VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door VW-Ruud
#901353
Ik heb dus het "probleem" dat net toen ik aan het rijden was even mn tellerhuis uitviel, je ziet de wijzers een stuk terugvallen en dan gaan de controlelampjes branden en schieten de wijzers weer terug naar de waarde die ze moeten aangeven.

Hij start zeg maar echt opnieuw op want ook de service inspectie melding wordt weer opnieuw weergegeven.

Iemand die een idee heeft wat dit kan zijn?
Gebruikersavatar
door thrudragon
#902243
bij mij begon het ook zo, 2 dagen later bleek dat mn accu niet genoeg stroom had om de auto werkend te houden, ik een nieuwe accu erin geplaatst, werd deze binnen 1 dagje leeggetrokken. bleek dat de koolborstels van de spanningsregelaar in mn dynamo niet meer goed was, deze vervangen en doet het weer sinds die tijd prima, ben goed geholpen door medeforummers.


zie deze link:
http://www.vwforum.nl/modules.php?name= ... ic&t=63260
Gebruikersavatar
door VW-Ruud
#903955
thrudragon schreef:bij mij begon het ook zo, 2 dagen later bleek dat mn accu niet genoeg stroom had om de auto werkend te houden, ik een nieuwe accu erin geplaatst, werd deze binnen 1 dagje leeggetrokken. bleek dat de koolborstels van de spanningsregelaar in mn dynamo niet meer goed was, deze vervangen en doet het weer sinds die tijd prima, ben goed geholpen door medeforummers.


zie deze link:
http://www.vwforum.nl/modules.php?name= ... ic&t=63260
bedankt voor het meedenken,maar accu is het niet, deze heb ik al gecontroleerd, heb het probleem nu 2 keer gehad in 2 jaar, verder geen problemen met de auto, beetje apart verhaal dus.

Verder niemand een idee?
Gebruikersavatar
door Bastiaan86
#904064
hij heeft het over je dynamo ;) heb je die al gecontroleerd?
door vwbeun
#904167
ergens een los kontact in instrumentenpaneel, zekeringkast of bedrading. motor viel wel of niet uit? maar 1 keer per jaar zou ik me niet zo druk over maken.
Gebruikersavatar
door VW-Ruud
#904257
Bastiaan86 schreef:hij heeft het over je dynamo ;) heb je die al gecontroleerd?
heb ik er idd niet duidelijk bijgezet, maar heb idd accuspanning EN de laadstroom gecontroleerd.
vwbeun schreef:ergens een los kontact in instrumentenpaneel, zekeringkast of bedrading. motor viel wel of niet uit? maar 1 keer per jaar zou ik me niet zo druk over maken.
Nee is ook niet dat ik me er druk over maak, maar als ik weet wat het is probeer ik het te repareren ;) , maar motor viel idd niet uit verlichting, radio ed ook niet.
Gebruikersavatar
door jonizz
#909881
check je relais. kijk of er eentje warm wordt.
Kan zijn dat het relais van computer of brandstofpomp aan het klieren is..

succes
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]