- 22 dec 2008 21:55
#1030289
Dag forumleden,
Heb sinds september een golf 2 gekocht en ben er uiterst tevreden mee! Er is echter één probleem. Zodra ik het gas loslaat en de koppeling intrap om terug te schakelen, valt de motor zomaar uit. Als ik dan, zonder de motor opnieuw te starten, weer op het gas trap, gaat de motor weer aan en loopt hij zo verder! Als ik stil sta en dit gebeurt, heb ik een probleem en moet ik een aantal keer opnieuw proberen de motor te starten....
Ik denk dat ik een onregelmatige verbranding heb. Als de auto namelijk stationair draait, hoor je af en toe een "harde brom" afgewisseld door een zachtere. Ook is denk ik te merken dat het aantal toeren verandert (heb geen toerenteller, getallen kan ik dus niet geven).
Wat ik wel weet, is dat een kennis van mij eens aan de bougies heeft lopen rommelen. De motor deed daarna niet veel, heb het zelf even goed gedaan, dacht ik, en toen liep ie weer. Ik heb verder begrepen dat de volgorde 1 - 3 - 4 - 2 moet zijn. Nu vroeg ik me af hoe ik kan zien welke kabel nou nr 1 is, welke 2 etc. Dan kan ik dat in ieder geval even controleren. Overigens neem ik aan dat de cilinder uiterst links kabel nr 1 moet hebben? Hieronder een paar foto's. Kan iemand aan de hand daarvan mij uitleggen welke bougie op welke cilinder aangesloten moet worden?
Nog wat details van de auto: VW Golf 1.6 CL (1990), 5-deurs hatchback, 5-bak. Als er meer dingen nodig zijn om te weten, hoor ik dat graag.
P.S. ben een leek op auto-gebied (dit is dan ook mijn eerste auto), hoewel het me leuk zou lijken om er een hobby van te maken. (nu nog tijd en geld )
Heb sinds september een golf 2 gekocht en ben er uiterst tevreden mee! Er is echter één probleem. Zodra ik het gas loslaat en de koppeling intrap om terug te schakelen, valt de motor zomaar uit. Als ik dan, zonder de motor opnieuw te starten, weer op het gas trap, gaat de motor weer aan en loopt hij zo verder! Als ik stil sta en dit gebeurt, heb ik een probleem en moet ik een aantal keer opnieuw proberen de motor te starten....
Ik denk dat ik een onregelmatige verbranding heb. Als de auto namelijk stationair draait, hoor je af en toe een "harde brom" afgewisseld door een zachtere. Ook is denk ik te merken dat het aantal toeren verandert (heb geen toerenteller, getallen kan ik dus niet geven).
Wat ik wel weet, is dat een kennis van mij eens aan de bougies heeft lopen rommelen. De motor deed daarna niet veel, heb het zelf even goed gedaan, dacht ik, en toen liep ie weer. Ik heb verder begrepen dat de volgorde 1 - 3 - 4 - 2 moet zijn. Nu vroeg ik me af hoe ik kan zien welke kabel nou nr 1 is, welke 2 etc. Dan kan ik dat in ieder geval even controleren. Overigens neem ik aan dat de cilinder uiterst links kabel nr 1 moet hebben? Hieronder een paar foto's. Kan iemand aan de hand daarvan mij uitleggen welke bougie op welke cilinder aangesloten moet worden?
Nog wat details van de auto: VW Golf 1.6 CL (1990), 5-deurs hatchback, 5-bak. Als er meer dingen nodig zijn om te weten, hoor ik dat graag.
P.S. ben een leek op auto-gebied (dit is dan ook mijn eerste auto), hoewel het me leuk zou lijken om er een hobby van te maken. (nu nog tijd en geld )