VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Martinus83
#1074632
Dennis-Mash schreef:Maar als hij hem weg doet vanwege de vele kilometers. Dat zal wel voor een reden zijn dus. Dat er problemen komen.
Niet vanwege de kilometers op de teller, maar vanwege de kilometers per week. De Corrado rijd 1:12 gemiddeld (hij heeft een goed gecontroleerde rechtervoet ;)), op zich is dat erg netjes, maar volgende wordt een diesel vandaar :)

Hier een serie fotos van de desbetreffende Corrado mocht je nieuwschierig zijn geworden ;)
http://s7.photobucket.com/albums/y283/m ... =slideshow
Laatst gewijzigd door Martinus83 op 25 feb 2009 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1074998
Er zijn dus ook Corrado's die op diesel lopen? En die Corrado van je ziet er erg mooi uit!
Gebruikersavatar
door Zoeperzoef
#1075013
Ehm, een corrado met een dieselblok is nooit af fabriek leverbaar geweest.
Gebruikersavatar
door Martinus83
#1075142
Dennis-Mash schreef:Er zijn dus ook Corrado's die op diesel lopen? En die Corrado van je ziet er erg mooi uit!
Nee dat hoor je mij niet zeggen ;)
Die zijn nooit uitgeleverd...

Corrado is van mijn broer, maar bedankt
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1075149
Oeps, verkeerd gelezen dan! Haha
Gebruikersavatar
door vw-unit
#1075161
Naast de lader zijn PG blokken sowieso niet echt bijzonder sterk,
vind ze nogal onderhouds en storingsgevoelig.
Daar komt bij dat je een G60 of VR6 nooit in de verzekring zal krijgen op zon jonge leeftijd.
Zou mooi voor een knappe 16V gaan die netjes is onderhouden of nog beter, een knappe Scirocco 8V of 16V GTI,
stukken lichter/zuiniger dan een Corrado en sneller dan de 16V uitvoering van de Corrado en
ook nog eens een veel betere wegligging t.o.v. de Corrado ;)
Gebruikersavatar
door Martin
#1075286
Marcel_VW schreef:
Dennis-Mash schreef:Maar als hij hem weg doet vanwege de vele kilometers. Dat zal wel voor een reden zijn dus. Dat er problemen komen.
denk eerder het brandstofverbruik :mrgreen:
En dan zijn er mensen die +/- 25dkm in het jaar in een G60 rijden als daily.... xd :ninja:
Gebruikersavatar
door GTI_Venlo
#1078043
Ik zou voor de 16V gaan..
goedkoopste van alle :P
en die 8v cor vind je toch moeilijk :roll:

ben 17 en heb ook een golf gti 16v ;)
staat wel niett op mijn naam, maar als ik 18 ben wil ik polo kopen op mijn eigen naam en dan de 16v voor met mooi weer te rijden
Gebruikersavatar
door Marcel_VW
#1079481
Martin schreef:
Marcel_VW schreef:
Dennis-Mash schreef:Maar als hij hem weg doet vanwege de vele kilometers. Dat zal wel voor een reden zijn dus. Dat er problemen komen.
denk eerder het brandstofverbruik :mrgreen:
En dan zijn er mensen die +/- 25dkm in het jaar in een G60 rijden als daily.... xd :ninja:
wie het breed heeft kan het breed laten hangen he :mrgreen:
door marnick
#1080429
mijn 16 kleppert heeft zijn eerste jaar bij mij ook wel 20000km gereden ... :shock:
maar het blijft bij een auto van bijna 20 jaar oud altijd de vraag als hij goed blijft of niet. onderhoud scheelt heel veel.
mijn mening is wel je moet wel veel werken wil je corrado rijden. tenminste dat is mijn ervaring er mee ;)
Gebruikersavatar
door Marcel_VW
#1080456
marnick schreef:mijn 16 kleppert heeft zijn eerste jaar bij mij ook wel 20000km gereden ... :shock:
maar het blijft bij een auto van bijna 20 jaar oud altijd de vraag als hij goed blijft of niet. onderhoud scheelt heel veel.
mijn mening is wel je moet wel veel werken wil je corrado rijden. tenminste dat is mijn ervaring er mee ;)
en in welk opzicht bedoel je dat?
Gebruikersavatar
door Martinus83
#1080477
Ik denk niet dat een 2.0 16V betrouwbaarder en goedkoper is dan een 1.8 G60.
En duur qua rijden? een nette G60 moet 1:12 kunnen rijden.

