VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door subdubber20VT
#1002099
Hallo mensen,

Wie kan mij vertellen waar ik kan zien wat voor Turbo ik onder de kap heb.

Of misschien dat mensen het zo al weten :mrgreen:

Gaat om een 02'er mk4 20vt met motorcode AUM.

Wil namelijk weten of het nu een K03 - K03s - of een K04 is.

Greetz Wouter
door subdubber20VT
#1002191
hij heeft 150 pk.

Maar ik heb me wel eens laten vertellen dat er vanaf 2001 een andere turbo werd geplaatst dan voor die tijd
Gebruikersavatar
door MaSe
#1002302
GTI_Alex schreef:ja als het goed is heb jij een k03s !
dan moet ie 180 PK hebben met die k03s of niet?
Gebruikersavatar
door jackass20vt
#1002309
dan moet ie 180 PK hebben met die k03s of niet?[/quote]

volgens heb je gelijk,150pk is k03 en 180pk is k03s en k04 is 225pk dat is van audi en seat toch?
Gebruikersavatar
door Bolku
#1002321
Volgens mij maakt dat niet uit...bij mijn weten zijn er ook 180 pk's met de K03 ipv de K03S.
Gebruikersavatar
door Golf2R32
#1002334
Wat ik gezien heb is :


150 pk K03
180 pk K03S
210/225 K04
Gebruikersavatar
door Golf18tee
#1002385
100% zeker de K03S. Dat is ook de reden dat zowel de 180 pk als de 150 pk vanaf mj 2002 door JD en collegas naar waarden boven de 200 pk te chippen zijn, terwijl de AGU stopt op 193pk.
Zowel de 180 als de 150 pk hebben dus vanaf MJ 2002 dezelfde turbo. De eerste auto's van deze lichting kan je rond september 2001 vinden qua kenteken. Enige verschil tussen deze auto's was de chipinstelling af fabriek. Ook is de uitlaat diameter aangepast ten opzichte van de AGU. De K04 turbo is nooit af fabriek onder een golf mk4 1.8T gemonteerd. Wel onder 1.8T blokken van audi. Ik heb zelf ook de AUM 2002 gehad, die motorcode is ook in audi TT's gestopt. (erg kort)
Gebruikersavatar
door Tjaardie
#1002424
Wil eenzelfde motorcode ook zeggen dat de turbo hetzelfde is? Ik heb een AUM uit 2001.
door subdubber20VT
#1002425
Tjaardie schreef:Wil eenzelfde motorcode ook zeggen dat de turbo hetzelfde is? Ik heb een AUM uit 2001.
Goede keus ;) :mrgreen:
Gebruikersavatar
door Tjaardie
#1002432
subdubber20VT schreef:
Tjaardie schreef:Wil eenzelfde motorcode ook zeggen dat de turbo hetzelfde is? Ik heb een AUM uit 2001.
Goede keus ;) :mrgreen:
hehe! that makes two of us!

Zou wel wat meer willen leren of het hoe en wat onder die motorkap. Ik weet alleen dat het super lekker loopt, maar verder snap ik er geen hol van :oops:
Gebruikersavatar
door Zoeperzoef
#1002727
Vers van het internet:

Dear Sir,
thank you for your interest in our products.
First of all, we don't produce any turbo that we call K03S. But I hope I can
answer your questions with the following explanations.

All the following turbos have the same installation dimensions and
thermodynamical performance. The differences are only in the actuator that
opens the turbine bypass valve:
K03-011 (5303 988 0011) 150 hp, 65 N actuator
K03-026 180 hp, 85 N actuator
K03-035 180 hp, 85 N actuator
K03-044 150 hp, 65 N actuator
K03-045 156 hp (Ibiza Cupra), 85 N actuator with 2 ports
K03-049 150 hp (Sharan/Alhambra), 65 N actuator
The 180 hp versions have an actuator with a higher opening force due to the
higher exhaust gas pressure (which is a consequence of the higher boost
pressure). Otherwise the valve would be pushed open by the exhaust gas
pressure.

The following turbos are a further development (since 2000) and have an
improved and slightly larger compressor while using the same turbine (still
with the same installation dimensions):
K03-052 180 hp, 85 N actuator
K03-053 150 hp, 85 N actuator
K03-058 150 hp/180 hp, 85 N actuator

Consequentially, putting a 180 hp turbo on a 150 hp engine will not bring
about any change in performance, but putting on a K03-052/053/058 instead of
the older versions will bring a slight improvement in engine efficiency.
Additionally, with re-mapping the ECU you can achieve about 215 hp without
danger of overspeeding the turbo. With the older turbos, 195 hp is the
limit.

With the K04 that's also commonly used (5304 950 0001) the power output
should not be more than 220 hp. That means, changing a K03-052/053/058
against a K04 does not make a lot of sense.

I hope that these details answer your questions. If you need more info, one
of our service distributors will be glad to help you. Their addresses are on
our website http://www.turbodriven.com.

Mit freundlichen Grüßen/Best regards,
BorgWarner Turbo Systems GmbH
Sales IDS - Technical Support
Christian Seibert
Gebruikersavatar
door JeffryVW
#1002763
Ik dacht altijd dat 20vt Mk4 Highline standaard 180pk had. Kan het mis hebben maar toch.
door subdubber20VT
#1002807
op kenteken staat ie op 110 kw.

Misschien dat ze standaard door pon vervolgens gechipt worden, want daar had ik wel papieren van bijzitten
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]