VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#892081
Mijn benzine pomp is stuk altans dat denk ik. Ik krijg voor bij de motor geen bezine door de leiding en er staat wel 12 volt op het pompje die in of boven mijn bezine tank zit.

Nou hoorde ik ook iemand over een opvoerpomp? Nou heb ik ETKA erbij gepakt en heb ik info gezien over een KR blok die zo´n opvoerpomp wel had. tenminste dat maak ik uit de tekening op.

Heeft iemand een idee hoeveel pompen ik in mijn auto heb en of er meerdere types pompen zijn?

Het moet een benzinepomp zijn voor een Golf II GTI 8V PF blok 1.8 liter en komt uit 1990.

Als jullie meer info nodig zijn dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
door Antera
#892481
loopt de pomp die onder de auto zit wel bij contact aanzetten? want die hoort ook te lopen.
door TheBurner
#892492
Ik heb geen idee eigenlijk. Dacht dat het maar 1 pomp was en bij een KR blok 2 stuks. Waar kan ik die eventueel vinden?
Heb die dop al los van de pomp boven de tank en kan de pomp er zo uithalen. Hoe kan ik dit testen? Gewoon benzine slang van dat pompje er af halen en dan op contact. Als daar wel benzine uitkomt dan zit het hem in de andere pomp? Maar dan kan ik nog niet zien of de benzinepomp in de tank wel genoeg druk geeft.
:roll:
Gebruikersavatar
door roy
#892911
de hoofd pomp van een PF zit onder de auto, voor de achteras aan de bij rijderskant

deze moet geschakelt zijn via het contact over een relais, deze hoor je als je goed luistert waneer je met je deur/raam open je contact omdraait, dan hoort hij een paar seconden te draaien ( als de motor nog niet draait)
Gebruikersavatar
door Antera
#892938
hij zoemt dan en stopt dan weer als het system op druk staat. Zit rechtsachter bij je achteras. deze gaat eerder kapot dan die eventueel in je tank zit
door TheBurner
#894287
Oke maar die hoor ik niet. Wat kost eventueel zo'n pomp en is dat ook goed 2ehands te doen of is het een afrader? Gaat een relais ook snel stuk? Heb zekering vervangen omdat ik eerst dacht dat het die andere pomp was, maar dat helpt me dus niets.

Iemand schema van welke relais het is?
Gebruikersavatar
door hummer
#894322
TheBurner schreef:Oke maar die hoor ik niet. Wat kost eventueel zo'n pomp en is dat ook goed 2ehands te doen of is het een afrader? Gaat een relais ook snel stuk? Heb zekering vervangen omdat ik eerst dacht dat het die andere pomp was, maar dat helpt me dus niets.

Iemand schema van welke relais het is?

Toevallig deze week dezelfde relais vervangen ik had het zelfde probleem.
Het onderdeelnummer is 191 906 383 C kost bij de dealer 27,01 euro.
Maar de pomp kan ook wel overleden zijn dan zul je een nieuwe moet kopen en deze zijn niet goedkop ca 250 euro, gebruikt is geen optie als je een gebruikte pomp demonteerd moet deze in benzine bewaard worden anders droogt de pomp uit
door TheBurner
#894332
Oke bedankt voor de info. hoe wist jij dat het de relais was? Pomp uit de tank gehaald om zeker te zijn dat het de tank onder de auto was en ja die pomp werkt, altans ik hoor hem nu wel als hij uit de tank is.

27,01 euro is te overzien maar vind het net even te veel voor de gok namelijk. Had laatst wel de accuklem er losjes op zitten en twee week lang ongeveer mee gereden. Soms starte hij slecht en de laatste keer helemaal niet. Toen klem aangedraaid en werkte het wel weer goed.
Is het mogelijk dat een relais hier een klap van heeft opgelopen? Dan is het risico dat het de relais is al groter en haal ik zo'n relais.

Waar zit het relais precies in zekeringskast?
Gebruikersavatar
door pjotr6
#894567
Ik heb ook een probleem met mijn beinzepomp... althans dat denk ik.. ik heb een 16v KR blok en als ik mijn contact aandraai hoor ik altijd netjes mijn bezinepomp op druk komen. alleen sinds een paar dagen gaat ie volop zingen.. en met het optrekken tussen het schakelen als hij zijn druk weer op moet bouwen gaat hij stotteren.. ik neem aan dat mijn bezinepomp verrot is of kan het nog iets anders wezen??
Gebruikersavatar
door DarkprojectX
#894597
ik heb toenertijd bij mn PL een andere benzine pomp eronder geplaatst,
deze had namelijk zelfde probleem als topicstarter.
75 euro kost dit bij een demontage bedrijf. Zij weten hoe je zo'n ding bewaard en gaanbaar bewaard. Dus heb je daar nog lang plezier van.
Gebruikersavatar
door pjotr6
#894634
bij welk bedrijf heb je die gehaald? heb geen zin om 270 voor een nieuwe te betalen ;)
Gebruikersavatar
door hummer
#894748
TheBurner schreef:Oke bedankt voor de info. hoe wist jij dat het de relais was? Pomp uit de tank gehaald om zeker te zijn dat het de tank onder de auto was en ja die pomp werkt, altans ik hoor hem nu wel als hij uit de tank is.

27,01 euro is te overzien maar vind het net even te veel voor de gok namelijk. Had laatst wel de accuklem er losjes op zitten en twee week lang ongeveer mee gereden. Soms starte hij slecht en de laatste keer helemaal niet. Toen klem aangedraaid en werkte het wel weer goed.
Is het mogelijk dat een relais hier een klap van heeft opgelopen? Dan is het risico dat het de relais is al groter en haal ik zo'n relais.

Waar zit het relais precies in zekeringskast?

Het was bij mij relais 80
door TheBurner
#894810
Ben ook benieuwd bij welk bedrijf want dan moet ik ook even een kijkje doen.

Bedankt hummer voor het antwoord op het relais :)

Nog een vraag aan de kenners hier op het forum:

- Welke pompen kan ik eventueel er onder gooien? Ofis er maar 1 pomp? Past die van een KR bijvoorbeeld ook?
Gebruikersavatar
door hummer
#894845
TheBurner schreef:Ben ook benieuwd bij welk bedrijf want dan moet ik ook even een kijkje doen.

Bedankt hummer voor het antwoord op het relais :)

Nog een vraag aan de kenners hier op het forum:

- Welke pompen kan ik eventueel er onder gooien? Ofis er maar 1 pomp? Past die van een KR bijvoorbeeld ook?
Moet je even in ETKA zoeken.Ik heb een keer een pomp van een type 1 gti moeten vervangen toen kon Brezan de pomp ook leveren scheelt ook in de prijs. Ik denk dat zij ook een pomp kunnen leveren voor een PF blok volgens is dit een pomp van het merk Bosch maar dit weet ik niet zeker kan altijd even bellen dacht ik
door TheBurner
#894882
In Etka kan ik alleen info vinden over PL en KR pompen. Voor de KR 60mm en PL 52mm. nergens iets voor de PF laat staan andere 8 kleppers.

Kijk wel even op de sloop voor relais, dan is dat uitgesloten.

Ik ken iemand die wel een pomp van iemand heeft gekocht en is ook niet in benzine bewaard. Deze pomp werkt goed. Gokje wagen of toch nieuwe? Denk ongeveer 30 euro tegen 270 euro, als ik een 2e hands kan vinden.

Je kan met deze bedragen net zo goed een in de prak gereden golg gti kopen en nog wat onderdelen verpatsen. Natuurlijk wel pomp voor jezelf houden.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]