VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Scirocco, Corrado, EOS & Beetle.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2298956
Hallo ik heb een scirocco 2 gti met 1800 dx motor.

Met starten gaat alles prima. Na een tijdje rijden is de motor op temperatuur, en als ik dan rijd rond de 2000 toeren begint mijn olielamp te branden (koud heeft hij dat niet). Als ik dan gas geef gaat de lamp uit en ook niet meer aan als ik gas loslaat en stationair stilsta. Als ik dan weer rond de 2000 toeren kom begint het weer.

Ik heb de 2 oliedruksensoren al vervangen maar het is daarmee niet opgelost. ook heb ik de oliedruk gemeten die was prima.

De olie en filter is 2 maand geleden ververst 10w40.
#2299002
Oliedruk te laag of verkeerde sensor gemonteerd op oliefilterhuis of olie filter slecht..

Welke kleuren sensoren zitten er nu in ? Hou de kabel van de sensor bij het oliefilter eens tegen de massa en kijk wat hij doet, blijft het weg, dan sensor of oliedruk probleem, doet hij het nog steeds, dan kabelbreuk of teller kapot.
#2299126
Ja maar toch heb je verschillende soorten, dus simpel gezegd, als je een verkeerde sensor erin hebt zitten krijg je dit dus ook..

Kabel en teller is dus in orde als hij met de kabel aan de massa uit blijft, dan zit het toch in de sensor of oliedruk ( filter )
#2299438
Ik had het ook en inderdaad alleen bij warme motor. Mijn 16V had zelfs de kuren nog na het vervangen van de sensor in een nieuwe. Hebben we er nooit uit gekregen
#2299506
ja dat is toch raar moet toch iets met warme motor te maken hebben. met verkeerde sensor zou hij toch meteen afgaan. misschien heeft het iets te maken met het overschakelen van de een naar de andere sensor. want die in de cilinderkop is toch voor stationair en lagere toeren, en bij het oliefilter voor boven de 2000?

maar wat kan er mis zijn met het oliefilter?

Uiteraard vaathje ook vernieuwen. Er zitten ook no[…]

Tiguan dashboard lampjes

elk woord mee eens

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]