VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door NRJay
#1063406
Kan je eigenlijk wel lassen ?
Want als je echt serieus kan lassen zou je deze vraag niet stellen en het gewoon doen.
Als je het niet kan, niet aan beginnen! Plaatstaal van een auto trekt zeer snel krom als je er aan gaat lassen, dus veel ervaring voor je aan zoiets begint is een must.

Ik heb zelf ook leren lassen, en in het begin toen ik 2 platen van 1cm dik op elkaar lastte, trokken die makkelijk een halve centimeter krom ...
En zoiets krijg je nagenoeg niet meer goed, zeker bij een auto niet.

Dus bezint eer ge begint!
Gebruikersavatar
door gerritclazien
#1063481
ik kan zeer zeker wel lassen!!
maar heb geen ervaring met de afmetingen en hoeken/cq lengte van de booskijker!!
wellicht heeft iemand hier gegevens over???
wel dank voor je reactie!!
;)
Gebruikersavatar
door da_vwfreak
#1063505
mijn mk2 booskijker is er toen de tijd in 1 geheel aangelast. Heb er toen 1 laten maken bij een machinefabriek. Maar je ziet ook vaak dat ze in 2 stukken er aan lassen. Dit ivm trekken van het metaal.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1063514
Wie mooi wil zijn moet er wat voor doen toch?
Gebruikersavatar
door gerritclazien
#1063515
oke, dank je wel.
dat is vast een begin over de gevraagde info.
al moet ik hem in 4 delen maken dat maakt me niet uit.
dus heeft er iemand info, GRAAG!!
Gebruikersavatar
door tim22
#1063569
gewoon een mooi stukje plaat uitsnijden. en erop lassen. en dan om en om lassen. beste is als je geen rupsen legt want hier mee trekt ut nogal snel krom. als je het voorzichtig doet is er niks aan de hand. hoe beter je het last hoe minder plamuur je nodig hebt, als je nu ergens wat meer nodig hebt kun je de eerste laag laag plamuur ALCI smeeren dit wordt zo hard als staal. daarover heen een heeel dun laagje fijn plamuur, en je bent klaar.
Gebruikersavatar
door tim22
#1063571
alci plamuur moet je gaan schuren als het begint te werken, als je dit helemaal laat uitharden kun je het bijna niet meer schuuren, en dan moet je met de flex model erin gaan schuren. want het wordt echt hard :mrgreen:
Gebruikersavatar
door gerritclazien
#1063638
hallo tim22,
alci plamuur ken ik eerlijk gezegt niet.
wie verkoopt dat?
ben hier al wat zaken afgeweest, maar men kent het niet.
wel vloeibaar metaal enz maar dat niet.
word het misschien in de echte prof bedrijfen gebruikt?
ben nu bezig om het voorste rand van een kap open te slijpen met een dremel, en schuif daar straks een plaat in!!
heb ik denk ik meer stevigheid.
als dat gelast is maak ik hem in model bij de lampen met de dremel!!
als het op deze manier lukt plaats ik in het weekend wel een paar fot's, als het niet lukt probeer ik wel weer wat anders, maar hij moet er komen en apart zijn!
:mrgreen:
Gebruikersavatar
door da_vwfreak
#1063644
het metaal wordt er toch altijd tegen aangelast? want nu begin je met de booskijker die als verder na achter zit (dikte van de plaat vd motorkap). Hoe ga je dat opvullen? Plamuur knapt los.
Gebruikersavatar
door gerritclazien
#1063659
ik heb op de sloop even een oude kap gehaald (is een goede kennis hij kost niks)
en daar heb ik de voorste rand nu van open geslepen met mijn dremel, en de plaat heeft alleen nog maar de breedte, en is lang genoeg.
dus dit is gewoon om te testen wat (er) ik kan!
als het goed lukt, maak ik hem nog eens maar dan met een goede kap, en laat hem dan spuiten.
het dikte verschil, aan de rand wil ik met kopen soldeer afvullen en afwerken met een heeel klein beetje plamuur.
;)
p.s. tis wel koud in de schuur, brrrr
Gebruikersavatar
door tim22
#1064037
hoi zal morgen even op de pot kijken hoe het precies geschreven wordt. wij noemen het gewoon alci. zal ik ook meteen even kijken welke fabrikant het maakt. en ja ik koop het indd bij een speciaal zaak, maar zal elke goede spuit/lak zaak wel op voorraad hebben.
Gebruikersavatar
door gerritclazien
#1064045
hee tim,
jij bent er ook druk mee!! hihihi
ja graag joh, want ik heb vanmiddag nog even wat verfzaken hier gebeld, en die kennen het niet!!!
;)
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]