VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door OetGrunn
#1029674
Hallo, ff een "domme"vraag...kun je een koelvloeistofsensor doormeten op weerstand/volt? Het betreft hier een Golf mkIII, Motorcode:ABU bouwjaar 1994. Wordt helemaal gestoord van het afslaan o.a. al vervangen; bobine+module, verdelerkap+rotor, bougie's, olie+oliefilter, benzinefilter, Greenfilter in de bestaande luchtfilterhuis. ook alle vacuumslangen e.d. gechecked op lekkage's... :cry: Koude start geen probleem(+/- 900tpm). Op het moment dat de auto op bedrijfstemperatuur komt begint het probleem. Toerental valt op 0 en de wagen valt vervolgens UIT. Na een minuut kan ik de auto weer starten en verder rijden. Advies gekregen om de koelvloeistofsensor door te meten. Heeft iemand waarde's of andere ideeën?? Alvast bedankt! :help:
Gebruikersavatar
door roberto
#1029709
Je kunt ff laten uitlezen bij garage of een nieuwe sensor kopen kost geen drol (20 eurie?)

waardes om door te meten weet ik niet ;)

Heb t wel eens gehad met m'n mk2 , dat hij uitviel en na 10 minuten weer kon starten. Toen was het de halgever die het telkens begaf... Maar volgens mij gaat dat met jouw auto niet op, volgens mij pakt de cpu dan namelijk het signaal van de nokkenassensor over (noodloop) :roll:
Gebruikersavatar
door OetGrunn
#1029841
Ga morgen de bewuste sensor vervangen. Kijken wat ie dan doet. Mocht het probleem blijven bestaan ga ik naar de dealer voor een diagnose. :? De hall-gever kan het niet zijn, dan loopt de auto helemaal niet. (wordt ergens in deze forum vermeld) Heb vanmorgen nog met de auto gereden...geen problemen tot het bedrijfstemp. werd bereikt. De auto viel weer uit. Heb het contact er NIET afgezet, de stekker van de sensor los getrokken. Bij het lostrekken hoorde ik een zoem bij de actuator regeling stationair toerental. Stekker weer teruggeplaatst op de sensor, en kon direct weer verder rijden... :shock: Maar bedankt voor je reactie :thanx: Laat het wel ff weten hoe het verlopen is.
door Bluepower
#1029857
Sensor kun je prima doormeten, dan kun je zien of de sensor een juist signaal doorgeeft aan de ECU, én aan de temperatuurmeter in je dashboard(is nl een gecombineerde sensor).
Op de foto hieronder kun je zien tussen welke polen je moet meten, en welke weerstand je bij welke temp moet zien, suc6:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3UX4HLJS.jpg
Gebruikersavatar
door RemyVR6
#1029858
Kun je doormeten ja. Sensor heeft een bepaalde weertstand bij een bepaalde temperatuur. ;) Weet alleen zo de waarde niet. Ik probeer het op te zoeken.
Gebruikersavatar
door OetGrunn
#1029907
Bluepower schreef:Sensor kun je prima doormeten, dan kun je zien of de sensor een juist signaal doorgeeft aan de ECU, én aan de temperatuurmeter in je dashboard(is nl een gecombineerde sensor).
Op de foto hieronder kun je zien tussen welke polen je moet meten, en welke weerstand je bij welke temp moet zien, suc6:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3UX4HLJS.jpg
:thumb: heb de sensor doorgemeten...kan geen enkele waarde's vast houden. Wat dus betekend VERROTTO. Bedankt voor de schema (autodata). Morgen een nieuwe sensor halen. 8)
Gebruikersavatar
door OetGrunn
#1030588
:lol: Jahaaa de koelvloeistofsensor was idd verrot. :mrgreen:
Iedereen bedankt voor advies/tips! :smokin:
Gebruikersavatar
door roberto
#1030591
:thumb: mooi dat t opgelost is!!
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]