VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Pietid4
#2840339
Vw id4 met trekhaak gekocht. Nadat de koop gesloten was bleek de trekhaak later geleverd te worden. Nu, twee maanden later, blijkt de trekhaak helemaal niet leverbaar en dit probleem al een half jaar bij VW bekend te zijn.
Ik ben dus voorgelogen en wil de koop ongedaan maken. Trekhaak van ander merk wordt sterk afgeraden omdat de electronica in de war raakt.
VW sterkt de handen omhoog en zegt er niets aan te kunnen doen. Iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
door Antera
#2840340
Ze houden je serieus voor de gek met een trekhaak van een ander merk. Hun leveren ook een aftermarket setje als hij er later onder word gezet kan ik je vertellen.

Er zijn verschillende trekhaken leverbaar met en zonder afneembare kogel en de kabelsets kabelsets ( 7 en 13 polig) zijn ook prima leverbaar.

Meer info contact me maar even via onderstaand
door AndreV
#2840656
Ik heb hetzelfde probleem met mijn T-cross.
De electronica is niet te leveren en als ik een ander merk plaats kan de garantie vervallen.
Je wordt aan het lijntje gehouden.
Wat is slim in deze?
door danny20danny
#2841398
Even op de site van vw gekeken maar trekhaak voor id4 is gewoon direct leverbaar zowel NL als BE. Dus ze verkopen gewoon een beetje onzin. Ik denk dat het komt door personeelstekort want ze hebben eigelijk geen tijd voor dit soort dingen. Hier in Breda moet ik voor een onderhoudsbeurtje ook gewoon al 3 maanden van te voren een afspraak maken omdat er of te veel werk is of te weinig personeel
https://shop.volkswagen.nl/auto-accesso ... ak&o=score

https://shop.volkswagen.be/nl/tow%20bar ... osition=75


evenals de trekhaak voor t-cross
https://shop.volkswagen.nl/auto-accesso ... =3&o=score
door Mari
#2841404
Je gelooft waarschijnlijk ook nog in Sinterklaas en de kerstman... ;-)

Dat op een website staat dat iets op voorraad is, hoeft per definitie niet correct te zijn, bestel het maar eens en kijk of het daadwerkelijk zo is... Te vaak zelf al meegemaakt dat iets wat op voorraad zou zijn toch niet geleverd kon worden...
door Kreile
#2844323
Heb hetzelfde probleem met een T-ROC in augustus 2022 nieuw gekocht en nog steeds geen originele WV trekhaak leverbaar. Hoe zit het met de trailer assist als je b.v. een brink trekhaak monteert? Werkt dat dan wel?
door PeVa1
#2844936
Het kan nog erger: in feb 2022 VW ID4 besteld en achteraf een trekhaak besteld bij dezelfde dealer. Auto is sinds begin april 2023 bij dealer binnen, trekhaak natuurlijk niet. Ze weten ook niet wanneer deze dan wel komt. Ik heb de auto geweigerd totdat deze COMPLEET geleverd wordt. Bij opvragen van levertijden / prijzen bij andere dealers (zowel NL als BE) moet je voorzien in kenteken (nog niet op kenteken gezet) of chassisnummer...kan dus nog wel een duren...
Gebruikersavatar
door Antera
#2845022
Kreile schreef: 08 mar 2023 08:22 Heb hetzelfde probleem met een T-ROC in augustus 2022 nieuw gekocht en nog steeds geen originele WV trekhaak leverbaar. Hoe zit het met de trailer assist als je b.v. een brink trekhaak monteert? Werkt dat dan wel?
Jazeker indien je camera en PDC ervoor geschikt is,
Gebruikersavatar
door Millennium1980
#2850280
Ik denk dat er nog steeds lever problemen zijn met de orginele trekhaken geleverd door PON.
Ik had voor aanstaande vrijdag een afspraak staan om de orginele wegklapbare trekhaak door de VW dealer te laten plaatsen op mijn Tiguan allspace uit 2022. Precies op tijd voor de vakantie volgende week. Blijkt hij helemaal niet leverbaar. Volgens de verkoper omdat ze werken aan nieuwe software zodat er geen foutmeldingen meer komen als je de trekhaak monteert. Ik dacht van een geintje heb daarop een andere grote VW dealer gebeld en blijkt echt waar te zijn. Die hebben ook al 5 maanden 2 VW ID Auto's staan die wachten op de trekhaken. Hij durft nu geen levertijd te geven.

Wie weet er meer?
Gebruikersavatar
door Antera
#2850398
Een vaste trekhaak kan gemonteerd worden en gecodeerd worden zonder problemen alleen op de modellen 2024 is dit nog een ding vanwege de SFD2 die erop zit
VW Caddy 2015

Goededag Lezers, Kan iemand mij helpen aan een ele[…]

Interieur kap loshalen

Ja dat is een lastige. Vaak zit hij boven geklikt […]

Golf 6 1,4 tsi 158 pk met 115400 km

Volkswagen golf 1.4 TSI 158 PK Het betreft een v[…]

Ook ik krijg m.i. na de laatste software update de[…]

Passat b7 clima probleem

Goedendag, Ik heb een. Passat uit 2012 waarvan de[…]

vw golf 2013 1.4 tsi

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. ik ben ten ei[…]

Handleiding VW Tiguan

Niet leverbaar? dat lijkt me vreemd. Ik bestelde d[…]

Ik ben op zoek naar T20 schroeven voor het interie[…]