VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
#2831735
Beste mensen,

Ik weet, een storing aan de electrische achterklep van de Phaeton is een veel voorkomend euvel. Meestal terug te voeren op draadbreuk. In mijn geval opent de klep met de microschakelaar in het logo op de klep en ook met de desbetreffende knop op de sleutel. Echter, vanuit het interieur, dus met de knop in het portier niet. Alle andere knoppen in de module werken probleemloos.

Mij vraag, waar zou ik het beste kunnen beginnen met de diagnose van dit probleem?

Ik ben benieuwd naar de reacties, waarvoor alvast mijn dank!

Robert
#2831737
Tussen je portier en het chassis loopt ook een kabelboom, gezien de bestuurdersdeur het meeste open en dicht gaat zal daar eerder een kabelbreuk optreden dan bij de overige deuren.

Met VCDS kan je de betreffende schakelaar controleren op correcte werking...
robertvangeenen vinden dit leuk
#2831828
Mari schreef: 23 feb 2021 14:28 Met VCDS kan je de betreffende schakelaar controleren op correcte werking...
Ik ben een beetje een noob met VCDS. Ik heb overigens de geregistreerde 'lite' versie. Kan het daarmee ook? Ik kon het namelijk niet zo snel ontdekken. Het zoeken op de Ross-Tech site leverde ook geen bruikbare info. Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht natuurlijk. Zou je me misschien in de juiste richting kunnen wijzen, hoe ik dit doe? Alvast dank!

Robert
#2831834
Je zal even moeten kijken in de measuring blocks... (van module 09, central electronics) scroll even door de kanalen om te zien waar het betreffende schakelaartje staat... weet niet in hoeverre de Lite versie dit kan, je gebruikt naast de software namelijk ook een niet Ross-Tech dongle...
#2831838
Mari schreef: 01 mar 2021 07:04 Je zal even moeten kijken in de measuring blocks... (van module 09, central electronics) scroll even door de kanalen om te zien waar het betreffende schakelaartje staat... weet niet in hoeverre de Lite versie dit kan, je gebruikt naast de software namelijk ook een niet Ross-Tech dongle...
Nogmaals dank! Tja, mocht het niet lukken met mijn versie heb ik eindelijk een goed argument om over te stappen op de full version :-)
#2831847
Het is niet alleen de software maar ook het stukje hardware... ;-) een HEX-V2 volstaat, je hoeft niet direct een HEX-Net aan te schaffen (die is namelijk behoorlijk wat duurder en heeft opties die je waarschijnlijk niet gaat gebruiken)...
robertvangeenen vinden dit leuk
#2831854
Dat ben ik met je eens. Een tijd terug had ik al eens wat tijd gestoken in het naast elkaar zetten van de opties. Het is IMHO een investering die zich vrij snel terug laat verdienen. Ik heb overigens begrepen, dat bij nieuwere wagens de mogelijkheid om uit te lezen en codes te wissen of te wijzigen helemaal dicht gezet is voor de 'enthusiast'. Zelfs het wissen van de onderhoudsinterval melding zou alleen kunnen met een directe link (internet) naar de fabrikant; in dit geval VAG.
#2831861
... vooralsnog kunnen de laatste nieuwe telgen van de VAG groep gewoon worden uitgelezen (ID3/ID4)... dus voorlopig kan je nog even vooruit...

Denk niet dat VAG weg komt met het dichtspijkeren van het onderhoud, we zijn nog steeds vrij in de keuze waar en door wie, dus de melding op je display omtrent service zal gewoon te "wissen" moeten zijn buiten de servers van VAG om...
robertvangeenen vinden dit leuk
#2832034
Het is toch de HEX-NET geworden. Als geregistreerde 'lite' gebruiker kon ik profiteren van een korting bij een upgrade. Hiermee kon ik zonder lang zoeken de optie vinden om functionaliteit van individuele knoppen te testen. Om een voorbeeld te geven, de knop om de tankklep te openen stuurt een detecteerbare en afleesbare code uit. De knop van de achterklep niet. Ik moet de draden in de deur nog doormeten. Ik heb inmiddels ook een lekkage van de drainage van het schuif/kanteldak opgespoord waardoor de connectoren van de kabelboom uit de deur sporen van corrosie vertonen. Deze wagen heeft een duidelijk tekort aan liefde gehad van de vorige eigenaar, maar daar staat tegenover dat ik 'm tegen een scherpe prijs heb kunnen kopen. Ik wist dat er het e.e.a. aan mankeerde. Wel een leuk project om aan te werken deze youngtimer 'restauratie'. :-)

Goedendag, Ik rij een golf 7 2.0 tsi. Maar zit me[…]

Arteon 2.0 TDI aankoop

Als ik me niet vergis moet de distributieriem verv[…]

Onbekend tikkend geluid

Goeiedag heren en dames van het goede leven, Had […]

Touareg 7P5

Hi allen, Ik heb mijn huidig Touareg een klein d[…]

Raamrubbers Jetta 2

Goedenavond, mijn raam rubbers zijn slecht en nu l[…]

Kan verschillende oorzaken hebben: - kachelradiat[…]

Hallo. Ik heb een vraag. Ik bezit een Volkswagen T[…]

Zie https://vwforum.nl/viewtopic.php?t=215047, 198[…]