VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1128879
Beste mensen,

Mijn Golf GTI gaf op een gegeven moment EPC en ESP storing aan. De auto verloor bijna al zijn vermogen en stotterde heel erg. Even aan de kant van de weg uitgezet en opnieuw gestart. Hierna reed hij wel verder, maar voelde voor mij niet goed.

Ik de volgende dag naar de VW garage en uit laten lezen, en inderdaad kwamen deze 2 storingen naar voren. Op de uitleesapparatuur werd aangegeven dat de indicatie van de gaskleppen kwam. De monteur heeft de storing gereset en adviseerde me terug te komen als de storing terug kwam. Dan zou hij de gaskleppen reinigen.

1 dag later komt de storingen keihard terug, stotteren/vermogenverlies. Nu stond de storing van het uitlaatsysteem er ook bij(het motortje). Ik direct terug naar de garage, die het vrijdag voor me gaan uitlezen en hopelijk verhelpen.

Het opmerkelijke is dat ik 1 dag voordat de storing begon Shell V-power getankt had. De motor heeft daarvoor eigenlijk altijd op euro 98 gelopen. Ik denk echt dat het er iets mee te maken heeft. :?

Heeft iemand met deze storingen ervaring of weet iemand hoe het te verhelpen is? Ik heb de kreten Gaskleppen/brandstofinjectoren testen of reinigen, bougies controleren, lambdasensor controleren gehoord. Mogelijk heeft iemand een aanvulling.
#1128980
Heb zelfde ervarng met heel andere auto: sharan 2.0
Bij sommige ritten trekt hij slecht en lijkt het of de ontsteking fout staat; stotteren en geen vermogen.
Door de storing te resetten (app voor gekocht €100) is deze weg te drukken. Kwam echter steeds weer snel terug, met name bij lange ritten met lage snelheid(100km/uur)
Omdat de storing telkens EGR klep doorlaat te klein aangaf toch deze vernieuwd en nu geen problemen meer.
Ik begrijp echter niet waarom deze storing na resetten weg bleef. (EGR is mech/electrisch)
Misschien kan iemand anders dat verklaren.
Overigens treden door EGR klep storing ook andere storingen op. Hen ik nu geen last meer van.
#1128983
wilam schreef: Ik begrijp echter niet waarom deze storing na resetten weg bleef. (EGR is mech/electrisch)
Misschien kan iemand anders dat verklaren.
Dit komt omdat de storing weer zichtbaar word op het moment dat de ecu weer een fout constateerd.

als jij de storing wist en die tijd erna consateerd de ecu verder geen problemen, blijft die storing ook weg, pas als de ecu weer iets fouts constateerd geeft ie weer een foutmelding...

Waarschijnlij kwas bij jou die egr klep niet kapot, maar gewoon niet 100% meer en werkte dus af en toe wel goed en soms ook niet... dus dan geeft de auto pas storing op het moment dattie het slecht doet en natuurlijk niet wanneer ie het wel goed doet...
#1138651
Toch niet....... Storingen zijn terug :? . Ondertussen een nieuw gasklephuis laten monteren. Na monteren nog steeds deze storingen maar loopt wel beter. Komende zaterdag wordt het gasklephuis met een motorregelapparaat aangepast aan de motor, dit is nodig omdat m'n edition vw-importeur getuned is (Pon) naar 210 pk. Hopen dat hij hierna geen storingen meer geeft en goed stationair loopt. Heeft iemand hier nog enige ervaring mee????

groets, stefan
#1168297
Hallo allemaal,

wij zijn sinds 5 maanden de trotse bezitter van een ruim 4 jaar oude touran. En inderdaad ook EPC-storing. helaas nog geen oplossing gevonden. 3 x langs de weg stil gestaan; na derde keer storing uit kunnen lezen; gasregelklep vervangen. Dat ging 3 mnd goed. Weer stilgevallen langs de snelweg, verlies motorvermogen. Direct langs de garage, reeks storingen uitgelezen, vandaag terug ontvangen, iets met gasklephuis vervangen. nu maar hopen dat het goed gaat, want overmorgen met vakantie.
#1168352
Ik had precies de zelfde storingen (EPC + ESP) gepaard met geen vermogen met mijn V 2.0 fsi sportline. Best rot als dat gebeurd op de snelweg. Na contact uit en weer aan alle storingen weg.

Bij de dealer kon ik hem gelijk laten staan, was eigenlijk onverantwoord om mee te blijven rijden (volgens hun), kwamen heel wat storingen te voor na uitlezen :( .

