VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
door camperbusje
#2143407
Beste T3 fanaten en experts,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
Mijn T3 van 1982 (1.9 DG waterboxer) heeft een nare ratel en ik kom er niet uit wat het kan zijn.

Vorig jaar zomer nog naar Italië geweest en geen enkel probleem gehad, zelfs niet in de Dolomieten. Daarna twee maandjes weggezet en vervolgens een ratel alsof er iemand met een hamer op een pan slaat. Dat gaat gepaard met vermogensverlies. Na een uurtje rijden kan die ratel ook ineens weer weg zijn.

Hier een kort audiofragment: http://dl.dropbox.com/u/54396531/ratel_bus_kort.m4a

De compressie gemeten, is ok. Ook onder het kleppendeksel niets vreemds te zien.

Mijn vermoeden is dat het aan de hydrolische klepstoters ligt. Ik gebruik nu 15W40. Misschien te dik? Kunnen die klepstoters ook versleten zijn?

Alvast dank voor jullie reactie!

Hartelijke groeten,

Wim
door coilt
#2146705
Staat de riem nog wel op tijd ?

Dit klinkt als een groffe pingel wat in elke motor voor kan komen en voor grote schade's kan zorgen..

Dus kijk beginnende eerst de riem na ofdat die nog optijd staat omdat het allemaal met elkaar in connectie staat natuurlijk , daarop volgend ontstekingsdelen bekijken ofdat je niet ergens iets tegenkomt van een half werkend onderdeel wat het ook kan veroorzaken.
door Fastmarc
#2146741
de distributieriem hoef je niet naar te kijken die heb je niet :LOL:

wat het geratel zou kunnen veroorzaken :
nokvolger , deze zijn hydraulisch zelf stellend door de oliedruk van de motor
is deze of meerdere ( er zitten er 8 in ) niet meer helemaal fris , zal hij leeglopen , en werkt dan niet goed .

Uiteraard vaathje ook vernieuwen. Er zitten ook no[…]

Tiguan dashboard lampjes

elk woord mee eens

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]