VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#886364
Die bij de mac in emmen komt donderdags kent deze auto wel
This geen vw


Tegen zeven uur vanmorgen kwam een groot aantal hulpverleners in actie na een melding van een verkeersongeval in Nieuw Amsterdam.
De aanrijding had plaatsgevonden op de kruising Vaart NZ - Tuinderslaan, toen een fietser de Vaart NZ overstak.
Hij zag - waarschijnlijk gehinderd door de vele verkeersborden- een uit de richting van Nw Amsterdam naderende auto niet aankomen.
De bestuurder van de auto remde heftig, maar raakte desondanks de fietser, die daardoor in het kanaal geslingerd werd.
De auto klapte zeer hard tegen een boom in de rechter berm; zo hard, dat het voertuig zelfs -verticaal- met het dak tegen de stam sloeg.
Buurtbewoners zagen, dat een tegemoetkomende witte vrachtwagen zeer hard remde om een volgende aanrijding te voorkomen.
Diverse mensen snelden naar de plaats des onheils; drie mannen gingen te water om de fietser te redden.
Deze was inmiddels al onder water verdwenen, maar één van de mannen ontdekte het lichaam en gedrieën trokken ze de man de wal op.
Niet alleen werden er politie, vier ambulances en brandweer op het ongeval afgestuurd; ook de traumaheli met het MMT arriveerde korte tijd later.
De slachtoffers -ook de inzittenden van de auto raakten gewond- werden direct medisch behandeld.
De zeer ernstig gewonde fietser werd vervolgens naar de traumaheli gedragen en naar Groningen gevlogen.
Voor de verkeersongevalsanalisten was er nogal wat uit te dokteren, hoewel de toedracht vrij duidelijk was.
Zo bleek, dat de auto -de maximum snelheid ter plaatse in de 60-zone was 50 km/uur wegens werkzaamheden- veel te hard had gereden.
Bovendien was het "gepimpte" voertuig voorzien van veel te donkere -dus verboden- zijruiten, zo bleek uit de metingen.
Nadat het onderzoek was afgerond, kon berger de Jong het wrak van de elf jaar oude, groene Toyota Paseo op de bergingswagen laden.
Tegen negenen werd de weg vrijgegeven.

http://www.kilroynews.net/special/2008- ... 0510-2.htm



dus zal uitkijken voor de mensen met geblindeerde ramen. Bij een aanrijding kan je de pineut zijn
Gebruikersavatar
door TCD
#886367
Ken hem en ik weet wel genoeg, desondanks is het zwaar k*t voor iedereen die erbij betrokken is.
Gebruikersavatar
door Fabian_GTI
#886372
Zo, dit word weer een makkie, we schuiven alles af op de autobestuurder omdat hij met te donkere ruiten reed !!!!!

Afbeelding
door subdubber20VT
#886405
Nou ik zou nu wel veel mensen tegen het zere been aanschoppen, maar ik vind dit de enige correcte reden om dit soort ramen te verbieden.

Een beetje tiniten is mooi en ook wel praktisch. Als ik bijvoorbeeld het privacyglas van sommige fabrikanten zie vind ik het zeer sjiek ook staan, maar ik blijf zelf van mening dat extreem getinte ruiten de verkeersveiligheid zeer ernstig beinvloeden.

Zou niet zeggen dat dat hier het geval was, want ken de verdere situatie niet, maar ik vind het niet moeilijk te geloven dat het er wel toe heeft bijgedragen .
door willemvansoeren
#886419
keep_it_intercooled schreef:Nou ik zou nu wel veel mensen tegen het zere been aanschoppen, maar ik vind dit de enige correcte reden om dit soort ramen te verbieden.

Een beetje tiniten is mooi en ook wel praktisch. Als ik bijvoorbeeld het privacyglas van sommige fabrikanten zie vind ik het zeer sjiek ook staan, maar ik blijf zelf van mening dat extreem getinte ruiten de verkeersveiligheid zeer ernstig beinvloeden.

Zou niet zeggen dat dat hier het geval was, want ken de verdere situatie niet, maar ik vind het niet moeilijk te geloven dat het er wel toe heeft bijgedragen .
en motorrijders dan.??? ik zelf vindt het mooi, met de auto doe ik het niet met de motor komt er wel een donkerspiegelverzier in dat mag wel apparte beredenering.
Gebruikersavatar
door Wouterp
#886460
willemvansoeren schreef:
keep_it_intercooled schreef:Nou ik zou nu wel veel mensen tegen het zere been aanschoppen, maar ik vind dit de enige correcte reden om dit soort ramen te verbieden.

Een beetje tiniten is mooi en ook wel praktisch. Als ik bijvoorbeeld het privacyglas van sommige fabrikanten zie vind ik het zeer sjiek ook staan, maar ik blijf zelf van mening dat extreem getinte ruiten de verkeersveiligheid zeer ernstig beinvloeden.

