VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
#890386
Hoi ik heb de volgende vraag .Mijn dochter heeft een golf 4 uit 2000 en wil electrische bediening voor de voorruiten.
Is dit goed om te bouwen van hand naar electrisch ?
Wie heeft er tips over prijs , verkrijgbaarheid, en welkt type motortje en bedrading heb ik nodig.
Zit het betreffende motortje alleen in de golf of ook in andere types en merken.

veel vragen en ik hoop dat er ook veel antwoorden komen.

groeten

Peter
en natuurlijk bedankt vast namens mijn dochter
Gebruikersavatar
door maurice
#890404
Het is een hoop werk, je hebt de kabelboom nodig. de complete stalen platen achter de deurpanelen en de schakelaar en dus waarschijnlijk ook andere deurpanelen.

Als je een leek bent v.w.b. electra, dan zou ik niet aan beginnen. Komt behoorlijk wat bij kijken.

motoren worden natuurlijk meer toegepast is de vag groep, dus waarschijnlijk passen er meerdere. Maar zoals ik al zei, heb je ook de stalen platen nodig.
door vwbeun
#890421
waeco leverd achteraf inbouw van elektrische ramen, kosten 2 deurs ongeveer 200,- en van een 4 deurs 300.,- niet orgineel maar werkt wel. zelf in gebouwd in auto van mijn schoonzus en werkt perfect.
Gebruikersavatar
door maurice
#890514
dat is ook en optie vwbeun, maar ik ga er vanuit dat het orgineel moet gebeuren.

Maar zo kan het natuurlijk ook.
door peter54
#890570
Bedankt al vast
maar nog het volgende.

Maurice, waar zijn die stalen platen voor nodig,om de motor op te monteren?Gokje hoor.

VW Beun
zijn de benodigdheden ook niet op te sloop te krijgen ?
Ik ben geen electronica expert maar is het niet zo dat de bekabeling grotendeels voorbereid is.

groeten
peter
Gebruikersavatar
door maurice
#891197
ja daar zijn die platen voor nodig, daar zit eigenlijk alles op wat in de deur zit. behalve het slot.

de bekabeling is meestal niet voorbereid, de kabelboom van een golf 4 bestaat voornamelijk uit 1 deel.
door peter54
#894064
Bedankt Maurice,
ik ga maar eens op de sloop kijken hoe het er uitziet.Dan heb ik er een beeld bij.
bedankt voor je reactie.

groeten
Peter
door MiniFridge
#894082
Let wel op bij golf 4 (variant) schijnen de tandwielen in het electromotortje van "slechte" kunststof kwaliteit te zijn.
Bij me pa's golf 4 variant zijn allebij de voorramen al een keer letterlijk naar beneden gevallen terwijl hij gewoon door de straat rolde en ze raam op een kiertje wou zetten.
Hij heeft dit kunnen reclameren bij Pon en heeft vernieuwde stalen/alu wieltjes voor in de plaats gekregen.
Weet niet hoe dat gaat met tweedehands motoren en of die "actie" van Pon nog loopt.

Suc6 met de ombouw,

Mini.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]