VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Thewhiteroc
#2830110
Hallo allen.
Dave hier. Pas de trotse eigenaar van een T-roc geworden. Modeljaar 2021.
Ik dacht dat ik gewoon gebruik zou kunnen maken van Android auto maar het blijkt dat je daar eerst het "app connect" pakket voor moet aanschaffen van maar liefst €275!
Klopt het wat ik zeg? En is hier een weg omheen?
Alvast bedankt..... 😁
door josdavids
#2830112
Ach wat is €275 op een nieuwe auto 😉. Maar zonder gekheid, het zal vast vrijgeschakeld moeten worden. Ik vind het een verademing, Apple CarPlay in mijn geval. Net de Navi van de unit zelf geüpdate en nog heeft vw niet de moeite genomen om op de snelwegen de juiste snelheid te vermelden. Bij Google maps ben je bijna direct up to date. Ideaal.
Thewhiteroc vinden dit leuk
door Mari
#2830117
... Feature Enable Code... dus niet iets wat je even met VCDS vrijschakelt... en wat betreft de navigatie: VW maakt zelf de kaarten niet en is dus afhankelijk van anderen... ondanks de laatste update loop je zeker nog 6 tot 12 maanden achter op de werkelijkheid.
Thewhiteroc vinden dit leuk
door josdavids
#2830119
Als het met vcds kon was het ook wel goedkoper.
Ze laten je tegenwoordig wel veel meer zelf aan/uitzetten via het infotainment systeem, dat vind ik ook wel prettig.
Thewhiteroc vinden dit leuk
Gebruikersavatar
door Antera
#2830613
Kan dit voor je doen neem even contact met me op via onderstaande nummer. Whatsapp of telefoon

PS een stuk goedkoper dan de dealer :-D
door Boschebol
#2831204
Ik heb net een T-Cross gekocht uit Januari 2020, deze heeft wel Apple Carplay maar alleen bedraad. Ik zie online veel voorbeelden van mensen die hunb telefoon draadloos kunnen koppelen met Carplay, weet iemand of dat een via een software update kan of is dat een hardware upgrade? Ik heb nu zo'n dongle besteld maar zie veel tegenstrijdige berichten over hoe dat werkt...
Gebruikersavatar
door Antera
#2831295
Hardware matig moeten we kijken door de software in te gaan en het aan te zetten ( alleen MIB3). Vaak zit niet alle hadrware erin en zal je een dongle moeten nemen inderdaad
door Boschebol
#2831411
Het onderdeel nummer is 2GM035874, is volgens mij dus een MIB2 en denk niet dat die dan draadloos kan werken zonder dongle. Overigens nu krijg ik alleen heel af en toe de total kilometer stand door via de portal ik dacht dat er veel meer informatie werd gedeeld zoals actiradius etc, is dat ook ergens "aan" te zetten?
door RobUutGoes
#2835298
Sinds kort ook trotse eigenaar van een t-roc model 2021. Via de dealer ontgrendel code voor Android Car aangeschaft op chasisnummer. Wel geleverd maar helaas krijgt de dealer deze (nog) niet geactiveerd!! Volgens VW.NL nog niet mogelijk. Onbekend wanneer wel?!
Als er iemand info heeft dat dit wel moet kunnen (op de legale manier) dan hoor ik het graag. Want ik vind het vreemd dat ze het wel 'verkopen', ook op papier, maar niet kunnen activeren.
Tiguan dashboard lampjes

De mijne is door een bevriende monteur gerepareerd[…]

Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Hartelijk dank, expansievat hoeft niet vervangen t[…]

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]