VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
Onlangs begon me golf3 2.0 GTI 16V te stotteren. De ene keer wel en de andere keer weer niet.
Het lijkt of het vaker voorkomt met vochtig weer, maar met droog weer komt het ook voor.
Hij stottert dan zo rond de 3000 toeren in een gebied van 1000 toeren.
Dus bijvoorbeeld tussen 3000 en 4000 of tussen 2500 en 3500 of tussen 2000 en 3000.
Je merkt dan ook dat de auto stationair iets onrustiger loopt.

Ondertussen zijn de lamdasonde, de stationair sensor, de verdelerkap, de bougies en de bougiekabels vervangen.
Toen de verdelerkap werd vervangen was ik er enkele weken vanaf, net als na het vervangen van de bougies, maar uiteindelijk kwam het gewoon weer terug.

Nu kan ik de auto wel weer naar de garage brengen, en dan zullen ze vast wel weer iets anders vervangen, maar hoe lang kun je hiermee doorgaan? Uiteindelijk kun je hier denk ik redelijk op leeglopen.

Iemand enig idee waaraan het probleem nog kan liggen.., iets wat ik bijvoorbeeld makkelijk zelf kan vervangen en niet te duur is zodat ik niet weer geld aan het weggooien ben?

Of liever nog, iemand een idee waar ik mijn auto kan brengen waar ze echt uitzoeken wat het probleem is, i.p.v. dat ze domweg onderdelen vervangen? (omgeving r'dam)
ik heb dat probleempje bij mijn crosser gehad, nadat ik alle relais uit de zekeringkast had getrokken.. rond die toerentallen had ik dat probleem ook, en stationair liep hij net niet mooi meer. Heb toen 1 voor 1 een relais terug gezet, en bij nr. 30 kon ik ineens horen dat het stationair verbeterde. Daarmee was ook de hapering weg. Dat relais zit op de bovenste rij, vanaf links de 3e
Toplaag panoramadak laat los

Hoe herkenbaar. Exact hier hetzelfde geval. Super […]

Sinds kort een eigenaar van een tweedehands Golf 8[…]

Radio volume knop

Hoi, ik heb ook precies zelfde geval meegemaakt.[…]

Ik heb ook het probleem dat mijn app zegt "Je[…]

Topicstarter heeft sinds 23 november 2022 het foru[…]

Sleutel. Golf 8

Moest of moet geen batterij vervangen. Was gewo[…]

Koolaanslag

Ben al een tijdje aan het uitzoeken wat de Beetle […]

Trekhaak afneembaar