VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door jbisselink
#2146293
Wie o wie kan mij helpen ...

Ik heb een tweedehands dynamo aangeschaft voor mijn Volkswagen Golf 3 1.6 1995 en deze zou morgen vervangen worden. Echter, door omstandigheden gaat dit niet door.

Omdat ik de auto aankomende maandag echt nodig heb, wil ik een poging doen deze zelf te vervangen.

Wie kan mij vertellen hoe ik dat 't beste kan doen (of waar ik hier eventueel een uitleg van kan vinden op internet)? Ik heb zelf al gezocht, maar kan er weinig over vinden.

Alvast bedankt.

Gr. Jeroen
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2146306
Vervangen stelt niet veel voor..

Haal even de + van de accu los, draai op de dynamo de dikke + kabel los en haal het stekkertje ernaast los ( blauwe kabel )

Ontspan de multiriem en haal hem eraf, dynamo zit met 2 bouten vast ( onder en boven ) zoals je ook wel op de dynamo kan zien die er dalijk op komt.

Monteren in omgekeerde volgorde uiteraard.

Kan ook zijn dat bij je bestaande dynamo de spanningsregelaar kapot is, meestal zijn de koolborstels versleten, en deze kun je vervangen zonder de hele dynamo eraf te halen, enkel het plastic kapje achterop los halen en de regelaar met 2 kruiskop schroeven los draaien.

Als je in de buurt woont kom je maar even langs.

Gr Stefan
door jbisselink
#2146375
Bedankt voor de snelle reactie, Stefan.

Nog even een vraagje ..

Moet de auto nog aan een computer gehangen worden, nadat de dynamo vervangen is? Opnieuw instellen e.d.?

Gr. Jeroen

Een bijzonder voorval. We hebben van onze Golf V 1[…]

T5 Multivan 2004 Raammodule

Mijn raambediening passagierskant J387 heeft geen […]

Ownee wat stom.. het was toch een zekering.. :-o […]

2.0 tdi loopt slecht

Geen foutcodes is wel erg vreemd. Ondanks dat het […]

Als je de foutcode nog weet, zoek deze eens op op […]

Hoi, 2 jaar geleden begon mijn Golf te horten en t[…]

Mf stuur in Tiguan 2011

Hallo, Ik heb een Tiguan uit 2011 Nu wil ik daar e[…]

Onze GTE (wat een geweldige auto) uit 2016 heeft […]