Kosten vielen gelukkig alles mee, was enkel een software update nodig. Nog geen 70 euro.
Johnoud vinden dit leuk
#1168854
Uiteindelijk na een software-update aan het motorregelapparaat geen veranderingen aan de storingen. Hierna was er ook een specifieke storing in de communicatie van gasklephuis/motorcomputer en gaspedaal. Na enig onderzoek zijn er een paar speciale kabels (weet niet welke, maar kan ik wel navragen) vervangen die hiermee te maken hebben. Aangezien ik nu al weer een week zonder storingen rijd weet ik zeker dat deze niet meer terugkomen, auto rijdt perfect!. :D
#1349467
Ik ben net eigenaar geworden van een Golf GTI van 2000.
Onderhoudsboekje volledig ingevuld.
Net nieuwe ambriage.
Helaas heb ik net hetzelfde als jou voor.
Volgens de uitlezing heeft het ook met de gaskleppen te maken.
Maar dit hielp volgens niet volgens jou?
Wil er gewoon niet te veel domme kosten aan doen, ik ken garages én hun prijzen.
Ze kennen ook niet veel van de GTI motoren.
De dealers bij ons in de buurt krijgen deze zelfs niet binnen voor onderhoud? :s
Ik heb net dezelfde symptomen als bij jou wagen (mijne is wel orig.)
Ik vertrek, ik rijd hem rustig warm. Ik wil gas geven en rijd precies met een atmosferische 1.8 benzine.. Ik leg de motor stil, wacht even start hem terug, dan blaast hij terug (je kan dit ook goed horen aan het fluiten van de turbo :D ZALIG) maar helaas in derde versnelling begint het stotteren, precies of de wagen verslikt zich. In vierde helemaal een ramp.
Zou het ook niet de luchtmassameter kunnen zijn? Ik had vroeger een Ibiza met ongeveer een gelijkaardig probleem. Heb hierbij toen de luchtmassameter laten vervangen en nadien nooit geen last meer gehad!
Ik hoop dat je me kan helpen en of je nog last hebt gehad met je wagen..
thnx
#1377571
Hallo, wie kan mij helpen. Ik heb niet specifiek een storing die word aangegeven maar mijn auto, Golf Variant 1.6 FSI uit 2003, Stottert en verliest vermogen. Net zoals ik in alle andere berichten kan lezen. Het voelt onder het rijden ook raar aan het gaspedaal. Als ik 1 tempo rijdt dan valt ie constant weg in zijn tempo, ook wel stotteren. Na een aantal keren uit te laten lezen kon hij de EGR klep helemaal niet vinden en hebben ze hem geresset, daarna was hij weer goed, 10 km ofzo. Gewoon een drama, sta nl op het punt hem weg te doen mits iemand goeie tips heeft of een idee wat ik hieraan zou kunnen doen.
#2267280
Gisteravond kwam mijn vrouw van haar werk thuis met de Golf Variant 1.2 Bluemotion van september 2010. Met het zelfde probleem als hier beschreven. EPC, ESP en uitlaatgas (katalysator volgens instructieboekje) storing. Ze vertelde dat de auto niet lekker rijdt, vaak afslaat, hort en stoot.

Vanmorgen vroeg naar de VAG. Ze hebben de compu uitgelezen. Blijkt dat er van twee cylinders de bobines eruit zijn en dat de bobinekabels verbrand zijn. Totale materiaal kosten 400 Euro! Op mijn vraag even gecontroleerd of er coulanceregeling van toepassing is en dat blijkt gelukkig het geval. Dus 100% vergoeding. Ben benieuwd of dit inderdaad het probleem is gezien de verhalen hierboven.

Heb de auto nog niet terug, ze zijn terwijl ik dit bericht schrijf er mee bezig.

Sowieso is het altijd goed om de VAG te wijzen op eventuele coulanceregelingen. Ik rij al jaren VW en heb dit ook al eens meegemaakt bij het spontaan wegvallen van de zijruiten bij een Golf IV. Bleek een zwakke constructie te zijn van de raambevestiging. Werd ook gratis gerepareerd. De auto moet dan wel een origineel nederlands geleverde auto zijn.
#2826923
Ik heb ook shell v power getankt. Nadan nokkenassensor storing en de auto valt uit thuis gebracht door de pechhulp en de anwb heeft de storing gereset.

Allesgewist en sensor vervangen. Ook gasklephuis schoongemaakt.

Het helpt helemaal niks. De garage denkt dat de motor niet op tijd loopt wie heeft er een idee wat het wel is?

Auto is een vw touran fsi 2.0 van 2004 motorcode is axw
#2826936
Is v-power e10?

VOLKSWAGEN:

Alle Volkswagen modellen zijn geschikt voor E10, behalve de:

VW Lupo 1.4 (77kW) gebouwd van augustus 2000 tot november 2003 (modeljaren 2001-2004)
VW Polo 1.4 FSI (63kW) gebouwd van februari 2002 tot juni 2006 (modeljaren 2002-2006)
VW Golf IV 1.6 FSI (81kW) gebouwd van november 2001 tot mei 2004 (modeljaren 2002-2004)
VW Golf IV variant 1.6 FSI (81kW) gebouwd van oktober 2001 tot oktober 2006 (modeljaren 2002-2006)
VW Bora 1.6 FSI (81kW) gebouwd van oktober 2001 tot september 2005 (modeljaren 2002-2005)
VW Bora variant 1.6 FSI (81kW) gebouwd van oktober 2001 tot september 2005 (modeljaren 2002-2005)
VW Golf V 1.4 FSI (66kW) gebouwd van november 2003 tot november 2004 (modeljaren 2004-2005)
VW Golf V 1.6 FSI (85kW) gebouwd van augustus 2003 tot mei 2004 (modeljaar 2004)
VW Golf V 2.0 FSI (110kW) gebouwd van januari 2004 tot mei 2004 (modeljaar 2004)
VW Touran 1.6 FSI (85kW) gebouwd van november 2002 tot mei 2004 (modeljaren 2003-2004)
VW Touran 2.0 FSI (110kW) gebouwd van oktober 2003 tot mei 2004 (modeljaar 2004)

Door Volkswagen betaald.

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]