VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
Hallo allemaal,

Nu ik over een half jaar 17 word en je vanaf 2010 met je 17e al mag autorijden (met toezicht van iemand met 10 rij ervaring en een bevoegdheid hier voor) ben ik is serieus gaan nadenken over wat voor auto ik nou wil. Al snel kwam ik uit bij een VW Corrado.

Maar nu zijn er een aantal dingen waar ik me zorgen om maak. Heb namelijk op verschillende forums gelezen dat Corrado's nog al wat onderhoud nodig hebben en als je een probleem hebt dat dit heel moeilijk te verhelpen is als je hier weinig tot geen kennis van hebt.

is het dus slim om een Corrado te kopen als je nog maar weinig ervaring hebt met het autorijden en totaal geen Corrado ervaring? En is als ik bij een betrouwbaar iemand van bijvoorbeeld dit forum een goede Corrado koop, kan ik dan snel rekenen op problemen die gewoon standaard zijn bij een Corrado?

Wel heb ik in mijn directe omgeving een ex-corrado bezitter maar ik heb het er met hem nog niet over gehad. Ken hem wel erg goed. Ook woon ik vlak langs een auto garage en heb ik een paar maten die een opleiding auto monteur volgen.

Toch vind ik het nog er link en onduidelijk.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Dennis
door C-BBS
Misschien moet je je even aanmelden op www.corrado-club.nl/forum
Daar kunnen ze je vast wel verder helpen.

Ik ben overigens op m'n 18e begonnen met een Corrado en rijd nog steeds in dezelfde.
Gekocht via Marktplaats en nog geen probleem mee ondervonden! Nu ik zelf aan het klussen ben gaat er net wel wat fout maarja...

Als je dan een Corrado koopt en er niks geen verstand van hebt (net als mij) koop dan gewoon de Bentley Auto Repair voor de Corrado, dan kan je stap voor stap zelf dingen proberen incl tekeningen en een uitgebreide uitleg.

Succes met je zoektocht! Ze worden schaars..
door Dennis-Mash
Er zelf aan gaan sleutelen ben ik niet van plan. Misschien wel andere lichten en grille. Maar meer ook niet.

Een G60 of VR6 zijn sowiezo al erg snel standaard als ik het allemaal goed heb gelezen.

En ik zal me is aanmelden op de Corrado Club site!
door C-BBS
Een g60 heeft standaard 160PK, maar dat hangt van de staat van de g-lader af.
Een Vr6 heeft standaard 190PK, maar heeft wel een erg dure ketting revisie een keer in de zoveel tijd.

Als je er zelf niet aan wil sleutelen kost het veel geld..
Het zijn geen nieuwe auto's en hebben dus wel hun onderhoud nodig..

Veel succes!
door Dennis-Mash
Een VR6 valt waarschijnlijk dus af. Maar zijn er verder nog dingen aan een Corrado die om de zoveel tijd vervangen moeten worden?

En als ik een Corrado koop met een in goede staat G-Lader of ik laat deze reviseren, dan kan ie er toch een tijdje tegenaan?

Ik wil er wel aan sleutelen, heb er alleen geen kennis van.
door C-BBS
Nee verder niet, hangt er maar net vanaf of iets kapot gaat natuurlijk.
Misschien alleen de distributie riem nog..

Je kan (zeggen ze) met een lader ongeveer 60.000 km rijden na revisie.
Na 30.000 moet deze alleen wel even open voor controle. Tenminste, dat doen vele wel voor de zekerheid.

Geen kennis , misschien moet je dan deze vast aanschaffen als je toch zeker ben van wat je wilt rijden..:
http://87.233.183.146/modules.php?name= ... ic&t=77946

Kan je vast informatie bekijken..!
door variejantje
Los van het onderhoud, denk ook aan de verzekering, ik heb destijds de verleiding niet kunnen weerstaan, en mijn eerste 2 gti's op mijn moeders naam verzekerd, met het gevolgd dat ik jaren later, toen ik met me vrouwtje samen ging wonen voor een enorme premieverhoging kwam tre staan ivm risicogroep.

Dus direct op je eigen naam!!

En elke auto heeft de nodige onderhoud nodig, een G lader in het bijzonder, want o.a daardoor is de G 60 negatief in beeld gekomen, wat met de benodigde ondehoudt te voorkomen was, al is het zeker geen goedkoop onderhoudt!!

Is de 16v niet een mooi alternatief??
door Martin
Als je er in wilt verdiepen komt de kennis vanzelf.

Ik heb er ook niet voor geleerd maar de distributieriem vervang ik nu ook zelf (als voorbeeld). Doordat je zo nu en dan een probleem tegenkomt of er bepaald onderhoud moet gebeuren ga je er in verdiepen. Zo vallen na enige tijd alle puzzelstukjes op hun plek weet je steeds meer over de gehele auto. Je moet er gewoon aan willen beginnen.

Het is inderdaad aan te raden de g-lader om de 70/80dkm te reviseren (in orginele staat).
Vergeet natuurlijk niet dat ook deze auto's alweer redelijk op leeftijd raken en dat ze al een aardig "leven" achter de rug hebben.
Maar bij normaal gebruik kan je er evengoed natuurlijk nog jaren plezier van hebben en veel kilometers mee maken (net als ik, zie onderschrift :mrgreen: )
door Dennis-Mash
variejantje schreef:Los van het onderhoud, denk ook aan de verzekering, ik heb destijds de verleiding niet kunnen weerstaan, en mijn eerste 2 gti's op mijn moeders naam verzekerd, met het gevolgd dat ik jaren later, toen ik met me vrouwtje samen ging wonen voor een enorme premieverhoging kwam tre staan ivm risicogroep.

Dus direct op je eigen naam!!

Is de 16v niet een mooi alternatief??
Maar een auto heeft toch helemaal niks te maken met de aanschaf van een huis jaren later?

En een 16v Corrado ken ik niet, komt deze overeen met een G60?

Ik weet nu in iedergeval dat een Corrado G60 niet risico vol hoeft te zijn. Je moet de G-Lader om de 30dkm te checken en natuurlijk al het andere wat je ook bij een andere auto in de gaten zou houden.
door C-BBS
Een 16V heeft zo uit mijn hoofd 150 PK.
Deze motoren staan er wel een beetje om bekend in het sterker zijn. Ligt er ook maar net aan hoe je ermee omgaat, want de G60 en VR6'jes worden zoals vaak gezegd 'vaak afgetrapt'.

Mijn auto staat ook op m'n vaders naam..anders betaal ik me ook scheel!
(ssssttt...;) )
door Dennis-Mash
Op marktplaats staan inderdaad allemaal van die G60 en VR6'en die allemaal niet meer zo super zijn.

En 16v is dus niet echt in het nadeel kwa prestaties en uiterlijk? Voor een V16 kun je ook gewoon andere onderdelen krijgen zoals grille, bumpers en dergelijke?
door C-BBS
Een Corrado is een Corrado..andere bumpers etc. kunnen er altijd op ook al staat er G60, Vr6, 16V of wat dan ook..
door Dennis-Mash
oke, maar met een 16v of vr6 heb je ook van die dingen zoals een g-lader die om een bepaalde kilometer afstand moeten worden vervangen of dat niet?
Laatst gewijzigd door Dennis-Mash op 15 feb 2009 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
door C-BBS
De Vr6 heeft alleen een ketting die gereviseert moet worden om de zoveel km!

Een 16V heeft volgens mij niets meer dan de distributieriem.
Laatst gewijzigd door C-BBS op 15 feb 2009 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
door Dennis-Mash
Heb mijn bericht eventjes aangepast, was wat vergeten!
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]