MOTORISCH
3B+3BG, 2.8 V6, motorcodes: ACK/AGE/AHA/ALG/AMX/APR/AQD/ATQ/ATX/BBG (allemaal dus)
- lek kleppendekselpakking t.g.v. problemen met de carterventilatie
3B+3BG, 2.5 TDI V6, motorcodes AKN en AFB
- overmatige slijtage aan nokkenassen
3B, 1,9TDI PD, motorcode AJM
- lekke koppakking
3BG 1.9TDI 130PK
- versleten lagers van hoofdas van handgeschakelde 6-versnellingsbak (alleen versnellingsbakcode FRK). Zie dit topic: viewtopic.php?f=109&t=21985
3B + 3BG 1.8T
- Verkoolde olie. Gevolg: dichtslibbende olieleidingen, oliezeef, oliepomp. Oliedruk valt weg
- versleten Diverter Valve (DV), te weinig veerdruk
- defecte spanrol multiriem (alleen 3B?)
- defecte kettingspanner (slijtage). Kan echter ook tikken door te lage oliedruk, zie hierboven.
3B, 2.3 VR5
- gescheurd thermostaathuis
3B + 3BG Benzine
- Koelvloeistoftemperatuursensor. Gevolg: hoger benzineverbruik
- Defecte bobine
3B + 3BG
- defecte koelradiator
- defecte Luchtmassameter (LMM)
- defecte vrijlooppoulie van de dynamo
3C
- waterpomp defect (geen koeling en verwarming meer)
3C 2.0TDI tot bouwjaar 2006
- slijtage aan oliepomp-balansasaandrijving via ketting. Ergens in 2006 zijn ze in de fabriek gewijzigd naar een tandwielaandrijving.
3C TDI
- incidenteel lekkende verstuivers. Gevolg: motorschade (zie o.a. dit topic.
3B - 3C TDI
Gescheurde en/of losgesprongen slangen van intercooler
AANDRIJFLIJN/ONDERSTEL
3B + 3BG
- kapotte homokineten door gescheurde stofhoezen en uitgelopen vet
- defecte koppeling bij Tiptronic TT5, achteruitversnelling lijkt te slippen. (zie oo.a. dit topic.
3B
- versleten wieldraagarmen
3C
- zeer incidenteel slecht tot niet werkende remmen, zie dit topic: viewtopic.php?f=130&t=26475. Oorzaak nnb.
CAROSSERIE/ELECTRONICA
alle modellen:
- regensensor te gevoelig of ongevoelig (optie)
3B + 3BG
- verstopte afvoerpluggen in accubak. Mogelijke gevolgen: water in rembekrachtiger, water in interieur, daardoor defecte comfortmodule. Water hoeft niet continu aanwezig te zijn, ook vertraagde afvoer leidt tot problemen.
- afdichting tussen deur en deurpaneel niet waterdicht. Gevolg: water in auto, vochtige vloerbedekking.
- defecte deursloten/microswitches. Daardoor problemen met alarm/centrale vergrendeling.
- doorgebrande spiegelverwarming.
- slechte radio-ontvangst. Mogelijke oorzaken: defecte spanningsinjector, slecht massacontact, draadbreuk in antennekabel
- slecht oprollende gordels. Wordt soms bij 3BG onder coulance verholpen
- losse veer onder de voorstoelen. Dit is nog niet helemaal opgehelderd, maar lijkt een veer te zijn van de hoogteverstelling van de stoel. De nokjes waar deze achter moeten haken zijn dan afgebroken.
- cruisecontrol/richtingaanwijzer werkt niet goed (vuil in contact van de hendel)
- vastzittende kleppen in airco, zie o.a. dit topic.
- zijruitmechanisme kapot, zie o.a. dit topic.
3B
- bovenste deurscharnier linkervoorportier uitgesleten. Bij de dealer is een gemodificeerd scharnier te koop.
- ABS-module defect (foutmelding)
3B Variant
- roest aan achterklep, met name rond handgreep en ruit
3BG
- gesmolten stekker in koplamphuis (dimlicht)
- trillende koplampen (wigjes bij dealer verkrijgbaar)
- koolborstels van motor van aircoventilator slijten snel
- parafan (kunststofstrip onder de voorruit) erg breekbaar (soms onder coulance vervangen)
3B + 3BG VARIANT
- roest onder de montagepunten van de dakrails en aan de dakrails zelf (meestal bij de verchroomde dakrails, incidenteel ook bij de zwarte)
3C
- draagarmrubbers uitgedroogd > krakend geluid (garantie)
- problemen met een zwakke stuurkolom met comfortmodule. (tot eind 2006)
- contactsleutel wordt niet vrijgegeven door contactslot. Oorzaak: defecte handremmodule of DSG keuzehendel.
Van ons passat forum gepikt.
Vraag anders je vraag even op het passat forum.