VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1021180
hoi mijn golf 3 gti 2.0 8 klepper wil niet starten, mijn blok heefd 4 jaar helemaal uitelkaar gelegen en is nu weer opgebouwd met nieuwe onderdelen op de zuigers na. rest is allemaal nieuw. moet erbij zeggen ontsteking is nog niet afgesteld( maar dan zou die eigentlijk ja slecht moeten lopen of?) en de benzine waar ik op heb geprobeerd te starten zat ook al 4.5 jaar in de tank kan het hier ook aanliggen?

motor krijgt benzine en vonk.
door Bluepower
#1021182
Alle sensoren goed aangesloten, al uitgelezen of je impulsen krijgt bij het starten?
Gebruikersavatar
door xxmaryxx
#1021193
staat die wel op tijd
stoters wel op druk ??
Gebruikersavatar
door leongti
#1021529
nokkenas 100% op tijd zetten. Stoters moeten inderdaad vollopen met olie. En zitten de bougiekabels wel in de goede volgorde aangesloten? Wijst de rotor in bdp cil 1 ook naar het nokje op de ontsteking?

Probeer eens starthulp te gebruiken. En ik vraag me af of je injectoren/rail niet vies zijn waardoor die te weinig benzine krijgt....

ps. wat is de compressiedruk? Wel ff meten met de gasklep vol open. En giet desnoods een heel klein beetje olie in de cilinder anders kan je wel eens op eng lage waarden uitkomen omdat de wanden nog droog/koud zijn.
Gebruikersavatar
door Pyledriver
#1021999
Dit is geen revisie maargoed ;-)
Benzine moet je eruit pompen en verse erin doen. De ontsteking kan je niet afstellen bij een 2E tenzij je de basiswaarde gaat veranderen, maar ik denk dat dat iets te ver gezocht is.
Alles alles klopt gewoon doorstarten met ietsjes gas en NIET te lang starten. Alle lucht moet namelijk uit het systeem gaan.
Die van mij moest ik een stuk of acht keer starten voordat 'ie fatsoenlijk bleef lopen.

Succes!
Gebruikersavatar
door tim22
#1022490
hoi ja kabels zitten allemaal goed aangesloten. ga vandaag de oude benzine eens eruit pompen. en hoe bedoelen jullie dat de stoters onder de olie moeten lopen? hoe doe ik dat? neem toch aan gewoon met droog starten. voor de rest ga ik vandag effe de lamp erop zetten en hopen dat die eindelijk eens start.
Gebruikersavatar
door tim22
#1032253
hoi het blok loopt nu maar nog niet echt goed :( hij slaat wel aan en loopt ook gewoon netjes stationeer, maar als je op het gas drukt schiet hij in de uitlaat. onsteking staat netjes op tijd. iemand een idee?

ps hij starde niet omdat de ontsteking 180 graden verdraaid was. is nu ook de nokkenas 180 graden verdraaid dan?
Gebruikersavatar
door leongti
#1032326
ontsteking zit op de tussenas gemonteerd. Dus dan zal er wat fout zijn gegaan bij het monteren van de distributieriem. Je bent niet de eerste die denkt dat die tussenas niet op tijd hoeft te staan. Het mooiste is als je gewoon de d-riem er af haalt, en dan alles op tijd zet, maar dan OOK de tussenas waar de verdeler door draait!

Als je alleen de ontsteking 180 graden hebt gedraaid staan de nokkenassen tov de zuigers nog steeds hetzelfde. Maar ik zou als ik jou was eerst alles goed in de basisstand zetten.
Gebruikersavatar
door tim22
#1032354
aaa bedankt dan ga ik dat ook nakijken ben toch zometeen bij de garage.
Gebruikersavatar
door tim22
#1032405
heb even gekeken en staat allemaal netjes optijd. hij spring wel aan maar gaat dan meteen op 3000 rpm lopen en zakt dan naar beneden. en als je ook maar een heeeeel klein beetje aan het gas komt springt hij meteen naar 2500 tot 3000 rpm en daarna wil die uitvallen.

dacht zelf aan een vacuum slang maar die zitten allemaal goed.
Gebruikersavatar
door tim22
#1032874
hier alvast een foto van me motortjhu, helaas wat slecht maar komen betere

Afbeelding
Afbeelding
door dieterh
#1033108
beste wat je kan doen na revisie of andere
eerst motor starten (laten ronddraaien )
zonder de ontsteking aan
dan komt er overal olie zonder veel erg
Gebruikersavatar
door tim22
#1033223
jaa dat is ook gedaan effe overal de olie doorheen laten lopen.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]