Voor beide motoren geldt dat ze goed zijn, bij goed onderhoud en nette eigenaren.
Punt is dat met deze autos gortig wordt gereden en storingen niet op de juiste manier verholpen worden of worden omzeild.


Mijn ervaring zegt dat een 16v drijfstanglagerslijtage gevoeliger is dan een G60.
16v heeft een slijtagegevoeligere cilinderkop.
G60 heeft de gevoelige (en dure) G-lader, is hij goed, ververs jeje olie en rijd je met je verstand de auto warm dan kan ook een G-lader lang mee.
Een G60 kan vervelende storingen hebben, maar ook een 16v kan een pain in the ass zijn is mijn ervaring met een PL
Qua verbruik kunnen beide auto's wel 1:12 halen, misschien een G60 nog wel zuiniger.

Qua rijcomfort, een 16v is hoogtoeriger, G60 geeft meer koppel, en dat in lagere toeren.

Ervaring hier is dat je met een goede G60 veel kilometers kunt maken, en dat dat zeker een betrouwbare auto kan zijn.
Zoals al gezegd, je hebt het hier over autos van 20 jaar oud, het is allemaal maar btrekkelijk en stuk voor stuk hebben ze een lange geschiedenis achter de rug!
Gebruikersavatar
door Pyledriver
#1080510
Martinus83 schreef:Ik denk niet dat een 2.0 16V betrouwbaarder en goedkoper is dan een 1.8 G60.
En duur qua rijden? een nette G60 moet 1:12 kunnen rijden.

Voor beide motoren geldt dat ze goed zijn, bij goed onderhoud en nette eigenaren.
Punt is dat met deze autos gortig wordt gereden en storingen niet op de juiste manier verholpen worden of worden omzeild.


Mijn ervaring zegt dat een 16v drijfstanglagerslijtage gevoeliger is dan een G60.
16v heeft een slijtagegevoeligere cilinderkop.
G60 heeft de gevoelige (en dure) G-lader, is hij goed, ververs jeje olie en rijd je met je verstand de auto warm dan kan ook een G-lader lang mee.
Een G60 kan vervelende storingen hebben, maar ook een 16v kan een pain in the ass zijn is mijn ervaring met een PL
Qua verbruik kunnen beide auto's wel 1:12 halen, misschien een G60 nog wel zuiniger.

Qua rijcomfort, een 16v is hoogtoeriger, G60 geeft meer koppel, en dat in lagere toeren.

Ervaring hier is dat je met een goede G60 veel kilometers kunt maken, en dat dat zeker een betrouwbare auto kan zijn.
Zoals al gezegd, je hebt het hier over autos van 20 jaar oud, het is allemaal maar btrekkelijk en stuk voor stuk hebben ze een lange geschiedenis achter de rug!
"Ik denk niet dat een 2.0 16V betrouwbaarder en goedkoper is dan een 1.8 G60."
Zo'n 9A is een stukbetrouwbaarder dan een G60. Met die dingen weet je nooit wanneer de boel ploft.

"En duur qua rijden? een nette G60 moet 1:12 kunnen rijden"
Met 50km erop ;-)
Ik heb beide motoren gehad en de 2.0L 16V reed gewoon zuiniger.

"Mijn ervaring zegt dat een 16v drijfstanglagerslijtage gevoeliger is dan een G60."
Onzin! Een G60 is daar gevoelig voor. Als je bij een 16V de drijfstanglagers eruit rijdt dan heb je een ragbak, achterstallig onderhoud of gewoon de boel verkeerd gemonteerd.

"16v heeft een slijtagegevoeligere cilinderkop."
Je doelt op de klepseals?

"maar ook een 16v kan een pain in the ass zijn is mijn ervaring met een PL"
Het vacuum is ellende bij zo'n ding voorderest een goede motor. Doet wat 'ie moet doen.

"Zoals al gezegd, je hebt het hier over autos van 20 jaar oud, het is allemaal maar btrekkelijk en stuk voor stuk hebben ze een lange geschiedenis achter de rug!"
Inderdaad en ik denk dat de topicstarter dat juist vergeet.
#1219351
Mijn advies. Een corrado 2.0 8v.
De 16v zijn vaak afgetrapt.
De 8v blokjes hebben 115pk en zijn oersterk.
Oké, zitten ook wel eens 'slechte' tussen maar dit zijn echt super blokjes.
Lopen ook fijn kan ik uit ervaring vertellen. Vriend van me heeft een 8v in bezit gehad.
Regelmatig in gereden!
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]