- 13 nov 2006 21:00
#297052
Vorig jaar maart/ april kreeg ik van een maat van me een complete chrome 30pk look koelhuis, wel met alle geleidingsplaten en doghouse enzo. omdat hij naar Australie ging en hij niet op zijn 1200 paste mocht ik hem hebben...
(hij rijd daar in een oranje T2 rond, klik hier voor een paar foto's en hun website)
Die kap lag na 7 maanden dus nog steeds in mijn garage...
Nadat ik mijn olielekkage verholpen heb (bekneld slangetje naar luchtfiler) ben ik hem gaan inbouwen.
Maar met een standaard centrale carburateur met een groot luchtfiler erop zie je nog niets van deze koeltunnel...
Daarom begon ik erover de denken 2 enkele of dubbele carbs te gaan plaatsen.
maar ja wat doe je nog meer, nokkenas enz enz.
maar om een goed snel blok te bouwen ga je toch al snel over de 1500 euro heen, daar komt bij dat het blok pas 2 jaar geleden helemaal gereviseerd is.
Daarom heb ik ervoor gekozen om het carter te laten wat hij is, en dus alleen wat aan de carburatie, ontsteking en uitlaat te doen.
Dan blijft het allemaal financieel ook enigzins binnen de perken.
En het blokje ziet er ook nog eens leuk uit, met een pktje of 5 winst.
Het gaan 2 enkele dell orto 34mm carbs worden, deze heb ik compleet met gas-stangen, spruitstukken en luchtfilters gekocht voor een leuk prijsje.
Daarbij een 009 stroom verdeler, met electrische ontsteking.
En een sport uitlaat. De GT-motorsport uitlaat, een spagetti stuk met de einddempers op dezelfde plek als een orginele uitlaat.
Hier vast wat foto's van de carburateur en de uitlaat:
Toen kon het klussen beginnen, ik had vanaf woensdag vrij op het werk dus lekker de tijd.
De eerste dag heb ik de volgende dingen gedaan:
-Eerst de auto iets omhoog gezet, werkt een stuk makkelijker.
-de bumper en motorklep eraf gehaald, voor wat extra ruimte.
-Toen begonnen met de carb, koelhuis etc etc eraf te halen tot alleen de romp motor er nog in zat.
-de uitlaat en kachel potten gespoten.
-de achterwand van de motor ruimte zwart gemaakt, deze was beige maar heeft iets op geplakt gezeten en zag er niet meer uit.
-de bobine een nieuwe plek gegeven aangezien er geen ruimte op het koelhuis is.
-de chrome koelkap vast een keertje gepoetst.
En wat foto's van de eerste dag:
De 2e en 3e dag voornamelijk bezig geweest alles erin te passen en meten en aan te sluiten.
Daar kan ik eigenlijk weinig meer over vertellen. Dus wat foto's
Aan het einde van mijn 3e dag had ik alles aangesloten en starte hij.
Hij moest nog wel afgesteld worden want als je naar het gas keek dan knalde en vlamde hij al uit de carbs.
Nadat de ontsteking goed stond vast een klein ritje gemaakt.
En wat een verschil zeg! zelfs terwijl hij niet goed loopt merk je het al!
De laatste dag van mijn sleutel 4-daagse nog bezig geweest met afstellen.
Wanneer je nooit met 2 enkele of dubbele carbs gewerkt heb valt dit echter zwaar tegen... dus heb ik iemand mee laten helpen en hij loopt nu een stuk beter! Alleen met koude motor knalt hij nog een beetje.
Ook heb ik een toerenteller erbij gekocht, die moet er nog wel ingebouwd worden.
Voor alle foto's klik hier.
(hij rijd daar in een oranje T2 rond, klik hier voor een paar foto's en hun website)
Die kap lag na 7 maanden dus nog steeds in mijn garage...
Nadat ik mijn olielekkage verholpen heb (bekneld slangetje naar luchtfiler) ben ik hem gaan inbouwen.
Maar met een standaard centrale carburateur met een groot luchtfiler erop zie je nog niets van deze koeltunnel...
Daarom begon ik erover de denken 2 enkele of dubbele carbs te gaan plaatsen.
maar ja wat doe je nog meer, nokkenas enz enz.
maar om een goed snel blok te bouwen ga je toch al snel over de 1500 euro heen, daar komt bij dat het blok pas 2 jaar geleden helemaal gereviseerd is.
Daarom heb ik ervoor gekozen om het carter te laten wat hij is, en dus alleen wat aan de carburatie, ontsteking en uitlaat te doen.
Dan blijft het allemaal financieel ook enigzins binnen de perken.
En het blokje ziet er ook nog eens leuk uit, met een pktje of 5 winst.
Het gaan 2 enkele dell orto 34mm carbs worden, deze heb ik compleet met gas-stangen, spruitstukken en luchtfilters gekocht voor een leuk prijsje.
Daarbij een 009 stroom verdeler, met electrische ontsteking.
En een sport uitlaat. De GT-motorsport uitlaat, een spagetti stuk met de einddempers op dezelfde plek als een orginele uitlaat.
Hier vast wat foto's van de carburateur en de uitlaat:
Toen kon het klussen beginnen, ik had vanaf woensdag vrij op het werk dus lekker de tijd.
De eerste dag heb ik de volgende dingen gedaan:
-Eerst de auto iets omhoog gezet, werkt een stuk makkelijker.
-de bumper en motorklep eraf gehaald, voor wat extra ruimte.
-Toen begonnen met de carb, koelhuis etc etc eraf te halen tot alleen de romp motor er nog in zat.
-de uitlaat en kachel potten gespoten.
-de achterwand van de motor ruimte zwart gemaakt, deze was beige maar heeft iets op geplakt gezeten en zag er niet meer uit.
-de bobine een nieuwe plek gegeven aangezien er geen ruimte op het koelhuis is.
-de chrome koelkap vast een keertje gepoetst.
En wat foto's van de eerste dag:
De 2e en 3e dag voornamelijk bezig geweest alles erin te passen en meten en aan te sluiten.
Daar kan ik eigenlijk weinig meer over vertellen. Dus wat foto's
Aan het einde van mijn 3e dag had ik alles aangesloten en starte hij.
Hij moest nog wel afgesteld worden want als je naar het gas keek dan knalde en vlamde hij al uit de carbs.
Nadat de ontsteking goed stond vast een klein ritje gemaakt.
En wat een verschil zeg! zelfs terwijl hij niet goed loopt merk je het al!
De laatste dag van mijn sleutel 4-daagse nog bezig geweest met afstellen.
Wanneer je nooit met 2 enkele of dubbele carbs gewerkt heb valt dit echter zwaar tegen... dus heb ik iemand mee laten helpen en hij loopt nu een stuk beter! Alleen met koude motor knalt hij nog een beetje.
Ook heb ik een toerenteller erbij gekocht, die moet er nog wel ingebouwd worden.
Voor alle foto's klik hier.