VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door evert999
#1018970
Ik ben nogal een leek op het gebied van auto's, dus zal proberen het goed uit te leggen ;).

De auto verkeerd soms in een soort 'rare situatie'; dit gebeurt gewoon ineens rijdend, na een koude start. Ik rij op de weg en ineens als ik het gas wat loslaat, rem ik af, de motor ontbrand niet meer lijkt wel, als ik dan het gaspendaal een klein, echt een klein stukje in duw, dan geeft ie weer gas, maar in een stijgend percentage, ik ga steeds harder dus zonder dat ik hem verder intrap!. Als ik dan weer loslaat remt de auto meteen weer af, en als ik dan uiteindelijk onder de 60 kom, gaat het accu lampje branden, afgeslagen dus, en dat is best vervelend als je je stuurbekrachtiging ineens kwijt ben.

Ik vermoed zelf dat de autoshoke niet helemaal meer zuiver is? Maar las ook net iets over de koudemotor sensor: http://www.vwforum.nl/modules.php?name= ... ic&t=73608

Ik heb al even een monteur gebeld en die had het over de benzine filter (?) de bougies,rotor en verdeler zijn onlangs al vervangen.

Iemand enig idee? of soorgelijke ervaringen? Hoop dat het iets kleins is wat de auto moet nog even mee :)
Gebruikersavatar
door roberto
#1018992
Monteur kan m ook uitlezen voor je , misschien komt er een storing uit?
Koudestart sensor is het volgens mij niet dan heb je volgens mij ander soort klachten .
Misschien de gasklep vuil?/defect?
door evert999
#1019203
Deze heb ik dus: Volkswagen golf III 1.6 mot.abu 1595cc 55kw 11-1992 t/m 09-1994

Ja zal eff kijken of die monteur dat ook kan, het is een beetje een achterafje, wel een goede hoor (en niet duur), maar niet zo van de modernere auto's!
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]