Zou niet zeggen dat dat hier het geval was, want ken de verdere situatie niet, maar ik vind het niet moeilijk te geloven dat het er wel toe heeft bijgedragen .
en motorrijders dan.??? ik zelf vindt het mooi, met de auto doe ik het niet met de motor komt er wel een donkerspiegelverzier in dat mag wel apparte beredenering.
dan draai je je hoofd vaak nog enigzins waardoor je toch merkt dat je contact heb gemaakt met de motorrijder ;)
Gebruikersavatar
door variejantje
#886461
Tja, donkere ramen, als je in de auto zit zie je er volgens mij niet minder door, tenminste overdag, goed oogcontact met de overige weggebruikers is er wellicht niet bij.

Zonder me verder uit te laten over wel of niet terecht wordt er wel met 2 maten gemeten:ik heb een lease auto met bij zwart getinte ramen, niet mooi, maar om praktische (anti diefstal??) ooit door werkgever aangebracht, staat zelfs op leaseformulieren, dus eraf is ook geen optie daar ik binnekort een auto met "getinte ramen" in dien te leveren. Nooit geen agent die meneer de vertegenwoordiger in nette blouse (mij dus) ooit aan de kant gezet heeft, maar als hetzelfde folie dus op een "gepimpte"auto zit (tegenwoordig is alles gepimpt volgens media en politie) ben je strafbaar of wordt je tenminste staande gehouden.

Sterkte aan alle betrokkenen.
door Domi
#886467
De auto is helemaal aan gort en dan zeiken ze nog over de te donkere ramen :ehh: :ehh: :ehh:
Makkelijk om zo iemand de schuld te geven he.

Laat ze maar met de slachtoffers bezig gaan.
door Six
#886468
Ik vind het ergens wel terecht, als je je ramen tint doen veel mensen dat veel te donker dat is levens gevaarlijk. Ken de persoon in kwestie niet maar als ik het zo bekijk heeft ie vast niet de aangegeven snelheid gereden, het moet toch altijd hard gaan want ik heb n dik verbouwde auto nou poeh he stoer, nu kan je zien wat er gebeuren kan met dat gejakker. Jammer dat er altijd onschuldige mensen de dupe van worden.
door Domi
#886470
Six schreef:het moet toch altijd hard gaan want ik heb n dik verbouwde auto nou poeh he stoer, nu kan je zien wat er gebeuren kan met dat gejakker
Dat doen gasten met een VW ook wel hoor. Maar jammer dat een ander letsel heeft en de pimper dan haast nooit.
door Six
#886474
Ik heb ook geen merk genoemd Domi, het is gewoon jammer dat door zulke dingen de echte liefhebbers ook gepakt worden.
Gebruikersavatar
door Daklem
#886475
Fabian_GTI schreef:Zo, dit word weer een makkie, we schuiven alles af op de autobestuurder omdat hij met te donkere ruiten reed !!!!!

Afbeelding
Fabian:

Ik quote van de website, onder de foto's:
LET OP !
Op alle foto's op de sites van U S Media (inclusief het archief ) rust auteursrecht.
Op enigerlei publicatie van onze auteursrechtelijk beschermde foto's
zonder onze uitdrukkelijke schriftelijke toestemming volgt een factuur van € 75,00 exclusief BTW per foto.

:lol: Strakke actie :lol:
Gebruikersavatar
door Capo
#886476
Fabian_GTI schreef:Zo, dit word weer een makkie, we schuiven alles af op de autobestuurder omdat hij met te donkere ruiten reed !!!!!

Afbeelding
Heeft de politie totaal niks over te zeggen........... :P
Gebruikersavatar
door vw-unit
#886477
Wat een bull-shit weer om het maar af te schuiven op die getinte ramen,
had die fietser maar beter moeten kijken/luisteren, daar hebben die geblindeerde ramen niks mee te maken.
De te hoge snelheid daargelaten hoor / zie je een auto toch aankomen,
geblindeerde ramen of niet.
Gebruikersavatar
door Daklem
#886483
vw-unit schreef:Wat een bull-shit weer om het maar af te schuiven op die getinte ramen,
had die fietser maar beter moeten kijken/luisteren, daar hebben die geblindeerde ramen niks mee te maken.
Dat klopt ook wel, maar het is gewoon een feit wat niet mag. Waarschijnlijk doordat die auto te hard reed, heeft hij de fietser te laat gezien, waardoor hij niet meer op tijd kon remmen.

Dan is het gewoon einde oefening. Het is wel makkelijk om het op die ramen af te schuiven, want het is gewoon zijn snelheid geweest wat hem en de fietser fataal is geworden denk ik.

Ik denk dat je als fietser lastig iemands snelheid kan inschatten als ie van ver af aan komt rijden. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]