VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1072696
ik heb het gezien ja. Ben nu ook wat informatie op het Corrado forum bij elkaar aan het rapen.

Denk dat ik wel voor een Corrado ga. Gewoon ervoor zorgen dat ik meteen een goede koop. Wel het liefst een G60 maar dan moet de lader gereviseerd zijn. Anders een vr6 of 16v.
Gebruikersavatar
door variejantje
#1072705
natuurlijk wel, als je op een gegeven moment gewend bent aan je vaste lasten voor je auto, en die worden dan inneens verdubbeld, betekend dat minder vrij te besteden voor je huisje, en dus einde GTi tijdperk in mijn geval. Als ik nou de eerste auto's niet direct een gti had willen hebben, maar met een normaal te verzekeren auto was begonnen op mijn eigen naam, had ik veel meer premievoordeel opgebouwd, en had ik het waarschijnlijk langer volgehouden........

Aan de andere kant, je leeft maar 1x, doe gek zolang je het kan.
Gebruikersavatar
door VAG79
#1072714
Verzamel eerst eens wat info over die wagens en de kosten.
Tis namelijk wel een heel verschil of je een 16v of een VR6 gaat rijden.
Benzine, verzekering, aanschaf en onderhoud is bij de VR6 ongeveer allemaal 2x zo duur als een 16v :mrgreen:

G60 is natuurlijk een super wagen om te hebben, maar je moet wel zeker zijn dat onderhoud van de motor en lader zijn gedaan.
Ik kan niet in jou zakken kijken, maar als de g-lader opeens kapot loopt is dat een erg hoge kostenpost,en voor een 17 jarige helemaal.
Zou zonde zijn als je dan opeens niet meer kan rijden.
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1072715
Wat had je dan langer volgehouden variejantje?

Een 16v is dus de beste optie volgens Morren, of heb ik dat verkeerd.
Gebruikersavatar
door VAG79
#1072735
Dennis-Mash schreef:Wat had je dan langer volgehouden variejantje?

Een 16v is dus de beste optie volgens Morren, of heb ik dat verkeerd.

Nee, dat zei ik niet.

Als je alleen naar de kosten zou kijken wel maar d,r is natuurlijk meer.
VR6 is een heel stuk sneller, en meestal ook luxer :mrgreen:
Ik wou gewoon wat info geven, want niet alles is altijd leuk en positief aan autorijden.
Tis jammer als je daar zomaar achterkomt terwijl je het hier had kunnen lezen.
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1072740
oke, zoiets had ik ook al in gedachten. ;)

En ik ben nog niet echt thuis hier op het forum, dus daarom dat ik het maar even op de gemakkelijkste manier deed. ;)
Gebruikersavatar
door roberto
#1072973
C-BBS schreef:De Vr6 heeft alleen een ketting die gereviseert moet worden om de zoveel km!
:roll: hoeft bij normaal gebruik maar eens in de 150000 km ongeveer... een g-lader moet veel vaker open!

sommige VR6'en rijden na 250000 km nog steeds met de originele kettinggeleiders rond zonder bijgeluiden.

persoonlijk zou ik een corrie VR6 kiezen deze zijn veel unieker , en worden echt zeldzaam straks!
masterb schreef:je hebt voor de corrado 5 verschillende motoren,

2.0 8v 115 pk
1.8 16v kr 139pk (zonder katalysator)
2.0 16v 9a 139pk
g60 160pk
vr6 160pk
VR6 in de corrie heeft een 2.9 liter blok met 190pk
Gebruikersavatar
door variejantje
#1073645
Als ik met een normale auto ipv een GTI was begonnen, had ik vanaf het begin mijn eigen verzekeringsgeld kunnen ophoesten, omdat deze wel zelf te verzekeren was, dan had ik al een hoop schadevrije jaren opgebouwd op het moment dat ik ging samenwonen, en had ik de gti misschien nog wel kunnen onderhouden omdat de verzekering -mits schade vrij rijden- met de jaren goedkoper wordt ipv vele malen duurder. snap ie.

de toch al niet geringe maandelijkse kosten waren op het moment van op mijn eigen naam zetten ineens torenhoog vergeleken met de premie die ik betaalde toen de auto mijn moeder haar naam stond.
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1074113
Aha, dat maakt het stukken duidelijker.
Gebruikersavatar
door Martinus83
#1074117
Corrado is een auto met gevoelige delen zoals elk snel blok dat wel heeft.
Doorgaans kun je met een goeie corrado met goed onderhoudsverleden zeker lang rijden zonder problemen, zolang je hem maar standaard houd en er niet aan gaat kloten.

Verder rijd het super zon G60, VR6 ook natuurlijk. VR6 kun je beter pakken na 93 zoals veelal bekend, echter betaal je hier wel redelijk forse prijzen voor en met hoge km standen moet je oppassen. VR6 met stukken kan duur worden, G60 ook overigens, alleen is dat wat eenvoudiger.

Neem de G60 van mijn broer, Corrado uit 1991, 185d gelopen, standaard, compleet, snel, goed onderhouden, nodige preventieve onderhoud aan gedaan (goede G-lader revisie, drijfstanglagers vervangen, injectoren gereinigd, op tijd nieuwe olie en filters etc) om hem betrouwbaar te houden gezien mijn broer aardig veel rijd en het zijn enige auto is. En de auto rijd goed, lekker vlot, start en loopt altijd.

Je zal nog lang geen auto kopen begrijp ik, maar mocht je interesse hebben, wellicht staat hij binnenkort te koop (vanwege de vele kilometers, waar een G60 toch niet echt voor bedoelt is)

Over het verzekeringswerk, mijn broer rijd de corrado vanaf zijn 20e met 0 schadevrijejaren (vorige autos waren 2x bmw 316 in een half jaar tijd), geen probleem verder, ook niet erg duur ofzo in de verzekering..
Gebruikersavatar
door Dennis-Mash
#1074580
Maar als hij hem weg doet vanwege de vele kilometers. Dat zal wel voor een reden zijn dus. Dat er problemen komen.
Gebruikersavatar
door Marcel_VW
#1074583
Dennis-Mash schreef:Maar als hij hem weg doet vanwege de vele kilometers. Dat zal wel voor een reden zijn dus. Dat er problemen komen.
denk eerder het brandstofverbruik :mrgreen:
Vw golf 3 climatronic

Goedendag, Ik heb een golf 3 uit 1996 rolling sto[…]

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]