VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door VWmolleman
#2367941
Ik heb vanmorgen mij Passat Variant 2008 voor de derde keer binnen twee weken naar de dealer gebracht omdat de remlichten 's morgens brandde. Ook tijdens het rijden gaan de remlichten niet meer uit, ondanks dat ik gewoon moet remmen.

De eerdere twee bezoeken werden na onderzoek telkens besloten met het vervangen van de remlichtschakelaar. Ben toch bang dat dat na de derde keer niet het probleem is, maar schijnbaar kunnen ze niets anders vinden. Heeft iemand een idee waar we moeten zoeken?
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2367954
Kijk eens of de remlichtschakelaar tegen de aanslag aankomt, zo nee, dan zit het alsnog in de schakelaar, monteren ze hem verkeerd of is de afstelling ervan niet goed.

Of lees hem eens uit mat Vcds en bekijk de meetwaardeblokken.
door VWmolleman
#2367985
Dank voor je bericht!

Ik zal nog even geschiedenis schetsen.

Ik heb de auto 2,5 week geleden gekocht bij Athlon Occassioncentre in Almere. Daarna is er door hun een kleine beurt verzorgt met vervanging van de waterpomp en distributieriem. Ook de banden zijn alvast verwisseld en de velgen zijn vervangen door nieuwe ENZO velgen.

In de showroom had de auto geen problemen en ook in de geschiedenis kan ik niets vinden betreffende dit probleem dus het moet dus gebeurt zijn nadat de auto in de showroom stond en bovenstaande is uitgevoerd. Zoals gezegd staat hij dus al voor de derde keer bij de dealer in Voorschoten, is er al twee keer een remlichtschakelaar geplaatst en dit alles binnen een tijdsbestek van 2,5 week.

Mochten jullie nog oplossingen zien naar aanleiding van bovenstaande dan hoor ik dat graag want ik wil natuurlijk z.s.m. van dit probleem af.

Alvast dank.
Willem Jan
Gebruikersavatar
door cabriogeengti
#2367999
Hoi, heb je misschien Can-Bus remlichten?
Dan zou het daarin kunnen zitten ( in de Master-module ), dat hij constant de remlichten aanstuurd bijv.
Als hij Can-Bus remlichten heeft kan je hem uit laten lezen , en laten resetten!
Tiguan dashboard lampjes

ik heb nu alle scenarios gelezen en ik ben het abs[…]

Uiteraard vaathje ook vernieuwen. Er zitten ook no[…]

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]