VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door nightfly
#892678
ik trok mijn luchtfilter los om de boel eens te vernieuwen..zie ik dat er gewoon olie uit mijn filterhuis loopt.

dacht zelf altijd aan een lekkende /zwetende pakking omdat mijn bok achter wat nat was.

wat kan hier het probleem van zijn?

heb alle leidingen bovenaan motor al los gehad en niets verstopt
ook olie dop los erop gelegd met draaiend motor deze beweegt wel en beetje maar vliegt er niet af ofzo

kan het aan oudere olie liggen o moet ik ergens anders ht probleem zoeken?

gaat om golf 2 1.6 met pierburg carb en pn motor.
Gebruikersavatar
door GTI_Power
#892915
misschien je carterontluchting die wat olie ophoest
Gebruikersavatar
door Antera
#892936
Komt va je carterontluchting is vrij normaal daar is de carterontluchting voor :-)
door eg
#892940
Ik heb ook een beetje olie op mijn oliefilter, is een Golf 2 CL turbodiesel intercooler 59kw/80 pk van 1990.

Is dat ook normaal bij een (turbo)diesel?
door Slido-J
#893232
heb van horen zeggen dat het een beetje golf 2 eigen is.. tenminste.. bij 1.6jes heb er zelf ook last van.... maar ondervind er geen hinder van...
Gebruikersavatar
door rickGT
#893263
van horen zeggen ;) :smokin:
Gebruikersavatar
door Raoul
#893266
Is zeer vermoedelijk idd overtollige olie via je carterontluchting welke dampen opspaart en langzaam (lees: LANGZAAM) in je filter kan lekken.

Als het niet veel is, geen probleem aldus ;)

Wel even je filter schoonmaken
door nightfly
#893282
het is bij mij wel zo erg dat mijn luchtfilter meteen vies is en na zo'n 500 km rijden begint hij te stotteren en raar doen omdat mijn luchtfilter dus vies is..

heb er nu tijdelijke open filter opgezet en nu heb ik er dus geen last van...maar dit lijkt me niet een echte oplosiing om er vanaf te blijven
door vwbeun
#893574
oorzaak dat olie in je luchtfilterbak komt is carterdruk, maar wat is veel olie.
door nightfly
#915412
even update...wat ikveel vid isdat na 500 km het filter zo vies is dat er een nieuwe in moet...

nu heb ik even aan de onderkant van mijn vulpunt gekeken met iemand anders en er blijkt erg eel smeer aan de onderkant te zitten...

verder verdijnt er beetje bij beetje koelvloeistof...duidt dit op een lekke kop of kan het er mee te maken hebben dat mijn olie erg oud en vies is en dat ze me voor de gek hebben gehouden dat de olie en filters waren ververst?
Gebruikersavatar
door Shaggy
#917516
Als je koelvloeistof verliest KAN het een lekke koppakking zijn en dat kan ook een reden zijn dat je carterdruk krijgt of druk in je koelsysteem.

Ik test ook wel eens de olie op de pijlstok met een aansteker.

Olie op de stok, aansteker eronder:

Begint het te spetteren zit er waarschijnlijk vocht/koelvloeistof in.
Begint het spontaan te fikken zit er misschien brandstof in
Wordt het dun en vloeit het uit dan is het goed :)

Let wel dit is geen correcte bewezen methode, vandaar de misschien en waarschijnlijk :lol:
door nightfly
#918032
okay zijn e al een stapje verder weer..ik ga dit zeker es even checken dankje en hou jullie op de hoogte
door nightfly
#919593
heb even mijn olie gecheckt en ziet er goed uit..verder geen verlies van koelvloeistof meer...hetprobleem met de olie is er nog steeds...

kan het zijn dat 1 van de stoters af is en daarom dus meer drukop de carter heb zitten?
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]