterraam en andersom (vermoedelijk omdat de donorauto een Britse auto is). Zit dit (lhd/rhd auto) ook in de zogenaamde softcoding verwerkt? Is het mogelijk de softcoding aan te passen zonder gebruik te maken van een dure VAGCOM kabel? Anders zal ik dit bij een (in VAG gespecialiseerd) garagebedrijf laten doen. Kan ik in dat geval ergens vinden waaruit de softcoding is opgebouwd, zodat ik bij de garage kan aangeven welke code ik erop wil hebben?
#2830411
het kan zeker omgewisseld worden van rhd naar lhd alleen niet zonder vcds of professionele appratuur wat de mogelijkheid heeft om te coderen.
je kunt het vcds locatie topic even bezoeken als je geluk hebt woont er iemand bij je in de buurt die je kan helpen.

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]

Zie https://vwforum.nl/viewtopic.php?t=215047, 198[…]