VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2231323
Ik heb hetzelfde probleem als de 2 posters boven mij. Mijn radio gaat alleen aan als ik m'n sleutel in het contact steek. Én hij onthoud de instellingen niet zodra de sleutel weer uit het contact gaat.
Iemand die me hierbij kan helpen? Lijkt me niet zo'n heel ingewikkeld probleem, alleen je moet wel weten wat te doen. Bvd :tu:
#2304687
Even een redelijke gekke vraag / opmerking;

Sinds dat ik mijn polo heb kwam het regelmatig voor dat mijn radio stoorde. Niet altijd, maar het begon meestal na een minuut of 10/15 rijden. Nu weet ik dat het kan komen wegens het bereik van de radio / antenne. Nu had ik een korte antenne op het dak, vervangen door een langere (nog steeds geen verschil) een tijdje terug is mijn radio overleden en heb ik een nieuwe geplaatst.. maar nog steeds blijft het klote ding storen en ruis geven. Met een cd is er niks aan de hand, dus het ligt iig niet aan m'n speakers...

Wie o wie heeft een idee / oplossing? :SCRATCH:
#2304837
PoloT schreef:Even een redelijke gekke vraag / opmerking;

Sinds dat ik mijn polo heb kwam het regelmatig voor dat mijn radio stoorde. Niet altijd, maar het begon meestal na een minuut of 10/15 rijden. Nu weet ik dat het kan komen wegens het bereik van de radio / antenne. Nu had ik een korte antenne op het dak, vervangen door een langere (nog steeds geen verschil) een tijdje terug is mijn radio overleden en heb ik een nieuwe geplaatst.. maar nog steeds blijft het klote ding storen en ruis geven. Met een cd is er niks aan de hand, dus het ligt iig niet aan m'n speakers...

Wie o wie heeft een idee / oplossing? :SCRATCH:

Je zou een antenne versterker kunnen proberen. die sluit je tussen je antenne en de radio en met een draadje naar de geschakelde stroom.
#2307472
jorna64 schreef:Je zou een antenne versterker kunnen proberen. die sluit je tussen je antenne en de radio en met een draadje naar de geschakelde stroom.

Nu heb ik even lopen googlen, en ik kom uit op 2 soorten versterkers nl;

ISO versterker en DIN versterker..

Nu ga ik ervan uit dat ik een ISO nodig heb, maar zeker weten doe ik dit (nog) niet..
#2307727
je kunt ze ook gewoon bij de lokale automaterialenzaak halen ala halfords of auto mat of whatever.

je originele antenne kabel gaat er achter in en de rode kabel sluit je bij op jegeschakelde stroom van je radio meen ik.bij mij was het al aangesloten en alles zit nu mooi weg gewerkt gheghe maar daar weet iemand vast het antwoord wel op.
#2308325
Tussen de gele draad in zetten.

Maar hij hoort ook goed te werken zonder dit ertussen..

Maakt de antenne zelf wel goede massa ?

En heb je een versterker ? Liggen dan de signaalkabel en de + kabel links en rechts of bij elkaar ?
#2352731
heb ik ook nog een vraagje: hoe kun je die pootjes verwisselen bij die zwarte en bruine stekker ? want ik wou er ook een andere radio in bouwen maar de pootjes van de radio staan niet tegen over de de gaatjes van de stekker waar een draad aan zit? wie weet daar meer van?
#2357841
tom7000 schreef:heb ik ook nog een vraagje: hoe kun je die pootjes verwisselen bij die zwarte en bruine stekker ? want ik wou er ook een andere radio in bouwen maar de pootjes van de radio staan niet tegen over de de gaatjes van de stekker waar een draad aan zit? wie weet daar meer van?

Ik denk dat het makkelijkste is gewoon een langs de automaterialen zaak te rijden en even een passende iso stekker op te halen die bij de radio hoort.
#2383009
Goedemiddag, ik heb momenteel een Philips cassetteradio (type 22RC228/80) in m'n Golf IV van 1999. Graag wil ik deze vervangen door een Sony cd-radio, dus vanmiddag de Philips radio eruit gehaald.

De achterzijde vd Philips ziet er zo uit, en was dus zo aangesloten.

Afbeelding

En die vd Sony zo

Afbeelding

Welke kabel ben ik nu nodig om de Sony te kunnen installeren?

Bedankt!
#2463299
Heeft er iemand een schema van golf 3 variant iso stekker?

Dit komt er uit de auto:

- geel/rood Dikke draad
- bruine Dikke draad (massa?)
- rood/bruine Smalle draad
- grijs/blauwe Smalle draad

Speakers aansluiten op iso stekker is geen probleem, die bedrading moet ik allemaal nog zelf trekken.

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]