- 17 feb 2009 15:33
Corrado is een auto met gevoelige delen zoals elk snel blok dat wel heeft.
Doorgaans kun je met een goeie corrado met goed onderhoudsverleden zeker lang rijden zonder problemen, zolang je hem maar standaard houd en er niet aan gaat kloten.
Verder rijd het super zon G60, VR6 ook natuurlijk. VR6 kun je beter pakken na 93 zoals veelal bekend, echter betaal je hier wel redelijk forse prijzen voor en met hoge km standen moet je oppassen. VR6 met stukken kan duur worden, G60 ook overigens, alleen is dat wat eenvoudiger.
Neem de G60 van mijn broer, Corrado uit 1991, 185d gelopen, standaard, compleet, snel, goed onderhouden, nodige preventieve onderhoud aan gedaan (goede G-lader revisie, drijfstanglagers vervangen, injectoren gereinigd, op tijd nieuwe olie en filters etc) om hem betrouwbaar te houden gezien mijn broer aardig veel rijd en het zijn enige auto is. En de auto rijd goed, lekker vlot, start en loopt altijd.
Je zal nog lang geen auto kopen begrijp ik, maar mocht je interesse hebben, wellicht staat hij binnenkort te koop (vanwege de vele kilometers, waar een G60 toch niet echt voor bedoelt is)
Over het verzekeringswerk, mijn broer rijd de corrado vanaf zijn 20e met 0 schadevrijejaren (vorige autos waren 2x bmw 316 in een half jaar tijd), geen probleem verder, ook niet erg duur ofzo in de verzekering..