VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1413829
Hallo,

Ik heb een Seat Ibiza Cupra met 1 originele sleutel waar tevens als afstandbediening functioneerd voor de cv. Nu heb ik geinformeerd en een nieuwe sleutel met afstandbediening er in, zit op €165,00. Daar ''schrok'' ik wel eventjes van en dacht dat het veel goedkoper zou zijn. De zender zelf van de sleutel zit rond de €58 á €66,-, het inleren van de sleutel zit op €30-35 en het overige geld voor de transponder.

Nu heb ik een beetje ervaring met sleutel aanmelden ( dat is inleren neem ik aan ) bij een aftermarket cv setje wat in mijn 1e auto aanwezig bleek te zijn. De sleutel werd niet herkent en heb hem toen opnieuw aangemeld zodat deze weer herkend wordt. Echter zat hier geen transponder in en ook geen startonderbreker, dit is wel het geval bij de Cupra.

Kan ik inleren ook zelf doen net zoals bij de Golf of werkt dit anders ?

Vind €30-35 wel erg veel geld voor de manier die ik bij de Golf gebruikt heb, dat kost mij hooguit 1 minuut tijd. In die minuut ben je wel €30-35 armer, heb ik de tank bijna vol voor ( ter vergelijking ). Overigens weet ik niet of de prijs van 165 duur is, of dat het gewoon een standaard prijs is. Ik laat me hierin graag adviserne door jullie.

Alvast bedankt!
#1414018
Ilyas88 schreef:De prijs klopt wel, want mijn vader had voor zijn Vectra C nieuwe klapsleutels besteld, deze kostten ook 160 euro, maar dit zijn wel 2 nieuwe sleutels met cv op afstand etc.
Hmm okej dat vind ik weer duur op zich want je hebt ook klapsleutels voor €25,- maar de zender die er in zit is wel machtig duur :(. Bij de Seat is enkel de zender €70,-.

Gaat me niet om het geld, €165 vind ik het wel waard moet ik zeggen. Beter nu €165 uitgeven en je hebt 2 sleutels dan alle sloten vervangen ;). Echter het inleren van de sleutel is enkel het aanmelden bij mijn centrale deurvergrendeling. Als ik na de Golf keek, de auto die ik hiervoor heb gehad, heb ik de klapsleutel ook aangemeld bij mijn Spy kastje ( weliswaar niet origineel, was later ingebouwd ). Dit duurde echter 2 minuten en in die 2 min kan ik dus €30,- verdienen zeg maar.

Alleen gaat het inleren op de VW manier of moet dat software-matig ?
#1415974
Heb een andere manier gevonden, heb enkel iemand nodig die mijn transponder dmv Vagcom in mijn auto wil zetten. Dan heb ik er een 2e sleutel bij, precies dezelfde als ik die op dit moment heb. Als het niet al te duur is, ga ik voor zelfs 2 sleutels met cv en 1 zonder cv. Lijkt misschien overbodig zoveel sleutels maar ik vind 1 echt veelste weinig. De prijs is afhankelijk hoeveel sleutels met cv ik erbij doe.

Een kennis van mij die wil me helpen, zodoende hoef ik enkel iemand te hebben met Vagcom.
Tiguan dashboard lampjes

De mijne is door een bevriende monteur gerepareerd[…]

Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Hartelijk dank, expansievat hoeft niet vervangen t[…]

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]