VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
Dit weekend mijn Discover Media Gen. 1 update gedownload, uitgave oktober 2017. Na telkens gedoe met SD-kaart vol eerder dit jaar nu de update eens gedaan via het VW-programma DiscoverCare en moet zeggen, ging vlekkeloos binnen 2 uur. Systeem doet automatische backup, download en installatie zonder tussentijdse handelingen, prima dus :tu:
Maar... wel jammer dat nog steeds aanpassingen aan het wegennet van april 2017 (zoals de A9 omlegging bij Badhoevedorp) er nog steeds niet in verwerkt zijn :( . Leuk hoor die gratis "lifetime" updates maar blijf erbij dat TomTom of Garmin dit beter en sneller regelen.
Al54

Ook ik heb het geprobeerd via Discover Care. Bij mij mislukt het helaas. Het gekke is dat mijn auto van begin september is. De update van oktober zou dan nieuwe moeten zijn dan degene die vanuit de fabriek is geleverd.
Maar als ik mijn kaartje wil updaten zegt het systeem dat ik al over de nieuwste versie beschik.
Gaf hij dat bij jou toevallig ook aan?

Als ik gewoon op "doorgaan" klikt, dan mislukt het updaten na verloop van tijd.
Volgens mij gebruikt de hele V.A.G. de kaarten van TeleAtlas? Tenminste, bij de radio-navigatiesystemen zoals de RNS510, Amundsen (Skoda) etc. TeleAtlas is onderdeel van TomTom.
In de Up wordt inderdaad een Garmin navigatie gebruikt, maar dit is een extern apparaat.

Je zou dan inderdaad wel verwachten dat de kaarten actueel zouden zijn...
janloco
Het gaat uiteindelijk om je versie nummer v.d. kaart, als daarachter staat 2017-2018 heb je al de nieuwe update die de fabriek waarschijnlijk al eerder beschikbaar had. Bij mij ging het vlekkeloos tenminste, zonder commentaar. Ben geen digibeet, maar het updaten is soms onnavolgbaar, eerste twee keren zelf via ZIP-7 gedaan en uitgepakt op de originele SD-kaart. Derde keer in mei 2017 wilde dat ineens niet meer (paste niet zogenaamd op de SD-kaart) en heeft de VW-dealer dit gratis gedaan. Las op een Duits forum over DiscoverCare en wonderbaar ging het toen gesmeerd.

MVW
TomTom met Teleatlas is veel sneller en vaker per jaar met updates dan fabriekssystemen die Teleatlas gebruiken. Verder is het VW systeem Discover Media in het algemeen prima en... mijn topografie is nog redelijk, dus ik kom er wel !
al54
ik heb idd in mijn systeem staan ECE1 2017/18. Dan ga ik er maar van uit dat de fabriek kennelijk al eerder over de nieuwe kaart beschikte dan dat hij op de site wordt gezet.

Het downloaden gaat overigens goed, maar bij het installeren stopt het geheel bij ongeveer 85 %. Ik heb de binnen gehaalde 7zip gewoon uitgepakt en het mapje cam via kopieren en plakken op mijn kaartje gezet. Als ik dan bij de info van het systeem kijk, staat er precies hetzelfde. Dus ik denk dat je gelijk hebt.

Mocht het echt problematisch worden, kan ik altijd nog overschakelen naar android auto en dan kan ik Waze of google maps nog gebruiken :D :lol:

Iig dank voor de terugkoppeling!!
Ik heb ook geprobeerd de nieuwste software op de originele sd kaart te zetten maar deze is te klein.... Via de site van VW is een handleiding te downloaden voor het installeren van de nieuwste kaartmateriaal. Hierin staat het volgende te lezen:

Om je kaartgegevens bij te werken, heb je een SD-kaart nodig met minimaal 32 GB schijfruimte. Volkswagen beveelt het gebruik aan van een Klasse 10-kaart / SDHC-kaart die overal verkrijgbaar is.

Ik heb dus een 32gb kaart gekocht en daar alles opgezet, dat ging prima. Maar de auto herkent de kaart niet... Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Hallo Berry,
je vermeldt niet of je Media1 of 2 hebt, ik heb alleen ervaring met Media1. Alleen het originele SD kaartje werkt voor de navigatie. Hoe ze dat versleuteld hebben weet ik niet.
Voor het probleem hoe je de data er toch opkrijgt heeft Pon de volgende oplossing: http://www.vwforum.nl/navigatie-kaarten-200182
Kijk bij 6 sept. 2017
Zet op het kaartje dat je gekocht hebt maar muziek voor onderweg...
Succes,
Chris
Aanvulling:
Op de site van VW is een programma https://www.volkswagen.nl/over-volkswag ... tie-update om de kaarten te downloaden. Daar staat ook een link naar versie P72 van de kaarten van ca 21-6-2017,(ze geven het een update datum van augustus 2017) dus nieuwer dan de "mei"versie bij Here. Op de een of andere manier is deze ook kleiner gemaakt waardoor hij zonder problemen op het kaartje past.
Chris
ECE 2020/2021 is de laatste update geweest, daarna is de ondersteuning in betrekking tot kaartupdates van dit systeem gestopt... Je moet het originele 8Gb kaartje gebruiken anders werkt het niet. (staan meer topics over dit onderwerp op dit forum, gebruik de zoekfunktie).
casper54 vinden dit leuk
Bedankt dus verder hoef ik niet te kijken of er nog navigatie van 2024 mogelijk is om op mijn systeem te krijgen? Ik heb nu versie 20/21 erop staan hopelijk. misschien een versie met alleen de omringende landen van Nederland is dat mogelijk??? Gr Cas.
door casper54
Werkt een orginele 16 GB kaart van Volkswagen ook op de Media Discover ( Gen 1) ? Natuurlijk met de nieuwere navigatie erop? Ik heb nu 20 /21 maar heb liever een van de laatste versies bv 23/24 hopelijk een reactie!!

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]

Zie https://vwforum.nl/viewtopic.php?t=215047, 198[…]