VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door stefanb
#1090853
:help: Heb golf3 tdi met automatische versnellingsbak.
Van zodra ik de 3e versnelling bereik, is er precies vermogenverlies.(aandrijvingsverlies)
Bizarre is dat eens ik de 3e versnelling bereik, er ook verlies bij de 1e en 2e versnelling is. Als ik de motor herstart heb ik wel terug normale aandrijving in 1e en 2e (tot hij terug naar 3e versnelling gaat)
Ik vermoed dat dit niet aan de motor ligt, maar wel aan de versnellingsbak.( Ik heb de luchtmassameter en de EGR-klep reeds gecontroleerd,maar deze zijn volgens mij OK.)
Heb vermoeden dat het oliepeil in de versnellingsbak te laag is, maar ik weet niet hoe ik dit kan controleren. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan controleren aub.Misschien herkent iemand deze symptomen, ik denk trouwens zelf ook in de richting van de verstuivers, maar wil eerst de versnellingsbak uitsluiten als oorzaak.
Alle suggesties zijn welkom...
Thanx
#1091003
stefanb schreef::help: Heb golf3 tdi met automatische versnellingsbak.
Van zodra ik de 3e versnelling bereik, is er precies vermogenverlies.(aandrijvingsverlies)
Bizarre is dat eens ik de 3e versnelling bereik, er ook verlies bij de 1e en 2e versnelling is. Als ik de motor herstart heb ik wel terug normale aandrijving in 1e en 2e (tot hij terug naar 3e versnelling gaat)
Ik vermoed dat dit niet aan de motor ligt, maar wel aan de versnellingsbak.( Ik heb de luchtmassameter en de EGR-klep reeds gecontroleerd,maar deze zijn volgens mij OK.)
Heb vermoeden dat het oliepeil in de versnellingsbak te laag is, maar ik weet niet hoe ik dit kan controleren. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan controleren aub.Misschien herkent iemand deze symptomen, ik denk trouwens zelf ook in de richting van de verstuivers, maar wil eerst de versnellingsbak uitsluiten als oorzaak.
Alle suggesties zijn welkom...
Thanx

Nou links onder de Accu zit als het goed is een ring met nog een pijlstok aan deze is voor de versnellingsbak olie! de olie kun je alleen pijlen als de auto warm gelopen is door middel van 10 km te rijden. en dan moet je in de P stand zetten en de motor laten lopen. dan kun je de stand pijlen.

mvg Davidoff89
door stefanb
#1095639
:help: Ik kan maar geen peilstok vinden. Heb wel 2 nippels gevonden met een afdekkapje. 1 onder de startmotor (ik vermoed om bij te vullen), en 1 aan de ander kant (kant bestuurder). Beiden weliswaar zonder peilstok.
Ik heb ondertussen tegen beter weten in toch olie bijgevoegd (tot ze er uit zeikte). Nog steeds dezelfde symptomen... kbegin stilaan de moed te verliezen :cry:
Gebruikersavatar
door tim22
#1095733
teveel olie is slecht voor de bak. dus hiermee echt niet verder rijden, dan is je bak sowiezo binnen een paar dagen naar de gort. voor de rest zou ik het niet weten, denk dat je beste even de motor kunt laten uitlezen.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]