VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Pikkepoelie
#2817529
Laat mij eerst ff voorstellen, aangezien ik hier nieuw ben.....
De naam is Peter, en ik ben ooit in een ver verleden in het bezit geweest van een Golf 1 (bj. 75), daar na geen VW meer gereden....tot een maand geleden ik tegen een Golf Plus aanliep, ik was weer verkocht, en besloot deze te kopen. Golf Plus 2.0 bj 2007.

Nu wil ik de komende tijd wat dingen aan de Golf aanpassen vervangen of toevoegen, bv. mistlampen, en het MM/navi systeem.

En daar komt mijn eerste vraag....er zit nu een RNS 300 in icm een Bleutooth Touch Adapter.
Ik wil er een RNS 510 inzetten, waar dien ik rekening mee te houden? Moet ik bv zaken toevoegen of vervangen?

Graag hoor ik van jullie....tips zijn welkom! ;)
door Mari
#2817536
Hou er maar alvast rekening mee dat je wellicht een nieuwe CAN gateway nodig gaat hebben ivm het leegtrekken van de accu door de radio (veel voorkomend probleem wat hier in het verleden al heel veel besproken is).

Bedenk ook dat de RNS 510 heel erg diefstal gevoelig is en je dus ook even bij je autoverzekering moet nagaan of deze zo meteen wel verzekerd is.

Heb zelf ook een RNS 300 gehad (MK5, BJ2009), prima navigatie alleen met updates loop je altijd ver achter. Met de nieuwe navigaties van VW is het eigenlijk niet heel veel beter, ook de updates daarvan lopen ver achter (heb nu Discover Media, MK7, BJ2014). File-informatie e.d. is redelijk, maar staat in geen vergelijking met de realtime informatie die je krijgt bij de navigatie op je telefoon!
#2817538
Dank zover...
Zou er dan een ander/beter alternatief zijn voor de RNS 510...? Of is dat iets persoonlijks?
Misschien zit er tussen de "Chinese Look-a-Likes" goede alternatieven...?
door Mari
#2817545
... wat voor radio/navigatie je erin zet is altijd persoonlijk... apparaat moet aan je wensen voldoen, doet het dat niet dan neem je wat anders... enja sommige wensen kosten wat meer dan andere.

Dus zet op een rijtje welke opties je perse erop moet hebben, van daaruit bepaal je je keuze!

Heb chinese cloons gezien die het aardig doen, maar ook die de nodige problemen geven. Mocht je toch iets in die richting kopen, neem er dan een die draait op Android en niet WinCe, is makkelijker om andere software/updates erop te krijgen.
#2817548
Dankjewel Mari....ik ga me nog wat verder inlezen...:)
Mocht ik er uit zijn, weet iemand misschien een adres in de regio R'dam / Gouda / Nieuwegein waar ik het dan kan laten inbouwen?...
Gebruikersavatar
door maurice
#2817575
Auto navigatie vind ik een beetje achterhaald, beter kan je iets kopen dat google maps ondersteund. Deze zijn het meest up to date.

Uiteraard vaathje ook vernieuwen. Er zitten ook no[…]

Tiguan dashboard lampjes

elk woord mee eens

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]