VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mbjtuning
#914510
ik heb een golf 3 uit 97 en die kraakt linksachter en ik heb het gevoel dat ie wat dweilt over de weg

ik gok dat het de rubbers zijn maar zijn die makkelijk te vervangen? en wat kost dat?
Gebruikersavatar
door Fabian_GTI
#914525
Heb hetzelfde, weet je zeker dat het de achteras is en niet gewoon een veerpootlagertje ?

Bij mij is dat namelijk wel t geval.
door Ates
#914533
Nou de rubbers zelf kosten niks 30 euro per set ofso.Maar monteren is een grote kluss.Vervang zelf liever kopelingsplaten dan achterasrubbers. :D
Gebruikersavatar
door leongti
#914820
Fabian_GTI schreef:Heb hetzelfde, weet je zeker dat het de achteras is en niet gewoon een veerpootlagertje ?

Bij mij is dat namelijk wel t geval.
Zitten die veerpootlagers niet alleen maar voor? Want dat is bedacht om het knakken van de veer bij het sturen op te vangen. Maar de achterwielen sturen niet. Of heb jij 4ws?
door Bluepower
#914844
Achterasrubber... Die is na een jaartje of 15 meestal wel helemaal gevulkaniseert, waardoor ie niet lekker meer zit, en dus door de speling hoor je dat kraken, en voelt het alsof ie als een dweil rijdt...
Rubber zelf is niet duur(gelijk vervangen door eentje van een Audi TT, die zijn massief) maar het vervangen ervan is een pokkewerk...
door mbjtuning
#915455
okeey,

dus kan het beste achteras rubbers ophalen van een TT, en dan maar ff wegbrengen naar een garage ak jullie zo hoor.

want vind het niet echt fijn rijden zo
Gebruikersavatar
door Fabian_GTI
#916959
Of gewoon powerflex rubbers.
Kheb nog eens goed gekeken/geluisterd, indd wel de achterasrubbers !
Gebruikersavatar
door Yoan
#918211
leongti schreef:Zitten die veerpootlagers niet alleen maar voor? Want dat is bedacht om het knakken van de veer bij het sturen op te vangen.
Dat is bij mij precies het geval! Maar mijn veerpootlagers zijn vervangen bij het monteren van de schroefset (vorig jaar maart, 30.000 km geleden). Zouden ze nu al aan vervanging toe zijn?
(Ik ga nogal hard door de bochten, dan slijt alles wat sneller :mrgreen: )
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]