VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
door yao
Hallo,

Na een maand mijn rijbewijs behaald te hebben (ergens twee jaar terug) heb ik een Alfa Romeo gekocht. Met deze 145 was ik verschrikkelijk opgelicht door een dealer, helaas het is niet anders.
Echter ben ik nu wel voorzichtig met tweede hands auto's, heb vorig jaar mei een nieuwe auto gekocht om maar van het gezeik af te zijn, deze blijkt nu na een jaar helaas niet meer genoeg om in mijn en mijn gezin's behoefte te kunnen voorzien. Op zoek dus naar een andere auto!

Volkswagen
Na een kleine zoektocht kwam ik op een Skoda Fabia Greenline 1.2 TDI, nieuw, die mij persoonlijk erg aanspreekt. Echter ben ik dan zo weer 10000 euro kwijt in aanschaf. Wat mij persoonlijk iets wat gortig is. Dan een jong gebruikte... een Volkswagen 1.9 TDI Estate, of station wagon zo je wilt, uit 2006 met 160.000 kilometer op de teller. Echter dus door mijn verleden met mijn Alfa ben ik zeer huiverig voor auto's met meer dan een 100.000 op de teller.

BOVAG
Kan iemand mij vertellen wat ik eventueel nog kan doen qua controle? Het is namelijk geen erkend BOVAG garage waar ik deze vandaan zal trekken en heb daarom ook geen garantie op de auto.

Ik zal even opsommen wat ik wel weet:

1. De auto is NAP logisch
2. De laatste beurt met distributie riem is gedaan op 150.000 KM en auto staat nu op 164.000 (op gevraagd bij de dealer waar deze is onderhouden)
3. De auto maakt een solide indruk, geen kraakjes of gekke lampjes die branden en dergelijke. (geconstateerd in een proefrit van 15 minuten. Wil hier morgen voor terug om wat langer met dit beestje te stoeien)
4. Het was, zoals waarschijnlijk bijna elke Passat betreft, een lease auto.

Wie o Wie kan mij uitleggen wat deze auto, zonder problemen, nog kan lopen? Uiteraard wil ik onderhoud in het midden laten dat heeft elke auto. Ik heb het dus over specifiek de onderdelen die stuk gaan zoals een turbo, zuigers, schok-dempers, vering, versnellingsbak en luchtmassa meter.

Alvast hartelijk dank voor je reactie.

Groet,

Yao
Fox met een airbagstoring

Vermoed dat topicstarter niet het hele verhaal ver[…]

En als je in de inlaat startvloeistof spuit loopt […]

Als het alleen op dimlicht werkt, zou het best aan[…]

Ik heb nu 1,5 maand een nieuwe Golf 8.5 R-Line fac[…]

Wij zijn trotste bezitters van een Caddy 5 cargo […]

Voorstellen + update ID4 2024

Hoi Funky. Aan de auto zal het niet schorten. Ik r[…]

Dag mijnheerdeJonge, Ik heb ongeveer 2 weken geled[…]