Pagina 1 van 1

Slecht start probleem (verderdelerkap, rotor etc vervangen)

Geplaatst: 08 jul 2008 20:11
door TheBurner
Sinds mijn benzinepomp onder de auto kapot is geweest en daarna vervangen zit ik met het probleem dat mijn auto slecht start in koude toestand. De auto start dan na circa 10 seconden de sleutel helemaal om te draaien. Bij een warme start start hij direct zoals het altijd was voor het vervangen van de pomp.

Ik bezit een PF motorblok en een kameraad van me had nog een benzinepomp liggen voor een KR blok. Volgens mij geeft deze meer druk en zou dit een oorzaak kunnen zijn maar daar weet ik niet veel van. Lijkt me namelijk dat ik het dan ook bij een warm blok een slechte start zou hebben.

Verder heb ik na het vervangen van de benzinepomp de verdelerkap, rotor en boegies laten vervangen omdat ik dacht dat het hier in zou kunnen zitten. Het probleem is hiermee nog niet uit de wereld.

Overigens heb ik geen problemen met het KR benzinepompje onder het rijden. Heb nog steeds hetzelfde gevoel als voorheen en motor reageerd er niet vreemd op.

Iemand ideeen?

Golf MK2 GTI 8V PF blok uit 1990

Geplaatst: 09 jul 2008 19:17
door TheBurner
schopje!

Geplaatst: 12 jul 2008 15:44
door TheBurner
Niemand ervaring hier mee?

Geplaatst: 13 jul 2008 11:00
door DrHardstyle16v
moet in theorie niets uitmaken.
je hebt niet ergens een klein lekje bij de brandstofpomp?

Geplaatst: 13 jul 2008 11:50
door TheBurner
Al zou hij een lek hebben. Bij vol gas als ik ongeveer 190 rij merk ik er ook niets van. Hij pompt er ja druk genoeg heen. Een paar keer op contact zetten of gaspedaal even indrukken bij starten helpt ook niet.

Is het ook nog mogelijk dat hij misschien te veel druk geeft en hiermee dus eigenlijk verzuipt? Dat verklaart waarom hij stationair bij koude start even naar 1200 rpm stijgt. (5 sec) in plaats van 900 a 1000 rpm.

Geplaatst: 13 jul 2008 20:17
door leongti
ik zou voor de zekerheid toch een pf pomp van de sloop regelen. Misschien gaat de pomp bij warme motor minder druk geven omdat hij warm wordt en de interne weerstand dus oploopt. Dat die dus koud idd een te hoge druk heeft... Zou eens opzoeken welke druk die pompen op werken.

Geplaatst: 13 jul 2008 20:41
door TheBurner
Uit mijn hoofd geeft een PF pomp of voor een 8v (geen idee eigenlijk) een druk van 3 bar, dat weet ik zeker en een 16v of KR pomp geeft als ik me niet vergis 6 bar. Je kan het ook wel horen. Hij suist veel meer als hij pomp wanneer motor draait.

PF pompjes etc kan ik hier niet echt aankomen. Allemaal CL bakjes op de sloop. Nog geen enkele GTI hier gezien.

Nog een probleempje.. Mijn behuizing voor de pomp is ook stuk. Omdat de pomp verstopt was op een of andere manier hebben we geprobeerd hem door te blazen met perslucht terwijl de pomp in de behuizing zat. Druk kon niet weg en toen is hij uit elkaar geknapt. Nu heb ik dus een pomp voor een KR/16V met behuizing. Ik moet dus een PF pomp hebben met behuizing om te testen.

Heeft er ook iemand een idee waar die (volgens mij) 2e filter aan die behuizing zit van die KR/16V pomp?