VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#913767
hey mede vwrijders... :mrgreen:

ik heb een raar probleem nl het volgende:

ik heb een andere bak onder me kap gelegd (1.3 mp 4 bak)

bakje heeft 96000 gedraaid, dus valt nog mee.. nu krijg ik hem heel moeilijk in de 1e , en als ik naar de 2 wil (vanaf 1 of 3) voelt het alsof ik me stang in een pot stroop druk. ook als ik em uit de 2 haal, moet ik echt hard drukken...

heeft misschien iemand hier enig idee?? beetje zonde om em bij vuil te zetten...
Gebruikersavatar
door leongti
#914024
zit het in de stang of in de bak? Anders zou je eens de bakolie kunnen verversen. Verder heb ik geen idee.
door Bluepower
#914042
afstelling op de schakelgaffel controleren(bij de dealer evt laten afstellen..)
Bakolie wissel is altijd goed(vinden de tanden alleen maar lekker...)
door chrissie_golf
#914052
nou, de bak zit er net onder, en er zit dus frisse olie in. van dat lekkere frisse spul. het zit echt in de bak, want als ik de schakelstang loshaal, kan ik em op de bak nog niet makkelijk bewegen.. heb dit vergeleken met de oude bak nl...
door Bluepower
#915130
Afstellen zoals ik al aangaf..
Gebruikersavatar
door Shaggy
#915654
Toch geen torcx boutje los gedraaid?

Wel bijgevuld bij die dop bij de cardan? (omgekeerde 6kant 13 oid)

Krijg je m in zn achteruit?
door chrissie_golf
#920588
ja, hij wil in z'n achteruit, probleemloos, en ook makkelijk in de 3 en 4.. heb em bij de km-teller bijgevuld (was makkelijker bij te vullen). maakt dat ook verschil? bij de aandrijfas of km-teller unit?
Gebruikersavatar
door Shaggy
#920806
Nee hoor, bij de km-teller kan heel goed en kan handiger zijn.
Officieel hoort bij de aandrijfas maar komt op t zelfde neer

Dat je m zo met de hand in de 3 en 4 kan zetten bij de bak dat kan kloppen, de vrij zit er tussen dus dat is zn ruststand.

Misschien dat je het kunt proberen met de schakelstang er aan, en de pook ff te ver naar rechts afstellen met de bak in de vrij, zodat de achteruit op de plaats van de 1 zit zeg maar, en dan ff voelen hoe de 1 en de 2 er in zitten. (zo heb ik die van mij geprobeerd, die was stuk)

Voel je geen 1 of 2 dan heb je weer een zaterdagje wat te doen...

Als ie wat moeizaam schakelt zou ik er gewoon even een stukkie mee rijden en kijken of t beter wordt. En tijdens de rit even je bak aanhoren op gegier of geratel natuurlijk.

Enige aanvulling of verbetering hoor ik ook graag, van bakken zelf heb ik nog bijscholing nodig :mrgreen:
door chrissie_golf
#922905
nou, heb dus nog ff de zeskant van de bak losgehad, en er kwam ong een kwart liter uit, dus er zat genoeg olie ing :mrgreen: . denk dat ik deze bak nog even laat zitten, en de oude bak die eronder weg kwam ga reviseren.. daar waren alleen bepaalde lagers kapot (gelukkig :D ).

voor mijn gevoel gaat het IETS makkelijker, het schakelen, maar nog niet zoals het hoort.

deze winter genoeg te doen dus.!! :spam:

heel hartelijk bedankt voor jullie tijd en moeite om me te helpen.

@ shaggy: deze site kon ik nog niet, maar hier is ongeveer dezelfde:
http://members.lycos.nl/audiboeken/Downloads/Pdf/
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]