Pagina 1 van 2

toeren rond 2000 stationair??!!??

Geplaatst: 27 jun 2008 14:17
door fondsbros
Hallo,

Ik heb sinds kort een Golf 1 cabrio GLI
met dus een 82kw GTI motor. Tijd stil gestaan en naar mate die beter gaat rijden zijn de toeren omhoog gelopen tot circa 2000.

Nou is mij verteld dat het de auto. shoke waarschijnlijk is die blijft hangen en mijn vraag is, hoe los ik dat op?? Is dat goed te doen of is dat garage werk?

Ik heb hem trouwen proberen terug te schroeven met het stelschroefje bij het gashendeltje(hoe dat ook heet?) en hij gaat niet slechter rijden of iets.

grt, Marco

Geplaatst: 27 jun 2008 18:31
door fondsbros
Was even vergeten dat ik anwb aan huis heb en daar dik voor betaal dus laat ik die maar een bellen morgen op een schappelijke tijd :o

grt. marco

Geplaatst: 27 jun 2008 19:17
door Sci2
idd mooi bellen daar zijn ze voor en daar betaal je ook voor haha

hebben ze ook weer wat t edoen lol wel op tijd bellen ze doen er nog wel is lang over :P :P

en die stelschroef kan je je stationair wel mee stellen beter of slechter rijden doetie daar niet door

Geplaatst: 27 jun 2008 19:48
door fondsbros
die stationair schroef kan ik er uit halen als ik wil nu. hij blijft rond de 1500 toeren hangen dan :shock:

Geplaatst: 28 jun 2008 17:10
door Roeland
Vacuumslangen even nakijken op scheuren. Achter bij je carbarateur zitten een aantal korte slangetjes. Heb zelf dit probleem ook al eens gehad was een slang gescheurd. Suc6

Geplaatst: 29 jun 2008 10:55
door fondsbros
maar ik heb geen carbarateur ;)


ANWB is langs geweest. word een afspraak maken bij de garage want die beste man kon er zo niks aan doen. Waarschijnlijk staat ie gewoon erg ruim afgesteld zodat ie bleef lopen omdat ie een tijd stil heeft gestaan.

Naar mate alles weer schoner word doordat ik rij gaat ie beter lopen en daardoor gaan de omhoog ofzo :roll:

Geplaatst: 30 jun 2008 08:00
door fondsbros
update: ANWB is langs geweest, die kon er niks aan doen. Zit er in dat ik een afspraak ga maken bij de VW :? Waarschijnlijk moet ie opnieuw afgesteld worden.

Volgens de ANWB zou dat injectieblokding op het luchfilterhuis los moeten! Is dit iets wat ik er gewoon af kan halen of is dat VW garage werk?

Geplaatst: 30 jun 2008 08:37
door mano
Is het niet gewoon je stationair regelaar vuil?
Maak is een foto van je blok, (een beetje duidelijke aub), in Arnhem zit Bolku (golf cabrio specialist) dus ik weet niet waar je zit?

Geplaatst: 30 jun 2008 09:04
door fondsbros
Zou best kunnen. Ik zal even een foto maken. Ik zit btw regio R'dam dus Arnhem is minder handig.

Btw, een gti blok is toch het zelfde, cabrio of niet??

grt, marco

Geplaatst: 30 jun 2008 09:13
door mano
Ik woon zelf in Rozenburg, en breng me cabrio ook naar Jeroen (bolku) dus wat is minder handig? :lol:

Motorcode van t blok? Als we weten wat voor blok erin ligt (DX, o.i.d) dan kan er wat gerichter gezocht worden naar een oplossing. ;)

Geplaatst: 30 jun 2008 10:00
door fondsbros
Ik heb net een foto gemaakt die is aan het uploaden. zal ook even achter de type blok aan gaan. Moet alleen even die code vinden :lol:

Geplaatst: 30 jun 2008 10:08
door fondsbros
Afbeelding
Dit is het blok.

Ik heb 2 cirkels er op gezet. Rood en Geel. Rood is waar ik het stel schroefje terug heb gedraaid zodat ie in iedergeval iets minder toeren draait.

Geel is waarvan de anwb zei dat dat er af moest om hem af te stellen :shock:

code volgt asap. ff naar de auto lopen

Geplaatst: 30 jun 2008 10:16
door mano
Bij de gele cirkel stel je je CO af, daar kan die idd rustiger van gaan lopen.

Nergens vals lucht? Door uitgedroogde rubbers o.i.d? Je kan is proberen die blauwe stekker eraf trekken (die is van de koude start).

Geplaatst: 30 jun 2008 10:39
door fondsbros
Valse lucht is wat de ANWB ook dacht te horen maar kon zo gauw niks vinden.

Ik zal daar eens naar opzoek gaan wat ik hoor ook echt iets maar dacht dat het van de uitlaat kwam( die rommelt ook een beetje als ik me gas loslaat). Vindt het niet storend en klinkt leuk maar of het goed is??

Als het de koude start is zou die rustiger moeten lopen als ik die stekker eraf trek?

PS. ik kom uit Spijkenisse en als jij vanuit Rozenburg daarheen rijd moet het wel goed zijn daar. :D

Geplaatst: 30 jun 2008 14:18
door fondsbros
mano schreef:Bij de gele cirkel stel je je CO af, daar kan die idd rustiger van gaan lopen.

Nergens vals lucht? Door uitgedroogde rubbers o.i.d? Je kan is proberen die blauwe stekker eraf trekken (die is van de koude start).

Ik heb die blauwe stekker eruit gehaald maar dat maakt geen verschil :???: