VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1058813
Ik heb een probleem met mijn cruisecontrol en mijn elektrische ramen. Ze werken allebij niet meer, de dealer heeft de auto uitgelezen en niks kunnen vinden. Nu vermoed ik dat het in de sleepring zit, wie is er bekend met dit probleem en weet een mogelijke oplossing? Het is een golf 3 tdi 81 kw uit '97
Gebruikersavatar
door northpole10
#1059448
beiden werken via de vacuum pomp die in de linker wielkast verstopt zit .... die ene achter in de auto is die van de CV.... controleeer de slangen op lekkage en of de zekering niet is door gebrand. op www.vwgolf-info.nl kan je meer info vinden aangaande de bedrading en welke zekering precies gecontroleerd moet worden in je zekeringskast.

succes :mrgreen:
Laatst gewijzigd door northpole10 op 30 jan 2009 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door neovoid
#1059452
northpole10 schreef:beiden werken via de vacuum pomp die in de linker wielkast verstopt zit .... die ene achter in de auto is die van de CV.... controleeer de slangen op lekkage en of de zekering niet is door gebrand. op www.golfinfo.nl kan je meer info vinden aangaande de bedrading en welke zekering precies gecontroleerd moet worden in je zekeringskast.

succes :mrgreen:
elektrische ramen en cruisecontrol bij een tdi werken allebei NIET op een vacuüm pomp hoor.

sleepring is ook geen optie omdat dat alleen de + voor je claxon is..
Laatst gewijzigd door neovoid op 30 jan 2009 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door northpole10
#1059456
als het goed is zou dat hetzelfde zijn als in een vr6 maar kan anders zijn de laatste tdi die ik in me handjes had kwam uit duitsland en was zowiezo een golf 3 tdi maar dat was een blok uit een golf 4 incl. dash etc... vandaar dat ik ervan uitging dat dat gelijk zou zijn.... maar ik kan me niet indenken dat dat anders is helemaal niet als je kijkt naar het technische ontwerp:

vacuumpomp is aangesloten op het gaspedaal en die houdt de elektronische gasklep in de gaten....

kijk maar hierop :

http://www.vwgolf-info.nl/elektrische_s ... ontrol.pdf
dus dat kan niet anders zijn.
Gebruikersavatar
door neovoid
#1059457
een tdi heeft een elektronisch gaspedaal. cruisecontrol inbouwen in een tdi is een kwestie van hendel verwisselen, kabeltje trekken naar de zekeringkast en aanmelden met vag.com. Bij elke andere golf 3 (zonder elektronisch gaspedaal werkt het idd met een vacuüm systeem.
Gebruikersavatar
door northpole10
#1059461
in dat geval is het easy dan heeft ie een stroomstoring ...
Gebruikersavatar
door neovoid
#1059462
ontopic:

Verder denk ik dat het 2 op zichzelf staande problemen zijn omdat de 2 kabelsystemen niet op elkaar zijn aangesloten.

elektrische ramen:
Deze zijn niet uit te lezen. wat ik zou doen is:
- de zekering controleren. deze zit bovenop de zekeringkast.
- de massa contoleren

cruise control:
- zekering 14 controleren
- In vag.com kan je zien of de hendel een signaal doorgeeft als je deze aanzet. Mocht dit niet het geval zijn zal je hendel overleden zijn.
- stekkerverbindingen bij je hendel en bij je zekeringkast controleren.


Heb je aan je bedrading geklust net voor dat je cruise en ramen niet meer werken? zo ja waar ben je mee bezig geweest?
Gebruikersavatar
door vwgijs
#1059574
Bedankt voor de uitleg, elektrische ramen zijn idd niet uit te lezen en cruisecontrol is denk ik de hendel die kapot is, ik heb al een paar jaar niks met de bedrading gedaan dus ik denk dat het ouderdom is.

Groeten Gijs
Gebruikersavatar
door vwgijs
#1083564
Ziezo weer gemaakt. Een paar weken geleden naar de Vw dealer gereden om hm uit te laten lezen, konden ze niks vinden. Er is toen ook naar de zekeringen gekeken of ze door waren. Gister dacht ik laat ik maar eens kijken naar zekering nr. 14, en ja hoor die was door! Dus dealer bedankt... :roll:

Thnx voor het advies!
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1083598
Goeie les voor de volgende keer, eerst de zekeringen controleren.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]