VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1022252
zoals de titel al zegt werkt de teller verlichting en de kachel verlichting niet meer hoe het kan weet ik dus niet ??zekering ?? kabeltje losgetrokken?? gisteren ben ik aan de gang geweest met de centrale duur vergrendeling en heb de hele zekeringskast uit z'n houder gehaald gezocht en gezocht totdat het te koud werd, toen alles weer dichtgemaakt,
dit omdat mijn vrouw de volgende morgen de auto weer nodig had. maar wat ik niet snap is dat het groene lampje van het knipperlicht en het blauwe lampje van het grootlicht het wel doen, ook doet de kachel en de toerenteller het gewoon, het enige wat dus niet werkt is de verlichtig en dat is nu best wel lastig. wie o wie kan me uit de brand helpen bv welke zekering kan er kapot zijn of welke draad moet ik doormeten :help:
Gebruikersavatar
door dakloze
#1022350
GijsVr6 schreef:Er zit een regelaar voor de sterkte van de dashboard verlichting als je daar mee rommelt gaat hij dan branden? Anders zal het wel een zekering zijn maar weet niet uit mijn hoofd welke. Of ergens een kabel los.
Als test kun je het verwarmingsfrontje eraf halen en gewoon even met 2 draden op je accu aansluiten en kijken of hij dan brandt, brand hij niet is het het lampje, brandt hij wel dan is het waarschijnlijk het wieletje van je verlichtingsknop.... :?
Gebruikersavatar
door golf20vturbo
#1022837
bedankt lampje brand wel op de accu dus morgen even naar de sloop en even een niuwe lichtschakelaar halen
Gebruikersavatar
door mastersb
#1023074
ik had het zelfde probleem met een mk3. Een van die schakelaars had een kortsluiting waardoor alle verlichting uit ging.

Bij mij was het de schakelaar van de stoelverwarming die heb ik ontkoppeld en nu werkt het gewoon.

Ontkoppel alle schakelaars. En test ze een voor een.
Gebruikersavatar
door golf20vturbo
#1027456
de verlichting werkt weer, gewoon een plus bij op de lichtschakelaar gezet. ( tussen het wieltje om de lichtsterkte te regelen )
bedankt voor het meedenken.


m.v.g. golf20vturbo
Gebruikersavatar
door mastersb
#1031649
goed dat het gelukt is.

ik heb 8 maanden zonder verlichting gereden binnen. Na een tijdje had ik het niet eens meer nodig ik wist gewoon exact hoe hard ik reed aan de hand van de motorgeluid. En nu moet ik weer wennen aan de verlichting aan de binnen kant heb gewoon het gevoel dat ik in andermans auto rijd.
door braminator
#1034707
Ik bezit een Golf 3 (bj 1997) waarvan alleen de verlichting van de kachel bediening niet meer werkt. De verlichting van de wijzerplaten werken gewoon en zijn dimbaar met de draaiknop links van het stuur.

Duidt dit dan op een losse kabel, kapot lampje?
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1034719
Moet je de middelste van de 3 draaiknoppen verwijderen, in de middelste knop zit een lampje, deze kun je er met een slangetje uithalen, druk dit slangetje op het lampje en knijp in het slangetje, dan trek je het lampje er uit, druk er een nieuw lampje in en plaats de draaiknop terug. Is een zwak punt deze verlichting.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]