VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
Omdat ik dus een 2e hands "oude" Bonrath wisser aangeschaft had (op basis van de originele framematen, dus niet in het midden) maar wel met het zware schaarmechanisme ben ik aan het zoeken geslagen hoe ik e.e.a zou kunnen aanpassen. Ondertussen kwam ik deze duidelijke how to tegen, welliswaar in het engels:

Let op eigen risico!

http://www.icbm.org/erkson/personal/myc ... /index.htm
door Patrick-MK3
wat voor wisser moet ik me er bij voorstellen die niet in het midden ligt?
door variejantje
Een frame die identiek is aan het origineel, daaraan een schaarstangenstelsel zoals alle bonrath nu hebben. Ik vond op een duitse site dat vanaf 2005 de middenmontage actueel werd, omdat het draaipunt van de wisser die ik nu heb op de originele plaats iets van het midden ligt, voordeel is dat er niets aan het frame van de auto verwijderd hoeft te worden, en geen aanpassingen aan de kunststof plaat gedaan hoeven te worden, nadeel is dat de arm in zijn lengte dus iets korter moet zijn, omdat ie anders tegen de a stijl aan komt. Ik heb dus een iets kortere arm gekozen, zodat ik hem toch lekker plat kan leggen, ik wou hem perse aan de bestuurderskant hebben liggen.

Gewoon een Bonrath oud model naar wat ik ervan begrijp.
door Patrick-MK3
oke ik vond het zo vaag klinken haha, de mijne ligt idd gewoon in het midden met het draaipunt!

Hier staat een CNG UPje, benzinemeter staat ook op[…]

Toplaag panoramadak laat los

Hoe herkenbaar. Exact hier hetzelfde geval. Super […]

Sinds kort een eigenaar van een tweedehands Golf 8[…]

Radio volume knop

Hoi, ik heb ook precies zelfde geval meegemaakt.[…]

Ik heb ook het probleem dat mijn app zegt "Je[…]

Sleutel. Golf 8

Moest of moet geen batterij vervangen. Was gewo[…]

Koolaanslag

Ben al een tijdje aan het uitzoeken wat de Beetle […]

Trekhaak afneembaar