VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met luchtgekoelde auto's
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door stoekie
#933334
Heb weer een nieuwe apk op de kever. :mrgreen:

Nu vertelde ze me dat binnenkort het stuurhuis vervangen moet worden.

Maar wat gebeurd er als ik dat niet doe? Ik merk helemaal niks met sturen en vind het zonde om iets te vervangen waarvan ik niet merk dat het kapot of versleten zou zijn.

Is het overigens veel werk?
door MrCola
#933742
T is niet al te veel werk, je moet je benzine tank er alleen uithalen(dus een lege tank is wel makkelijk) en dan zijn het een paar bouten moet redelijk snel gedaan zijn. weet alleen niet of je um daarna moet laten uitlijnen????

Waar kom je eigenlijk vandaan?? ik woon namelijk ook in zuid-limburg (geleen).

Gr


Edit; Volgens mij is hij versleten als er speling opzit en die mag weer niet te groot zijn
Gebruikersavatar
door stoekie
#934001
Nee niet groter dan 25 mm of zoiets voor de apk. Dat was nog net goed.

Zijn we bijna buren, Sittard zit er alleen nog tussen, ben van Broenssem zoals dat tegenwoordig zo plat op de borden staat.. ;)

Weet alleen niet wat het gevaar is als je het niet doet, kan het stuur overbreken of zoiets, merk nl totaal niets van speling.
door MrCola
#934331
Volgens mij zal je stuur niet overbreken. Volgens mij zit er hoe meer speling een soort vertraging in maar daar moet je me niet op vastpinnen.

Dit lees ik net op de site van Paruzzi:

Stuurhuis

Het stuurhuis kan door slijtage een te grote speling krijgen. Dit kun je meten door de wielen recht vooruit te draaien en dan aan het stuur te draaien tot de wielen bewegen. De ruimte waarin er niets gebeurt opmeten aan de rand van het stuur, dit mag niet meer bedragen dan 4 cm. Is dit wel het geval dan kun je het stuurhuis opnieuw afstellen zoals vermeld onder de technische gegevens het begin van dit boek. Als de afstelling niet helpt, dan is het raadzaam een nieuw exemplaar te monteren om binnen de tolerantie te blijven. Beide stuurhuizen zijn fabrieksnieuw en worden geleverd exclusief de bevestigingbeugel en bouten. Om het stuurhuis vast te zetten op de vooras en aan de stuurstang moet je de onderdelen van het oude stuurhuis gebruiken (alleen bij de 1200-1300 en 1500 kevers).


Je zou er dus iets aan kunnen afstellen. misschien meot je dat eens proberen.

Gr Mike[/i]
Gebruikersavatar
door stoekie
#934349
Dat hadden ze op de apk reeds gedaan (maximaal gesteld) en toen bleef er iets van 25 mm ofwel 2,5cm over. Dus binnen de tolerantie van de zojuist genoemde 4 cm.
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]